Ens pot ajudar la recerca educativa a fer front als reptes d’aquest curs?
Aquest curs comporta nombrosos desafiaments per als professionals de tots els centres educatius. Com podem saber si estem en el bon camí?...
De dalt i de baix: Una experiència del CPI Manuel Suárez Marquier (O Rosal, Pontevedra)
Un centre del sud de Galícia fa honor a les seves sigles (CPI: centre públic integrat) i traça una colla d’estratègi...
Projecte Trinitat Nova, un institut escola i un espai educatiu
L’institut escola Trinitat Nova (ieTN / Barcelona-9 Barris) es crea el setembre de 2017. Esdevé l’únic centre educatiu del b...
L’IE Jacint Verdaguer. Quinze anys aprenent a caminar
Des de l’inici del projecte, l’IE Jacint Verdaguer va apostar per l’escola comprensiva, una escola que donés temps als infant...
IE Barnola d’Avinyó: D´un projecte educatiu de centre a un projecte educatiu de territori
L’acció educativa de diferents agents guanya força quan es coordinen, es formen i es fan propostes amb uns valors similars. Esdev&...
Instituts escola: una rara avis plena d’oportunitats
Els centres públics amb alumnat d’educació infantil, primària i secundària són una gran minoria, però ...
Mónica Domínguez: «El pas de l’escola a l’institut és un moment de gran importància per als ...
Aquesta eivissenca em rep, en la distància i amb una pantalla entremig, amb un somriure. Encara no es creu que haguem pensat en ella per ...
La llibreta de quadrícula de 5 mil·límetres
És urgent que transformem la manera d’educar a les nostres aules. La situació que hem viscut al llarg dels darrers deu mesos ha po...