Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recuperar la pedagogia. Una necessitat?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
A veure si no deu ser tot qüestió de recursos...
Utilitzem com a mantra la idea que la carència de recursos i les ràtios elevades són les causes principals de la manca d’inclusió a les escoles, arguments que ens permeten externalitzar la culpa i canalitzar-la cap al sistema educatiu, com si fos una entitat abstracta i aliena sobre la qual no tinguéssim cap responsabilitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Mo Queralt, orientadora familiar i pedagoga terapèutica: «Estem delegant massa la criança dels nostres fills i filles»
La Mo, tal com la coneix tothom en l’àmbit educatiu de Lleida, és orientadora familiar, pedagoga terapèutica, treballa com a tècnica a les ludoteques municipals i és vicepresidenta de Llavors de Vincle, una associació que reuneix i assessora famílies que volen dur a terme una criança conscient i respectuosa dels seus fills.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El desenvolupament de la competència digital docent: un repte clau per aconseguir un ús crític de la tecnologia a l'escola
L’impacte d’internet i els smartphones en la forma com treballem, ens comuniquem i aprenem ha transformat els espais d’interacció i les fonts d’informació a què tenim accés. En aquest sentit, és molt important que els docents desenvolupin la seva competència digital per afrontar aquests canvis i adaptar l’educació a l’era digital. Tot això tenint en compte que l’escola ha de ser un espai en què les tecnologies es facin servir de manera crítica en lloc de ser simplement colonitzada per elles.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Desenvolupament de la competència digital al CEIP Ciudad de Ceuta en el marc de l'Aula del Futur
Aquest article explica com el CEIP Ciudad de Ceuta mira de donar resposta a un dels grans reptes del segle XXI: formar ciutadans i ciutadanes del futur amb les competències necessàries per funcionar en un entorn cada cop més digitalitzat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Orokieta Herri Eskola: innovant en comunitat
Orokieta Herri Eskola és una comunitat d’aprenentatge innovadora en què la digitalització s’ha integrat de manera natural al dia a dia. Per fer-ho, a més del treball per la millora de la competència digital tant docent com de l’alumnat i del mateix centre, ha estat clau el canvi de metodologia impulsat per les famílies.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
DIGI-CRA: Connectant l'escola rural
«DIGI-CRA: connectant l’escola rural» és una visió de com podem afrontar els reptes als quals ens enfrontem cada dia en l’educació d’una escola rural, assumint el desafiament de la formació permanent i la presa de decisions perquè l’ensenyament doni una resposta eficient a l’aprenentatge que necessiten els nostres nens/es. El treball per projectes està sent una metodologia essencial, i tot a través de l’ús de les noves tecnologies, eines que resulten fonamentals a les aules multinivell del nostre centre.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Col·laborar entre docents per millorar les pràctiques: alguns criteris per donar suport a una innovació per a la inclusió
La innovació i la millora de les pràctiques educatives en una direcció inclusiva requereix la col·laboració entre el professorat. Aquest article proposa unes quantes idees i criteris sobre com es pot desenvolupar i donar suport a aquesta col·laboració. Es concreten possibles fases, tasques i suports per generar, desenvolupar i consolidar col·laborativament pràctiques innovadores més inclusives a les aules i als centres.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Comunicació didàctica amb perspectiva de gènere
El llenguatge influeix en la interacció amb el món i en el desenvolupament de la identitat dels nens i de les nenes. La llengua catalana disposa d’opcions lingüísticament correctes que permeten representar els dos gèneres i, així, oferir-los les mateixes oportunitats. Aquest article recull algunes orientacions i recomanacions que poden servir al professorat per revisar la comunicació didàctica amb perspectiva de gènere.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La realidad virtual en estudiants amb trastorn de l'espectre autista: beneficis i reptes
La realitat virtual està canviant la manera com aprenem i experimentem el món. En l’àmbit de l’educació especial, la realitat virtual ha demostrat ser una eina eficaç per ajudar els estudiants amb trastorn de l’espectre autista (TEA) a desenvolupar habilitats socials, emocionals i cognitives. En aquest article, presentem una petita investigació sobre l’ús d’aquesta tecnologia amb alumnat TEA, els seus beneficis i reptes, i com es pot integrar de manera efectiva a l’aula.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La cúpula de Leonardo
