El llenguatge oral: Dit i fet
L’escola s’ha de transformar. Ha de donar resposta al canvi a partir de l’empoderament dels seus infants mitjançant la dotaci...
Brossa i Martí i Pol, dos poetes per treballar la poesia a primària
En el present article es mostren les propostes educatives que ofereixen les fundacions Joan Brossa i Miquel Martí i Pol per treballar la ...
L’educació basada en evidències científiques
Per transformar el sistema educatiu i la pràctica docent cal disposar d’informació vàlida i contrastada. És necessar...
Què em vols, poesia? O de com podem alimentar l’ànima amb paraules
Al col·legi Verdemar, de Santander, s’omplen cada any molts fulls de paper amb poemes i versos. N’hi ha uns que ofereixen ritme i m...
«Conviure a la Mediterrània»
Aquest programa educatiu recull el llegat de barreja dels pobles que habitem el Mare Nostrum des de fa més tres mil anys. Impulsat des de...
Maria Apellaniz Garro: «A les empreses els demano que facin un exercici real d’inclusió»
La Maria és educadora social des de fa quinze anys, i en aquest temps s’ha especialitzat en la reinserció de persones amb alguna d...
Alda Educa, escoles obertes amb i per a la comunitat
El present article mostra l’experiència de dues bones pràctiques reeixides al Paraguai: Alda Educa i la Xarxa d’Escoles. El ...
Avaluació psicopedagògica. Crits i cants
Cada vegada són més nombroses les veus que criden a favor d’una educació inclusiva que no acaba d’arribar. L’av...