El plaer en l’aprenentatge: una visió des de la neurociència
El plaer és un aspecte clau en el procés d’aprenentatge. A nivell de circuits neuronals i de neurotransmissors, la dopamina es rel...
Surar o no surar, aquesta és la qüestió
En aquesta secció presentem fragments breus de diàleg d'aula aparentment simples, però tots ells espontanis i reals. Uns di&agrav...
Escola i comunitat indígena en interacció cultural
El present article mostra els resultats d’interacció de caràcter col·lectiu entre l’escola i la comunitat de la reser...
Xuxo Ruiz: «Aprenentatge i emoció han d’anar agafats de la mà»
Es va interessar per la màgia als 7 anys, quan li «van treure» una moneda de darrere de l’orella. Això el va deixar me...
Però…, on és la mama?
En aquest article, miro de fer una petita reflexió sobre una escena amb la qual ens trobem sovint amb alguns nens o nenes que, generalmen...
L’assemblea a primària: estratègies d’intervenció
En el present article defensem la necessitat de valorar l’assemblea a l’educació primària. Són molts els avantatges d...
El taló d’Aquil·les de l’educació
A la mitologia grega, Aquil·les va ser un heroi de la guerra de Troia. Llegendes posteriors afirmen que l’única part vulnerable de...
Les paraules dolces
Presentem una activitat de lectoescriptura real, molt motivadora i significativa, que permet que els infants sentin curiositat, inquietud...