Cap al residu zero
Som part del problema, però també som part de la solució. Hem de replantejar-nos el nostre model econòmic i el nostre esti...
Avaluem les necessitats de l’alumnat… Avaluem les necessitats de l’aula?
L’avaluació psicopedagògica serveix per valorar les necessitats educatives especials de l’escolar, determinar-ne el nivell d...
«Vols participar en un espectacle?»
«Vols participar en un espectacle?» Aquesta és la invitació del Projecte PALCO, amb la intenció que l’art, en l...
L’aprenentatge servei, una experiència de compromís de l’alumnat amb el seu entorn
Avui dia, l’educació no es pot cenyir a cultivar únicament el talent individual. La humanitat ha invertit molts esforços i ...
Mètode per crear monstres matatòpics (o com lluitar contra els “no sé dibuixar” i “dibuixa i a...
Aquest mètode pot servir per als que afirmen que no saben dibuixar, tenen por del full en blanc i no saben per on començar; per als que...
Entrem dins d’un plànol.
A l'escola Fort Pienc, de Barcelona ciutat, utilitzem l'estratègia metodològica dels projectes de treball com a eina per assolir les co...
GUIXdos, núm. 150: El públic aixeca el teló.
Són moltes les escoles que, en un moment o altre del curs, programen una sortida al teatre. És per això que ens ha semblat que podria ...
La importància de la naturalesa en la infància
Tot i que no és un tema nou, els estudis més recents avalen els beneficis del contacte amb la natura, sobretot en la infància. A ...