Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La LOCME a debat
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Infància i adolescència. Societat. Estudis
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
A casa nostra, quin lloc tenen les humanitats?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Humanitats, avui?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Cinta Vidal, editora especialitzada en educació. Portes endins
Hi ha moments a la vida que conviden a fer balanç, a aturar-se i mirar portes endins per valorar el grau de força amb què podem tornar a sortir portes enfora. 35 anys de l’editorial Graó bé mereixen aquest exercici d’introspecció que ens porta, de manera quasi metafòrica, fins al despatx del final del passadís.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Programa d'àmbits: una proposta d'atenció a la diversidad
Un dels principals reptes educatius que tenim és la incorporació d’una població d’estudiants cada cop més diversa. De fet, l’atenció a la diversitat és una prioritat en centres com el nostre, on fruit d’aquesta realitat donem impuls a un programa d’àmbits a fi de facilitar unes agrupacions, un format i un mètode adequats a l’alumnat amb dificultats específiques.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Així vam capgirar el suport escolar
El Programa d’acompanyament escolar a secundària (que nosaltres anomenem PROA tarda) té com a finalitat donar un cop de mà en les tasques escolars a un alumnat amb situacions socials específiques, que té dificultats per a continuar el curs, i escassa possibilitat d’ajuda per part de les seves famílies. Després d’un any decebedor, ens vam posar mans a l’obra per tal de replantejar de dalt a baix aquest programa al nostre centre.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les bastides didàctiques: oportunitats i amenaces
Les bastides didàctiques són suports a l'alumnat en el seu procés d'aprenentatge. N'hi ha de diversos tipus (models, plantilles, bases d'orientació, rúbriques), i són una eina molt útil per a fomentar l'empoderament per part de l'alumnat. En l’article es presenta una experiència d'avaluació de diferents bastides al voltant de les presentacions orals. Els resultats permeten il·lustrar les preguntes que cal fer-se per a utilitzar una bastida (quina, com i per a què), i les estratègies que permeten desenvolupar-ne tot el potencial.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Sands School
L’any 1987, catorze adolescents i tres adults van fundar Sands School: un espai per a joves (d’onze a disset anys) on es practica la coeducació. No hi ha uniformes (habituals a Anglaterra, fins i tot a les escoles públiques), ni regles imposades, ni timbres ni càstigs... i els conflictes es resolen amb diàleg i negociació. Una comunitat igualitària els membres de la qual tenen drets i responsabilitats pactades segons les seves capacitats, i poden fer valer les seves opinions i desigs tot participant activament en la gestió quotidiana del centre.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'alfabetització científica en la formació d'adults
L’alfabetització científica hauria de ser un dels objectius de l’ensenyament de les ciències, tant en les etapes d’educació obligatòria com en la formació de la ciutadania al llarg de la vida. En aquest article presentem una proposta d’intervenció didàctica basada en competències i adreçada a persones adultes, amb l’objectiu de potenciar l’alfabetització científica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una mateixa estratègia: dues respostes diferents
El cas presenta els resultats pedagògics en dos grups d’estudiants d’un mateix nivell i davant d’una mateixa activitat d’aula. Aquests resultats van ser radicalment diferents, motiu pel qual es va analitzar la situació amb els mateixos estudiants. Així, es va generar una activitat alternativa que va obtenir resultats semblants en tots dos grups.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Lincoln
Si ens plantegem treballar aquest film a les aules, cosa que suggerim vivament, resultarà necessari que el professorat matisi la versió que Spielberg ens ofereix de la figura històrica de Lincoln i de les causes de la Guerra Civil nord-americana. Els docents estem, entre d’altres coses, per això, per ajudar a interpretar de la millor manera les manifestacions artístiques i culturals, els processos socials i polítics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Tatoos i pírcings, identitat i salut
Aquestes dues «decoracions corporals», en la pell de nois i noies, genera opinions vivament contraposades. Estètica, responsabilitat i risc són algunes de les paraules que entren en joc.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La primera vegada...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els sis barrets de pensar
Edward de Bono ha desenvolupat una teoria sobre el pensament que es coneix amb el nom de pensament paral·lel o pensament lateral. De Bono proposa un mètode de pensament que no segueix els criteris de la lògica convencional, desenvolupada en la nostra cultura des dels grecs, especialment des de Sòcrates i Aristòtil, els pares del pensament lògic.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Alguns dels meus llocs de lectura
Francesco Tonucci es fa aquesta pregunta: «Pot un adult que no escriu ensenyar de llegir als infants?». I nosaltres podríem complementar aquest interrogant amb una altra pregunta retòrica: «Pot un adult que no llegeix ensenyar de llegir als infants?».
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Llibres. Trobades. Convocatòries. Web
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Humor
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El treball per tasques integrades
A l’institut Manuel de Montsuar de Lleida es treballa constantment, dins i fora del centre. En reunions, amb una acció tutorial i psicopedagògica de qualitat, amb una gran dedicació a la formació permanent i a la innovació educativa, i amb una estudiada planificació estratègica. Llavors, per què l’adquisició de les competències bàsiques quan finalitza l’ESO no és satisfactòria en la totalitat del nostre alumnat? Això va ser el que ens vam preguntar l’equip directiu, i vam voler esbrinar les seves causes i els possibles canvis.