Què és l´educació STEM o STEAM? Per què ens hi hem de posar?
La perspectiva de l’educació CTIM (ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques), més coneguda com STEM (d’a...
Poder o autoritat?
L’humor en l’educació
Aquest article presenta una reflexió sobre l’humor des del punt de vista pedagògic. S’hi analitza el concepte de l’hum...
Dialogar i conviure per créixer
Sovint, perdem el sentit del que fem a l’aula. En aquest article, hi volem defensar la necessitat de fonamentar la vida quotidiana a clas...
“Això no és llegir, mestre!”
La lectura té múltiples aspectes. Apropiar-se de les estratègies que permeten interpretar un gràfic, aprendre les normes d...
Comunicació efectiva a l’aula
Escoltar i sentir són dues activitats diferents. Sentir és un procés físic, que pot ser involuntari. Escoltar, en canvi, &...
Máster de secundaria: inicio difícil para una buena idea
Después de muchos años (muchos) con intentos frustrados de sustituir el CAP (certificado de aptitud pedagógica) por una formación má...
Coeducando en secundaria, más allá de la anécdota
Conscientes de que era el momento de pasar de la convicción ideológica de la necesidad de practicar la coeducación (paso a menudo dif...