Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Hem llegit: Atreveix-te!
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomanacions de Bibliomèdia: La Mia es fa gran
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomanacions de Bibliomèdia: Explica-m'ho tot
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomanacions de Bibliomèdia: Com és la teva família?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La transferibilitat de les evidències a la pràctica educativa
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Tant de bo que lluitem pels nostres somnis
L’any 2015 es publica el llibre de Paulo Freire Pedagogía de los sueños posibles, que recull la importància que va tenir per l’autor el somni i la utopia.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aiala Urcelay: «El que el Colectivo Lisarco mostra als escenaris o a les aules són persones i professionals artístics, sense distincions».
En aquest retrat parlem d'art, entès com a eina d'expressió, d'inclusió i de normalització de les diferents diversitats funcionals existents en la nostra societat. Per a això, donem a conèixer el Colectivo Lisarco a través d'Aiala Urcelay, una dels seus membres.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Trajectòries personals d’aprenentatge
Les situacions d’aprenentatge són múltiples i variades i tenen lloc al llarg de tota la vida. A partir de la participació en diferents activitats socioculturals i educatives adquirim competències, valors, sabers (experiències significatives d’aprenentatge). L’objectiu d’aquest article és descriure la noció de trajectòria personal d’aprenentatge en el context escolar i en tant que objecte i focus de l’actuació educativa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Itineraris personalitzats
L’educació ha de vetllar per la formació integral i harmònica dels individus, respectar les necessitats de cada infant i fonamentar les bases per a una ciutadania ètica i compromesa capaç per viure i de conviure en el món. Les nostres pràctiques pedagògiques volen connectar l’escola amb l’entorn, integrar i enriquir els temps i els espais lectius i no lectius, a més de promoure itineraris d’aprenentatge personalitzats.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Disseny d’itineraris d’aprenentatge a través de les càpsules
Les quinze càpsules són punts de partida on l’alumnat, la tutoria de seguiment i la família dissenyen un itinerari d’aprenentatge compartit respectant què, com i quan, espais, emocions, necessitats i vivències durant els mesos de confinament. L’objectiu d’aquest itinerari és donar tota la importància possible a la competència d’autonomia, iniciativa individual, valors i actituds personals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
School city. Al col·le aprenem a moure´ns per la ciutat
School city és una porta oberta des de l’escola fins a la ciutat –i viceversa– que cerca promoure aprenentatges amb sentit per a l’alumnat a través de la connexió entre diverses experiències d’adquisició de coneixements. En concret, consisteix en la creació d’una ciutat dintre de l’escola en la qual l’alumnat podrà desenvolupar una professió en funció dels seus interessos, aprendre a anar amb bicicleta, conèixer les normes d’educació viària i triar productes o serveis que pagarà amb diners.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Fons de coneixement
El projecte que presentem reflecteix la importància de la personalització de l’aprenentatge per atendre les necessitats i els interessos dels infants. Descobrir el fons de coneixement de les famílies i poder-lo compartir amb l’escola permet realitzar un acompanyament millor en el procés educatiu de les criatures. En una segona fase també ens cal identificar el fons d’identitat de l’alumnat per reforçar encara més el vincle amb la comunitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Estructures d´aprenentatge col·laboratiu entre docents. Oportunitats de desenvolupament professional docent en el dia a dia
En aquest article es presenten vuit propostes pràctiques que poden il·lustrar formes en què els docents, en petits equips, poden col·laborar, en el seu dia a dia, per tal de promoure aprenentatges entre iguals situats en la seva realitat educativa que els permetin, en tant que oportunitats de desenvolupament professional, millorar la seva competència docent.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Nous reptes, noves oportunitats
La situació de la pandèmia causada per la covid-19 va provocar que a les escoles haguéssim de prendre decisions sobre com podríem constituir els grups bombolla per al curs 2020-2021. En el present article expliquem què va comportar la decisió de fer l’agrupament amb alumnes del mateix cicle i de nivell educatiu diferent, per no perdre la riquesa de les experiències prèvies realitzades amb grups d’iguals més heterogenis.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Daniel Innerarity: «Aprendre és gestionar el desconeixement»
«L'escola no és una mera prolongació de la família», assenyala el filòsof Daniel Innerarity, «sinó l'espai on es viuen les primeres experiències de diversitat, la qual cosa li porta a rebutjar el veto parental». Afirma que s'està parlant massa de competències i poc de coneixement i considera que viure en la societat del coneixement implica saber gestionar el desconeixement i la incertesa. Finalment, destaca la passió i l'atracció pel saber com a característiques d'un bon i una bona docent.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Allà on viuen... les aventures
La literatura infantil és un mirall dels canvis socials, de l’evolució de les normes de convivència i de les relacions que estableixen les criatures a casa i a l’escola.Posar en mans de l’alumnat relats on pugui comparar les seves pròpies experiències amb les dels herois de paper és una bona manera d’incentivar la lectura. En aquest article algunes novel·les ens presenten el món escolar de diverses maneres.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els principis pedagògics abans que les fórmules i les receptes
La mestra Rosa Sensat i Vilà és una de les figures més rellevants i representatives del moviment de renovació de l’escola pública que es va desenvolupar a Catalunya durant el primer terç del segle xx.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'evidència en la pràctica: Aprenentatge social i emocional. Ens escoltem? L´escolta obre la porta a l´autoconeixement i a l´empatia
Apostar pels cercles de diàleg és invertir en el benestar emocional i relacional dels infants, sens dubte un aspecte clau en el procés d’aprenentatge.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprenentatge social i emocional
Els aspectes emocionals i socials són la clau de volta de tots els aprenentatges: factuals, conceptuals, procedimentals i actitudinals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Alerta, mosquits!
Som part del problema, però també som part de la solució. Hem de replantejar-nos el nostre model econòmic i el nostre estil de vida, basat en el creixent consum d'energia procedent dels combustibles fòssils. Tenim l'oportunitat d'actuar i també la capacitat de fer-ho, canviant la manera de viure. Encara som a temps.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
eXeLearning per crear recursos educatius oberts
A l’era d’Internet són cada vegada més nombrosos els docents que creen els seus propis materials, les lliçons que imparteixen i fins i tot les tasques que realitzen conjuntament amb altres companys i companyes. Una eina que facilita el disseny de processos d’aprenentatge, que podem adaptar al nostre alumnat i compartir amb altres docents és eXeLearning.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Integrant aprenentatges STEM i programació de robots a primària
Una ciutadania plena en el món contemporani requereix coneixements bàsics de programació. L’experiència que us presentem integra el desenvolupament de destreses de programació amb l’aprenentatge de continguts científics i matemàtics, tot potenciant-ne els assoliments.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
CervetECO: reciclar no és moda, és educació en valors
El medi ambient s’ha de conservar i des de les escoles podem fomentar aquesta acció dins d’un marc d’educació en valors gràcies al qual els centres i les famílies col·laborin per assolir aquest objectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Reptes nous, incerteses renovades. Respostes saludables
Sabem que hi ha coses que funcionen, volem gaudir del treball i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomanacions de Bibliomèdia. Hem llegit. Utopedia: la comunitat dels llibres. Trobades
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Si no ho recordem és que no ho havíem après
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.