Premiats sense pati!
Els conserges de les escoles tenim un horari i unes funcions regulades i ben explícites. Ens correspon estar al cas de les portes de l’ed...
El llenguatge de la solució de conflictes
En les relacions estretes, quan convivim amb algú o hi compartim activitats i objectius, els conflictes són gairebé inevitables. ...
Alumnat protagonista i actiu amb la classe inversa
Com aprendries a cuinar un pastís? Llegint-ne les instruccions? Veient-ne un vídeo? O… elaborant-lo tu? Si apostes per tenir un a...
Et creus tot el que et diuen?
Al grup classe format per 21 alumnes de tercer de primària de l’escola pública Vicent Gironès Mora, de la població d...
Ni una gota perduda!
Som part del problema, però també som part de la solució. Hem de replantejar-nos el nostre model econòmic i el nostre esti...
Què vam aprendre del Movimento di Cooperazione Educativa (MCE) d’Itàlia?
El Movimento di Cooperazione Educativa (MCE) d’Itàlia va tenir una forta influència en el moviment Freinet del nostre país....
D’amistat i amiguisme
Una alumne de sisè tot rellegint les qüestions anotades a la pissarra manifesta que l’aspecte que més li interessa és ...
Una escola amb batec
Quan el CEIP S’Olivera va obrir portes l’any 2005 no vam dubtar ni un moment a veure-hi una oportunitat per fugir del sistema educatiu tr...