Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L´estela de... John Dewey: l´escola nova i comprensiva
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Contes: A pas de zebra
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Contes: No dormirem en tota la nit
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Llibres: Educar sin GPS
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Compartim: racó digital: La societat necessita estimar l'educació infantil. 5ª Declaració Educativa UCEV
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La transferibilitat de les evidències a la pràctica educativa
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Va de...
Del que dic i penso que faig... al que en realitat faig. Del que diem que fem en equip... i del que fem. De fer sense pensar... a pensar el quefer.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
És hora de podar
L'arbre de l'educació infantil s'ha trontollat durant el primer curs que hem viscut en pandèmia. No obstant això, ha sobreviscut ferm i amorós.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aiala Urcelay: «El que el Colectivo Lisarco mostra als escenaris o a les aules són persones i professionals artístics, sense distincions».
En aquest retrat parlem d'art, entès com a eina d'expressió, d'inclusió i de normalització de les diferents diversitats funcionals existents en la nostra societat. Per a això, donem a conèixer el Colectivo Lisarco a través d'Aiala Urcelay, una dels seus membres.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L´espai del joc, jugar i jugar sense fi
Jugar és, abans de res, una manifestació de la qualitat de vida de la infància. Si el joc té més valor i una major presència a les aules d'educació infantil, serà perquè hem pres bones decisions que no sols afecten i transformen el fet pedagògic, sinó també el polític, cultural i social.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
«A l’escola bressol us passeu tot el dia jugant!»
Encara avui dia aquesta afirmació incomoda a moltes professionals de les primeres etapes educatives, ja que el joc es continua associant només a una activitat per a passar-s'ho bé i distreure's, i s'ignora que, a través d'ell, el nen i la nena aprenen de manera natural i no forçada. Per tant, reformulem-nos i diguem amb orgull: ens hauríem de passar tot el dia jugant!
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El joc dels infants: mapa i tresor
Quan parlem del joc, les mestres, a les escoles, tenim dos reptes. D'una banda, el repte de ser expertes en el joc de nenes i nens, ja que és la seva manera d'apropiar-se del món, de conèixer-lo i de transformar-lo. I, d'altra banda, el repte de fer una escola que es pugui jugar: hem de poder entendre l'escola com a territori propi de la infància on s'acullen i conviuen, jugant, tant els sabers de nens i nenes com els sabers adults.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Amb les famílies: El fantasma blanc
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Pistes per a l'avaluació: Per no deixar el joc en mans de la improvisació
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recursos per a la pràctica: I mentre juguen..., jo què faig?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Per arrodonir: Ara seriosament: juguem
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La mirada a l'espai educatiu
La protecció del nen o la nena es pot definir com la generació d'un entorn segur i protector que garanteixi el seu desenvolupament ple. Un entorn segur i protector és condició imprescindible per a un projecte educatiu inclusiu, respectuós i afectiu. En l'article es proposa un sistema d'indicadors per a avaluar si una escola infantil és un entorn segur i protector estructurat en quatre nivells: entorn segur a nivell físic, entorn segur a nivell emocional, equip educatiu conscient i protagonisme de les persones que viuen en l'entorn, inclosos els propis nens i les pròpies nenes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Daniel Innerarity: «Aprendre és gestionar el desconeixement»
«L'escola no és una mera prolongació de la família», assenyala el filòsof Daniel Innerarity, «sinó l'espai on es viuen les primeres experiències de diversitat, la qual cosa li porta a rebutjar el veto parental». Afirma que s'està parlant massa de competències i poc de coneixement i considera que viure en la societat del coneixement implica saber gestionar el desconeixement i la incertesa. Finalment, destaca la passió i l'atracció pel saber com a característiques d'un bon i una bona docent.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Covid-19, pobresa i infància
La Convenció de Nacions Unides sobre els Drets del Nen estableix, en el seu articulat, que tots els nens i totes les nenes tenen dret a estar protegits i protegides, i que són els Estats Part els qui han d'assegurar les condicions necessàries per al seu benestar físic, psicològic, social i emocional. Els alts índexs de pobresa infantil existents al nostre país des de fa ja més d'una dècada s'han vist incrementats amb la pandèmia. Per això, resulta urgent adoptar mesures encaminades a mitigar les greus conseqüències que aquesta situació té sobre el desenvolupament dels nens i les nenes en general i, de manera específica, d'aquells i aquelles que es troben en les primeres etapes del seu desenvolupament. En aquest sentit, l'escola infantil és una potent eina per a compensar les desigualtats socials, especialment, en situacions de vulnerabilitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprenentatge social i emocional
Desenvolupar habilitats soci emocionals ajuda els infants a conèixer-se a si mateixos i a conèixer els altres, a millorar les relacions i a fer front als reptes de la vida.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Alerta mosquits
Som part del problema, però també som part de la solució. Hem de replantejar-nos el nostre model econòmic i el nostre estil de vida, basat en el creixent consum d'energia procedent dels combustibles fòssils. Tenim l'oportunitat d'actuar i també la capacitat de fer-ho, canviant la manera de viure. Encara som a temps.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Hervé Tullet: art i màgia a l'aula 0-3
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'estela de.... Compartim: racó digital. Contes. Llibres
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Si no ho recordem és que no ho havíem après