Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una passa de gegant amb cames curtes.
Aquest article es basa en un treball plàstic realitzat amb el grup d'alumnes grans (de dos a tres anys) de l'escola bressol municipal Campoamor (Barcelona). Amb la proposta, els nens i les nenes fan el seu primer intent de representar una realitat gràficament. L'estratègia consisteix a desvetllar l'observació i a iniciar-los en les claus del vocabulari gràfic.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Descobrim l'art de menjar.
A la llar d'infants hem de preparar un ambient favorable i adequat que permeti que l'infant evolucioni i progressi. Cal estar disposat a potenciar la introducció progressiva de tot tipus d'aliments necessaris per a una alimentació sana, el desenvolupament motriu per tal d'arribar a l'autonomia física en l'acte alimentari, actituds de respecte en els moments de menjar i hàbits de socialització lligats a aquesta estona.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El tractament de l'aigua en l'educació infantil.
A continuació, pretenem exposar una anàlisi d'un dels aspectes essencials dins l'educació dels més petits i petites en el si de les escoles bressol, com és el tractament que s'hi fa de l'aigua.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els avis i les àvies ens expliquen.
Aquesta experiència consta de set activitats que giren al voltant dels propis avis i àvies. Vam decidir que a P5 seria bonic engegar una iniciativa de la qual les persones grans en fossin les protagonistes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La imatge i la realitat. Una experiència amb infants de parvulari.
L'experiència s'ha dut a terme als CEIP Mare de Déu de Bellvitge, Ignasi Iglesias i Joaquim Ruyra. Hi han participat un total de seixanta-quatre nens i nenes, quarantacinc dels quals són de parvulari quatre anys i dinou, de parvulari cinc anys. L'objectiu principal d'aquesta experiència és que els infants menuts aprenguin a distingir entre la imatge i la realitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Celebrant la Constitució a les aules d'educació infantil.
Partint de la celebració del dia de la Constitució i tenint com a marc de referència transversal l'educació en valors, vam decidir realitzar una experiència que, d'una banda, afavorís la cooperació amb l'etapa de primària i, d'altra banda, ajudés el nostre alumnat a comprendre la Constitució com a document que recull els drets i els deures que posseïm les ciutadanes i els ciutadans per regular la nostra convivència.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Projecte de transició entre cicles: de 0-3 a 3-6.
El projecte que presentem comença durant el curs 2000- 2001 al municipi de Sant Esteve de Sesrovires (Baix Llobregat), i es du a terme als centres CEIP La Roureda i la escola bressol Picarol. Es realitza amb la intenció de coordinar diversos aspectes que afavoreixin una adaptació més bona i més fàcil al nou espai escolar
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Intervenció educativa compartida.
En aquest article pretenem exposar els supòsits des dels quals s'ha abordat la intervenció socioeducativa amb criatures d'educació infantil dintre d'un programa d'educació social, situant el centre de la intervenció docent en el desenvolupament socioafectiu dels subjectes que hi estan implicats (nens, nenes i famílies) i considerant la pròpia realitat cultural com a punt de partida i anàlisi d'aquesta realitat i d'altres.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Reflexions sobre la criança i l'escola.
En aquest article no es pretén fer cap presentació teòrica exhaustiva, sinó cedir la paraula a mares i pares concrets. Tot cercant el contrast i l'equilibri, es van convidar cinc dones i cinc homes de professions distintes a respondre un qüestionari sobre la maternitat i la paternitat, les expectatives escolars i les idees de futur, amb la intenció d'ajudar-los en la criança dels fills i les filles i de veure el que la família espera de l'escola.