Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'escola és un lloc que cuida?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Escola i universitat, o a la inversa. Girem la truita?
Encetant un nou any, podríem reflexionar sobre el vincle entre l’escola i la facultat d’educació, entre el que s’ha fet fins ara i el que es continua duent a terme.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Alba Besora, màster en educació a l´aire lliure: «El pati es pot fer servir per a moltes més activitats que l´hora de l´esbarjo»
«Molts cops m’he plantejat el munt de coses que hauria pogut fer, de petita, si hagués anat a una escola com la que treballo actualment». L’Alba Besora és una jove docent lleidatana que, tot i estar fent els primers passos professionals, ja atresora un valuós bagatge de contacte amb projectes educatius alternatius, i algun de ben peculiar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Desembullant les situacions d´aprenentatge
Programar a través de situacions d’aprenentatge suposa redefinir el model d’educació per competències a fi d’assegurar una interrelació pràctica i eficaç entre currículum explícit i implícit, ensenyament i aprenentatge, escola i entorn… a partir d’un conjunt de principis pedagògics que han de guiar el disseny i la implementació de les nostres pràctiques didàctiques, algunes d’exemplificades, per impulsar un veritable desenvolupament competencial en el nostre alumnat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Espies històrics
Amb les ulleres de la inclusió, l’alumnat de 4t B es converteix en «detectius històrics» per investigar sobre els aspectes més destacats de la història de la humanitat. Com a resultat de l’SdA fan un vídeo per reflectir aquests aspectes impactants per a ells, representant una escena històrica amb elements creats per ells mateixos, elaborats amb materials que ofereix l’entorn natural.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Millorant la convivència, protagonistes del canvi
Aquest article pretén presentar una situació d’aprenentatge (SdA) transversal com a pla pilot, que forma part del pla de convivència del centre, amb el qual s’intenta millorar la conducta disruptiva de la classe de 4t d’educació primària en un centre de màxima complexitat. El professorat va promoure un repte que va ser motivador i ben acollit per l’alumnat: Podríem ser un bon exemple per als alumnes de la comunitat dels petits? Podria millorar el nostre comportament cap a altres nens i nenes?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
En ruta a l´escola
«En ruta a l’escola» és una situació d’aprenentatge duta a terme en un col·legi rural agrupat per promoure desplaçaments segurs, autònoms i responsables de l’alumnat, a partir del treball de competències i valors a través d’activitats interdisciplinàries que involucren tota la comunitat educativa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
«L´urbex està de moda»
Aquesta SdA suposa la realització d’una proposta didàctica basada en un centre d’interès, en aquest cas la fotografia, per abordar el currículum en tota la seva dimensió, tenint en compte les diferències i preferències d’aprenentatge existents a l’aula. Aquesta tasca va donar lloc a un aprenentatge profund, fet que va propiciar el protagonisme i la presa de decisions per part de l’alumnat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Participació infantil a l´escola primària
Aquest article reflexiona sobre el concepte de participació infantil des de l’enfocament dels drets d’infància i assenyala que la seva implementació té implicacions positives importants a les escoles. Des de la justificació anterior, es proposa augmentar i aprofundir en la participació infantil a les escoles primàries, donant valor i sentit a accions que ja es duen a terme diàriament.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El joc de taula com a eina a l´aula
«Es pot jugar a l’aula?» Aquesta pregunta la sentim sovint en diferents sessions de formacions lúdiques. És sorprenent que molts companys i companyes de gremi, immersos en la voràgine de la feina docent, poden arribar a oblidar algunes de les principals qualitats innates que el nostre alumnat porta de sèrie: el gaudi per jugar. En el present article s’intentarà donar resposta a diferents aspectes que cal tenir en compte a l’hora d’implementar propostes metodològiques basades en l’aprenentatge basat en jocs (ABJ) als centres educatius.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Escriptura creativa i animació a la lectura: una proposta per acostar la literatura a primària
Amb la finalitat d’animar a la lectura i visibilitzar els escriptors clàssics, aquesta proposta fa una aproximació a la literatura espanyola a través de l’escriptor Miguel de Cervantes des del treball amb les TIC, la lectura dialògica i el desenvolupament de l’escriptura creativa, prioritzant la formació lectora de l’alumnat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Processos i dificultats de la coeducació. Com ens en sortim?
