Ser lliure és fer el que em doni la gana?
En la lectura del capítulo 7 de "Pimi" (Lipman, 2005), los padres de dos niñas van una tarde a visitar a un amigo al hospital. Las dos n...
El cos en la pedagogia Freinet
El cos ha estat sempre un element fonamental per a la pedagogia Freinet. Tant als congressos espanyols del Moviment Cooperatiu d’Escola P...
Per què puc córrer al pati i una taula no?
La major part de metodologies educatives modernes consideren que els alumnes i les alumnes han d’aprendre a construir el seu propi aprene...
Això va sobre els refugiats?
A l’escola tendim a parlar molt de continguts i de competències, però no sempre trobem la manera d’endinsar-nos en tot plega...
José Eustáquio Romão: «Per un professor freirià, el primer és entendre el sistema simbòlic ...
El 1988, fa 30 anys, la Universitat de Barcelona va atorgar el doctorat honoris causa al pedagog brasiler Paulo Freire. Va ser la primera...
Llegint un àlbum il·lustrat per expressar el model Terra
Aquesta experiència es basa en la reflexió sobre les idees que poden emergir del model Terra a partir de la lectura de l’àl...
La nostra ombra és sempre igual?
Les ombres i els canvis que realitzen desperten l’interès i la curiositat de les criatures des d’edats ben primerenques. En aquest ...
Construim la nostra Terra paral·lela
L’article descriu l’experiència realitzada per l’alumnat de cinquè de primària de l’escola La Sèqu...