Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La importància de l'ambient i de les interaccions
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Notícies d'interès
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Com agrupem l´alumnat a la nostra escola?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Com agrupeu l'alumnat al vostre centre?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Divina Fumanal, vicepresidenta de l'Associació Down Lleida. «Endavant, fill, amb els teus objectius»
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El treball de l´autonomia de 0 a 3 anys
En aquest article, s’aprofundeix en la manera com s’afavoreix la independència en una aula Montessori. També s’hi mostren exemples de casos viscuts a l’aula amb nens i nenes de 0 a 3 anys.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El treball de l'autonomia dels 3 als 6 anys
En aquest article s’explica com es treballa l’autonomia a les aules de 3 a 6 anys. Per fer-ho, s’utilitzen les observacions que les guies del centre Montessori-Palau han pogut realitzar a l’aula.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Mètode Montessori
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Per saber-ne més sobre el mètode Montessori
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
En la relació educativa, la persona adulta hi té la responsabilitat
En tota relació educativa, es troben dues mirades. Persona adulta i infant, en creixement constant, intersecten les seves zones de desenvolupament proper i, mútuament, entren en un préstec d’anada i tornada. En el camí del desenvolupament individual, viure conscientment amb infants és una segona oportunitat que ens brinda la vida per acostar-nos a la persona que podem arribar a ser. Permetre’ns plantejar-nos aquest repte ens porta a mirar l’infant des d’un pla d’igualtat, com algú que creix amb nosaltres. Acceptar-ho, implica assumir que, com a educadors i educadores, no podem educar més enllà dels nostres propis límits.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La petjada ambiental d'un infant a l'escola bressol
Gràcies a aquest estudi, coneixerem quins són els consums d’energia, aigua i materials, com també les emissions d’efecte hivernacle, és a dir, la petjada ambiental associada a un infant de l’escola bressol. Els resultats obtinguts en la investigació realitzada a quinze escoles segur que ajudaran uns altres centres a plantejar-se quina és la seva actuació envers el medi ambient.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
«Explica'm un conte cada dia»
Projecte dut a terme entre l’escola infantil i la biblioteca de Sant Lluís (Menorca), destinat a infants de 0 a 3 anys i integrat per diferents activitats adreçades al foment de la lectura, a la difusió de la biblioteca i al desenvolupament del llenguatge. Pretén acostar les criatures i els seus pares i mares als valors que aporten la literatura i la narració oral de contes, com també estimular la imaginació i la creativitat dels petits. El projecte té l’origen en l’escola infantil, la qual fa de mediadora i facilita el vincle afectiu entre les famílies i la biblioteca.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La curiositat sexual i el seu acompanyament en l'educació infantil
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Obrers de l'art
L’escola cooperativa El Puig, d’Esparreguera (Barcelona), defineix la seva idea de mestra com la persona que acompanya, que escolta, que dialoga, que comparteix, que provoca i que incorpora la investigació com a part de la seva feina per reflexionar i millorar professionalment. Mestres que troben en l’art un punt de partida o d’arribada molt bo per dur a terme la delicada tasca d’educar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Comunicació efectiva a l'aula
Escoltar i sentir són dues activitats diferents. Sentir és un procés físic, que pot ser involuntari. Escoltar, en canvi, és una activitat voluntària, un procés mental que requereix determinades condicions, com ara calma, interès i atenció. Per escoltar activament, hem de centrar la vista, l’oïda i la ment en els sons i en els gestos de qui parla.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Llibres. Convocatòries. Recursos pedagògics. Web
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Viatge. Groenlàndia en caiac, l´emoció de remar entre el gel
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Frato
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.