Els últims anys múltiples centres educatius estan duent a terme processos de reflexió i posades en marxa de pràctiques coeducatives. En aquests processos, llargs i complexos, sorgeixen moments de dificultat, dubtes, errors i crisis. En aquest article es recullen les aportacions d’un ampli grup de docents sobre les maneres d’abordar i superar aquests moments a fi de seguir endavant amb els processos.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El lideratge per a la cura a les comunitats educatives
Aquest article se centra en el concepte de lideratge per a la cura a les comunitats educatives. Contextualitzat a Xile, destaca la importància i necessitat d’abordar aquest àmbit de les relacions interpersonals en la gestió escolar. Es presenta una síntesi d’experiències i estratègies de directores escolars per fomentar un clima escolar en què prevalgui la comprensió i el respecte.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El Carnet ODS en acció! ODS5
«Els ODS en acció!» és una proposta de treball interdisciplinari amb la finalitat d'empoderar els professionals del món cultural i educatiu a treballar els Objectius de Desenvolupament Sostenible a les seves aules o centres educatius, perquè entre tots i totes siguem partícips de l’assoliment de l’Agenda 2030 a nivell local. Aquí teniu el Carnet ODS per a l'alumnat. La proposta de treball concreta de cada ODS la trobareu publicada mes a mes. Us animeu?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El Carnet ODS en acció! ODS6
«Els ODS en acció!» és una proposta de treball interdisciplinari amb la finalitat d'empoderar els professionals del món cultural i educatiu a treballar els Objectius de Desenvolupament Sostenible a les seves aules o centres educatius, perquè entre tots i totes siguem partícips de l’assoliment de l’Agenda 2030 a nivell local. Aquí teniu el Carnet ODS per a l'alumnat. La proposta de treball concreta de cada ODS la trobareu publicada mes a mes. Us animeu?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Carnet ODS i retallables
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Transformant l´aula: una immersió digital amb robòtica, programació i eines digitals
A través de la present proposta didàctica es destaca la importància de la robòtica i la programació a l’educació, atès que fomenten la resolució de problemes i la creativitat en estudiants de cicle superior. Amb tres blocs d’activitats, l’enfocament interdisciplinari impulsa l’exploració activa i la col·laboració. L’article aborda qüestions de gènere i desafiaments d’equitat tecnològica a l’educació tot subratllant oportunitats per al creixement i la innovació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Taules de programació de la proposta didàctica
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Marta Mata
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Preguntes amb resposta
Actuar pel clima comença per entendre què ens està passant i també per fer-ho entendre a les persones del nostre entorn. Quan la nostra feina és educar, la nostra responsabilitat esdevé doble. Heus aquí una colla de preguntes que potser ens plantegem. I que tenen resposta.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Mobilitzant les imatges mentals
A l’article del número anterior s’hi plantejava una activitat en la qual es presentava davant nostre un prisma rectangular i es demanava que es dibuixés com quedaria si aquest prisma feia un gir a l’esquerra de 140º i una rotació endarrere també de 140º. La resolució del repte és complicada de visualitzar per a una gran majoria de persones i, per tant, de poder dibuixar. En aquest article es presenten diverses propostes per anar consolidant el domini en la mobilització de les imatges mentals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Destreses STEM a través del conte Paco viaja a la Luna
En aquesta proposta un conte serveix de fil conductor per reunir diverses propostes d’experimentació destinades a treballar les destreses científiques amb l’alumnat de les últimes etapes de l’educació infantil i de les primeres de primària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Endevina què menjo!
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Què s'amaga al cel de nit?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'Amy i la biblioteca secreta
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El màgic d´Oz
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El Carol. Cuadernos Freinet de las escolares de Vallbona d´Anoia
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Trobades i convocatòries
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Pantalles
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.