Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El Pacte Nacional per a l'Educació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Encertem-la bé. Reconduïm el concepte d'esforç.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Drets i deures dels infants. Autonomia, autoritat i responsabilitat.
Els drets dels infants són una conquesta social que està consolidada en l'àmbit formal i legal, però de vegades desapareixen en les dinàmiques de la vida quotidiana, són invisibles als ulls de les persones adultes. L'educació ha de ser l'espai social per a la presa de consciència sobre aquests drets entre els infants, el terreny d'experimentació del seu exercici, com també el lloc d'aprenentatge de la llibertat i de la responsabilitat que aquests drets comporten.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Participació i protagonisme.
A la mesa 2, ½Participació i protagonisme+, vàrem centrar-nos en la manera com les alumnes i els alumnes dels nostres centres participen i són protagonistes del seu aprenentatge, de la vida quotidiana de l'escola, de la convivència, etc. i, per fer-ho, hi va haver tres escoles que ens varen presentar com treballen.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Interessos i necessitats.
La intenció de la nostra taula era compartir i debatre al voltant de què interessa i què necessiten els nens i les nenes a l'escola avui. Es tractava de veure com ho acollim i com ho recollim i quin lloc tenen en la pràctica educativa de cada dia. Volíem reflexionar sobre com els situem en el context canviant i incert que vivim.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Comunicació i llenguatges.
Des de les comunitats d'aprenentatge, obrim portes i finestres als llenguatges i als artefactes que la societat va construint en el procés de creació cultural.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Com viuen la diversitat les nenes i els nens?
Parlar sobre com viuen la diversitat els nens i les nenes se'ns fa molt difícil des del nostre punt de vista de persones adultes i ens caldrà estar molt amatents a fer una observació sistemàtica i continuada de les reaccions, les relacions i les creences de l'alumnat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Relació amb l'entorn educatiu.
El treball d'aquesta taula va plantejar-se les experiències que calia presentar a partir del que vàrem anomenar ½tres realitats de l'entorn+: l'entorn immediat, la vinculació amb l'entorn proper, l'entorn més llunyà.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Infància i famílies.
La taula d'infància i famílies va ser força concorreguda. Hi van participar mares i pares, docents de totes les etapes educatives i també infants, encara que la seva presència fos virtual. Tots hi van presentar, de formes diferents, aportacions i experiències que van oferir visions força àmplies d'aquestes no sempre ben encarades relacions entre les famílies i les escoles.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Iguals però diferents, una visió de gènere.
La nostra taula de treball dins de les VIII Jornades Escoles 0-12 estava dedicada als nens i a les nenes com a tals, és a dir, com a nens i com a nenes que són. A l'hora de plantejar-nos com podíem abordar la temàtica, ens sorgien idees, esquemes, conceptes... diversos: gènere, models de gènere, coeducació, igualtats, diferències, expectatives, imaginaris, models d'escola, culturització...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Identitat i relació amb les altres persones.
Els infants construeixen la pròpia identitat mentre van comprenent el món que els envolta i la cultura en què estan immersos, entesa en un sentit ampli. El diàleg amb els altres, iguals o adults, els ha d'ajudar a créixer i a desempallegar-se per la vida. Quins coneixements necessiten? Com aprenen a situar-se en un món canviant i en una cultura dinàmica? Què necessiten per comprendre i per comprendre's?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Fem perfums.
L'experiència que presentem va ser realitzada amb nens i nenes de cicle inicial de primària. La proposta inclou tota la programació didàctica agafant com a centre d'interès l'elaboració d'un perfum, per treballar-lo de manera globalitzada. Els continguts fonamentals són pràcticament de totes les àrees del currículum. Vam aprendre a fer un perfum, però també vam treballar continguts de llengua, de matemàtiques...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Nous camins per a la corresponsabilitat educativa.
La coresponsabilitat és un valor associat a la responsabilitat col·lectiva, al compromís i també a la proximitat. Ha de partir dels ciutadans i ciutadanes amarant el conjunt de la societat i del sistema educatiu. Cal buscar les fórmules més adequades en aquest exercici perquè els municipis arribin a ser els elements fonamentals, dotant-los dels recursos necessaris, aprofitant els avantatges del món local per gestionar els dos conceptes bàsics d'educació i proximitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'educació primària en la nova llei d'educació.
D'un temps ençà, a l'Estat espanyol, les lleis es van succeint en cadena i en temps arítmics, i sembla que s'albiren pocs canvis en aquesta tendència.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
GUIXdos, núm. 134: Taller Dalí.
Aquest és un taller concebut per al cicle superior de primària organitzat en tres sessions: Primera sessió: - Introducció al personatge i a la seva obra. - Repàs de les seves obres principals amb diapositives o il·lustracions. Segona sessió: - Dalí a la xarxa. - Recerca a Internet de webs relacionades amb Dalí. . Visita al Museu Dalí de Figueres. Aprendre què vol dir surrealisme i què vol dir hiperrealisme. Conèixer l'entorn geogràfic que va inspirar l'autor català. Al marge d'aquestes sessions d'aproximació, donem algunes idees per organitzar diferents racons que ens ajudaran a comprendre el pintor i la seva obra, així com el corrent de surrealisme al qual va pertànyer. També adjuntem una llista de diapositives per fer-ne una sessió.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una mirada educativa des de la infància. VIII Jornades d'Escoles 0-12.
Després de vuit anys de reflexió continuada i d'intercanvi d'experiències sobre com entenem la nostra escola pública, enguany, la coordinació d'Escoles 0-12 ha incorporat el punt de vista dels infants als seus treballs anuals.