Francesc Codina, professor de la UVic. El món que ve
Fa més de trenta anys que es dedica a la formació de mestres i conserva un somriure que sembla que no s'hagi desdibuixat mai en tot aqu...
D’avis i balenes
En aquesta secció, hi presentem, de la mà del Grup IREF (Filosofia 3-18), retalls breus de diàlegs d’aula, aparentment simp...
Temps per a la família, temps de la família?
És habitual sentir, en converses colloquials però també en conferències i fòrums, expressions com ara: «No tinc temps per als meus ...
Cap a una altra pràctica de l´avaluació: encerts i dificultats
Grans reptes per a l’escola: un canvi de paradigma on l’alumnat és el protagonista del seu aprenentatge, metodologies competencials...
Aprendre a viure
Si ens fonamentem en les necessitats humanes reals, descobrirem tot un món de coses que ens interessen, que voldríem saber.
Infants que desfan desigualtats
EN LÍNI@: Es treballa la realitat plurinacional a l’escola?
L'Estat espanyol està compost per comunitats lingüístiques i culturals diverses. És el que s'anomena «realitat plurinacional». Creu...
Treballar les normes a l’escola
L’objectiu d’aquest article és mostrar el valor pedagògic de la reflexió sobre les normes que regulen la participaci&...