Fer país pedalant
L'escola Terraprims de Camallera (ZER Tramuntana, Alt Empordà), una escola petita, dinàmica i humana, es relaciona amb el seu entorn am...
Aprendre cooperant, aprendre jugant
En una entrevista a la ràdio, l’Eros, un alumne de 8 anys, va explicar fa poc temps com aprenia al nostre col·legi: «Quan tr...
Educació, gestió i territori
L'Associació Catalana de Tècnics i Tècniques d'Educació de l'Administració Local ha complert deu anys d'existència. Per celebrar-ho...
Projecte Canvia el xip
El present treball pretén narrar una experiència desenvolupada al col·legi Juan de Goyeneche. Es tracta de la implantació ...
La persona alfabetitzada pot prendre la paraula de manera més lliure
Ensenyar a llegir i a escriure no és només una qüestió tècnica. Ensenyar a llegir i a escriure, igual que qualsevol altra acció edu...
KIDE: programa global de convivència positiva i prevenció de l’assetjament escolar
El clima de convivència incideix en el benestar i en l’aprenentatge de l’alumnat. Conscients que el conflicte és part de les...
La formació en pràctica reflexiva i els equips directius del centres
La pràctica reflexiva esdevé un mitjà fonamental per transformar la pràctica educativa. Si la formació del professorat és únicamen...
Pau Rodríguez, periodista especialitzat en educació: «La segregació escolar és una de les gr...
Pau Rodríguez és un d'aquells pocs periodistes que no tenen al·lèrgia a escriure sobre pedagogia...