Com podem mantenir l´ànim tal com estan les coses?
Hi ha moltes maneres, sense fer demagògia, de ser alegres, optimistes, positius, entusiastes, d’anar engrescats per la vida. S’ha d...
Recomanacions de Bibliomèdia. Hem llegit. Trobades. Convocatòries. El racó digital
Acerca de las invariantes: La naturaleza del niño
Freinet estructura les seves trenta invariants en tres apartats: la naturalesa del nen (invariants 1, 2 i 3), les reaccions del nen (inva...
Actualidad de la Pedagogía Freinet
Van ser molts i moltes els que, durant el segle XX, van lluitar per canviar l'escola, gran part d'ells i elles anònims o poc reconeguts, ...
Comença el curs… Continuen els deures
Els deures, tot un maldecap que enfronta l’escola, les famílies i l’alumnat, el professorat partidari i el detractor. Alguna cosa s...
Sé com ensenyar-te, però… Com aprenc jo?
Pocs docents dubten ja del fet que l’alumnat aprèn millor a través de la interacció i la cooperació. L’aprenen...
Educar per comprendre el món i transformar-lo
Les experiències d’aprenentatge servei i educació per a la justícia global són projectes en els quals nens i nenes r...
Robòtica per a la vida: domòtica a classe
Si bé ja s’ha parlat força de robòtica educativa durant aquests anys, potser s’ha posat massa interès en una r...