Petjades de plaer
Experimentar per plaer, i per tant descobrir i aprendre mitjançant aquest motor hauria de ser el que empenyés els infants i les persones...
Les dones de l’MCEP: una presència decisiva
La presència femenina en el món de l’educació i en moviments renovadors com la pedagogia Freinet ha estat molt important, e...
El plaer en l’aprenentatge: una visió des de la neurociència
El plaer és un aspecte clau en el procés d’aprenentatge. A nivell de circuits neuronals i de neurotransmissors, la dopamina es rel...
Escola i comunitat indígena en interacció cultural
El present article mostra els resultats d’interacció de caràcter col·lectiu entre l’escola i la comunitat de la reser...
Xuxo Ruiz: «Aprenentatge i emoció han d’anar agafats de la mà»
Es va interessar per la màgia als 7 anys, quan li «van treure» una moneda de darrere de l’orella. Això el va deixar me...
L’assemblea a primària: estratègies d’intervenció
En el present article defensem la necessitat de valorar l’assemblea a l’educació primària. Són molts els avantatges d...
El taló d’Aquil·les de l’educació
A la mitologia grega, Aquil·les va ser un heroi de la guerra de Troia. Llegendes posteriors afirmen que l’única part vulnerable de...
«Hem de fer alguna cosa amb el pati». Un projecte ApS
Presentem una experiència que parteix de la iniciativa de l’alumnat que planteja millorar el pati de l’escola. El que va comen&cced...