Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Educar en valors positius. De l'autoestima al coneixement dels altres.
Si considerem la creació d'un clima positiu a l'aula com a bàsic per afrontar-hi la resolució cooperativa de conflictes, la intervenció escolar haurà de començar per educar en valors positius. L'autoestima, l'autoconeixement i l'autoeficàcia seran, doncs, els punts de partida per millorar el desenvolupament de la persona.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Programa d'educació alimentària.
Aquesta intervenció vol apropar la població escolar a uns hàbits alimentaris saludables amb incidència en la família i progressivament introduir- hi aspectes relatius a l'activitat física. Tot això des de la perspectiva de prevenció de l'obesitat i el sobrepès.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ep mestr@, com portes l'esquema?
Des del curs 1999-2000, el Departament d'Educació va començar a ensinistrar un grup de docents com a formadors per a cursos de salut destinats al professorat en la prevenció de les patologies musculoesquelètiques. Aquesta és la primera causa, en nombres absoluts, de baixes laborals. Qui no s'ha preguntat què es fa en aquests cursos?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Cinesiologia educativa: la gimnàstica del cervell per viure amb benestar i aprendre gaudint.
La cinesiologia educativa és una tècnica que té com a objectiu bàsic estimular la connexió de les diferents zones cerebrals. Mitjançant una sèrie específica d'exercicis motrius, fàcils i senzills, es facilita l'aprenentatge i que es visqui amb benestar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'educació afectivosexual a l'ensenyament secundari.
Aquest projecte es va portar a terme en dos centres de secundària de Lleida durant el curs 2004-2005, a partir d'una col·laboració entre el programa d'educació per la salut i el col·lectiu Aula de Salut, format per docents i sanitaris de la Universitat d'Infermeria de Lleida.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Addictes sense substància. L'impacte de les socioaddiccions.
A l'article, s'hi tractaran i s'hi ampliaran els temes següents: les socioaddiccions o addiccions socials: definició i concepte. Addiccions a substàncies i socioaddiccions: similituds i diferències. Addiccions legals i il·legals. Tipus de socioaddiccions lligades a noves tecnologies i activitats (addició al mòbil, a Internet, als videojocs, a la televisió, a comprar...). Conceptes que ajudin a comprendre millor el fenomen. Perfils més vulnerables. Factors de risc. Potencial d'impacte que hi pot haver en la població infantil i adolescent. Intervenció i tractament de socioaddiccions. Consells i control d'estímuls. Recursos sociosanitaris. Socioaddiccions generades per les relacions grupals: fenomen de les bandes juvenils.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La ciutat i la Lluna. Una cantata per fer volar coloms.
A partir de la cantata La ciutat i la Lluna, les nenes i els nens de cicle inicial de l'escola El Cabrerès, de L'Esquirol, van fer un treball que va incloure, a més de la música i la cançó, la representació teatral, la plàstica i temes de coneixement del medi. Tot amb el lema ½Junts ho hem aconseguit+.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Educar la sexualitat amb "Dos rombos".
L'experiència didàctica que presentem a continuació va partir del desig d'acostar dos àmbits educatius que normalment es troben fora de l'escola per raons que no podríem qualificar de didàctiques precisament: la televisió, a partir del programa de sexe Dos rombos, presentat a TVE1 per la sexòloga Lorena Berdún, i l'educació afectivosexual, considerada des d'una perspectiva integral i tolerant.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Comunitats d'aprenentatge.
L'actual societat de la informació ens proposa nous reptes en tots els àmbits (laboral, social, pedagògic, familiar i personal). En concret, a l'escola li planteja la necessitat de transformar-se, perquè, avui dia, els centres docents sols no poden dur a terme la tasca d'educar. En aquest article, s'hi descriuen algunes d'aquestes transformacions que comporten una implicació de la comunitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Prioritat de govern: l'educació.
L'educació dels nostres convilatans és un dels temes principals de l'acció del nostre govern, perquè entenem que constitueix un dels camins cap a la llibertat individual. Cal educar per adquirir coneixements, però també cal educar per assolir un pensament lliure i crític, per la pau i la solidaritat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Projecte Joves amb futur.
El curs 2000-2001, a Sant Cugat del Vallès, dins del pla de formació de la zona, es va crear un grup de treball anomenat ½atenció integradora de la diversitat+. Aquest grup el formen psicopedagogs, mestres de pedagogia terapèutica, membres de l'EAP i personal de l'Ajuntament de Sant Cugat. Aquest grup ha funcionat cada any, tot variant la seva composició però no la seva finalitat, que és establir un lloc de trobada de diferents professionals que atenen joves i adolescents per reflexionar sobre les problemàtiques en què es troben, compartir materials i experiències, elaborar materials i fer propostes que permetin millorar l'atenció a la diversitat de l'alumnat que assisteix als IES de Sant Cugat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Llegim junts.
Som a l'Any Internacional del Llibre i la Lectura. Tenim una bona excusa per tornar a donar una bona embranzida a la lectura amb els nostres fills i filles. Els actes socials i públics se succeeixen sense parar i són engrescadors, però la lectura és un acte íntim, vol temps i espai exclusius, sobretot quan el que volem és engrescar els infants i adolescents en aquesta aventura.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
GUIXdos, núm. 119: Els residus municipals. Cada cosa al seu lloc.
Amb el títol ½Cada cosa al seu lloc+, volem sensibilitzar sobre la necessitat de realitzar la recollida selectiva correctament per tal de protegir i conservar el nostre entorn. Volem també transmetre bones pràctiques ambientals emprant l'eina de les tres erres: Reduir. Reutilitzar. Reciclar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Viure, treballar, estar sans, ser feliços: una mirada global.
Principis d'un nou mil·lenni. Com a cada moment històric, la nostra societat té el seu estil específic d'expressió de vida, de salut i de malaltia. Vivim i ens relacionem, o potser seria més correcte dir que, tot relacionant- nos, vivim i ens fem persones.