Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Son necesarios, los docentes?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿En qué ayudan las notas?
S’ha acabat el curs i les notes ja estan posades, però avaluar no solament és centrar-se en els resultats que han obtingut els estudiants, sinó també endinsar-se en els processos, en les formes. És imprescindible que l’alumnat sàpiga què està fent i fins on ha arribat. En aquest procés la figura del docent esdevé clau per mostrar, transmetre i incentivar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Por qué elegiste ser docente?
Aquesta secció té com a objectiu recollir les diferents perspectives d'alumnat i professorat sobre un tema d'actualitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Vivir la historia a través del juego
La ludificació és cada vegada més present a les aules de secundària. Hi han contribuït les darreres aportacions de la neurociència i la necessitat d’establir ponts metodològics entre primària i secundària. Tot i que no representa la solució per al fracàs escolar, és veritat que l’aprenentatge des d’una perspectiva lúdica constitueix una poderosa eina pedagògica. En base a la meva experiència (Valero, 2017 i 2019), exposo aquells aspectes que cal tenir en compte a l’hora de plantejar una activitat ludificada.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Bartomeu Cañellas: «Los titulares llamativos no dejan ver el buen trabajo hecho en educación»
Director de secundària durant prop de dues dècades, cap del Servei de Planificació i director de l’Institut d’Avaluació (IAQSE) de la Conselleria d’Educació de les Illes Balears, Bartomeu Cañellas sap de què parla quan exposa els seus arguments. Té, a més, una visió àmplia de la situació actual a les Balears i amb poques paraules és capaç de traçar un mapa de forma molt didàctica: «Som una comunitat que creix constantment i amb disfuncions, però ara l’important és que s’està intentant rebaixar la crispació que la politització de l’educació ha generat al llarg dels últims anys».
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Los pupitres arcoíris de la coeducación
La diversitat LGBT és un dels pilars fonamentals de la coeducació i l’hem de contemplar com un dels eixos transversals del centre. El sistema docent ha de proporcionar als seus professionals les eines necessàries per lluitar contra la discriminació i per ensenyar valors de respecte i d’empatia cap a la resta. A més a més, ha de promoure la formació del professorat i fomentar la col·laboració amb les famílies.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Visibilidad LGBT entre el alumnado de secundaria
En aquest article s’hi descriu la pràctica desenvolupada al Programa d’Atenció a la Diversitat Afectivosexual i de Gènere de l’IES Politècnic de Vigo, adreçat a impulsar la visibilitat de les persones LGBT i les famílies diverses al centre, com a estratègia per prevenir la discriminació i l’assetjament escolar per orientació sexual o identitat de gènere.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recursos para la diversidad afectivo-sexual y de género
Treballar la diversitat afectivosexual i de gènere, lluitar contra l’assetjament per homofòbia i transfòbia i elaborar propostes didàctiques que contribueixin a la visibilitat LGBT demana disposar d’informació bàsica. En aquestes pàgines s’ofereixen recursos per abordar la diversitat sexual i familiar i la identitat de gènere als centres educatius.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Herramientas de coaching educativo para la orientación?
Al present article s’hi ofereix una breu descripció del model GROW, una eina que és molt útil per estructurar converses de coaching educatiu. En aquest cas s’aplica a l’orientació acadèmica i professional en educació secundària obligatòria i batxillerat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La evaluación de los aprendizajes competenciales
En aquest curs 2018-2019 ha entrat en vigor a Catalunya l’ordre d’avaluació que té la finalitat de comprovar el grau de consecució de les competències bàsiques. D’una banda, centra la valoració en els aprenentatges competencials i, d’una altra, estableix una nova terminologia de les qualificacions en termes qualitatius. Aquests canvis susciten vells i nous debats.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El uso de móviles en el instituto
Hem de permetre els mòbils a l’aula, limitar-ne l’ús o prohibir-los? En un exercici de reflexió, alumnat i professorat es qüestionen la utilitat d’aquests aparells i les limitacions d’utilitzar-los en determinats contextos. També es plantegen la necessitat d’educar infants, adolescents i persones adultes perquè els utilitzin de manera adequada.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La enseñanza de las ciencias basada en el interés del alumnado
Cada vegada més, estem experimentant l’impacte que el procés d’ensenyament de les ciències exerceix sobre la vocació científica del nostre alumnat. Tenir en compte els seus interessos i fer-los compatibles amb la nostra tasca educativa sembla que és una estratègia didàctica que condueix a resultats satisfactoris.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Competencias docentes. Respuestas saludables
Sabem que hi ha coses que funcionen. Volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Mis seguidores en Instagram leen
Què podem fer perquè les adolescències siguin més «llibresques»? Les novetats lectores adolescents són diferents. Proposo que pensem breument en quatre de concretes: Operación Triunfo, youtubers, pantalles i cascos.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una mala pasada
En aquesta secció, hi presentem, de la mà del Grup IREF (Filosofia 3-18), retalls breus de diàlegs d’aula, aparentment simples i en tot cas espontanis i reals, que permeten que ens adonem de la capacitat reflexiva dels nostres nens i nenes si els oferim l’oportunitat d’expressar-se.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Profesores de secundaria: más allá de los contenidos
Alumnes del màster de secundària i professorat novell expliquen la primera vegada que es van trobar amb una situació nova, algun fet de la pràctica docent que els va cridar l'atenció o una experiència que volen destacar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
10 ideas clave. Neurociencia y educación
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La recomendación de...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La noche de 12 años
Aquesta pel·lícula retrata els dotze anys de reclusió incomunicada que van patir, a mans del govern militar de l’Uruguai, un grup d’opositors tupamaros, entre els quals hi havia el que seria el futur president del país, José Mujica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.