Aquest article incideix en la manera com les expectatives que una persona té de si mateixa en el moment d’enfrontar-se a un repte poden afectar la seva capacitat d’aconseguir-lo. S’hi presenta una experiència amb la cúpula de Leonardo en la qual van participar dos grups, un d’alumnes i un altre de mestres de l’escola. Els resultats obtinguts per tots dos ens demostren que les expectatives i les interrelacions van influir en els resultats.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Somiant amb el veloç impala i el salvatge mustang
L’escola és, en teoria, inclusiva, però encara ens queda molt de camí perquè aquest ideal esdevingui una realitat. Una manera d’entendre com són les companyes i els companys amb dificultats és parlar-ne i, en aquest sentit, la literatura infantil i juvenil constitueix una bona aliada per a nosaltres.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els ODS en acció! ODS 12: Consum i producció responsable
Benvinguts i benvingudes al nou tema del curs: Els ODS en acció. Pretenem empoderar els professionals del món cultural i educatiu per treballar els objectius de desenvolupament sostenible a les aules o als centres i que entre tothom siguem partícips de l’assoliment de l’Agenda 2030 a nivell local. En aquesta proposta abordem l'ODS 12: Consum i producció responsable.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els ODS en acció! ODS 4: Educació de qualitat
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els ODS en acció!: Carnet ODS (actualitzat)
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els ODS en acció!: Rúbrica d'avaluació
«Els ODS en acció!» és una proposta de treball interdisciplinari amb la finalitat d'empoderar els professionals del món cultural i educatiu a treballar els Objectius de Desenvolupament Sostenible a les seves aules o centres educatius, perquè entre tots i totes siguem partícips de l’assoliment de l’Agenda 2030 a nivell local. Aquí teniu la rúbrica d'avaluació per a l'alumnat. La proposta de treball concreta de cada ODS la trobareu publicada mes a mes. Us animeu?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Emmanuel Levinas: La importància de la veritat en la relació educativa
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Què ens diu l'evidència científica? Interaccions dialògiques a l'entorn del context digital a les aules
Les interaccions que s’estableixen als grups interactius amb tecnologia acompleixen un paper fonamental en el complicat període d’aprenentatge digital, ja que possibiliten la construcció d’un futur digital entre professionals de l’educació, familiars, nenes i nens perquè aquests últims reflexionin, aprenguin a ser crítics amb la tecnologia i al mateix temps augmentin el coneixement instrumental i els valors socials. Les escoles que incorporen aquesta actuació d’èxit mostren una acceleració en els continguts escolars i el desenvolupament d’habilitats digitals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'evidència en la pràctica: La transformació digital a l'escola després de la covid-19: de les caixes d´aprenentatge a les propostes globalitzades en
Les propostes d’aprenentatge globalitzades orientades a la transformació digital permeten que l’alumnat desplegui el desenvolupament de competències clau a l’educació primària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Preguntes amb resposta. Què vol dir descarbonitzar l´economia?
Actuar pel clima comença per entendre què ens està passant, i també per fer-ho entendre a les persones del nostre entorn. Quan la nostra feina és l’educació, la nostra responsabilitat és doble. Heus aquí una col·lecció de preguntes que potser ens fem. I que tenen resposta.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Desvetllant el pensament analiticosintètic
A l’article previ titulat «Per assolir el cim cal dominar tècniques d’escalada» hi remarcava que cal potenciar els treballs de descomposició i composició per tal que la persona adquireixi un pensament i un raonament analiticosintètic, fonament de la capacitat de generalitzar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
I Ruta de la Tapa Infantil de Cartagena
Aquesta experiència forma part del projecte «Menja sa amb el que tinguis a mà», que va impulsar, entre altres activitats, tallers de minixef i concursos de receptes familiars.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Matemàtica i enginyeria: vincles en el marc STEAM
Es fonamenta la importància d’ensenyar i aprendre de manera connectada i quins coneixements i creences del professorat ajuden a avançar en aquesta direcció. Seguidament, es descriu una activitat STEAM que promou l’enriquiment mutu de les matemàtiques i l’enginyeria.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Tres recomanacions de les obres de Tomi Ungerer
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Fer amics
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les aventures de la família Melops
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Així és la vida
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les tertúlies literàries d'aula: Guia per a mestres d'infantil i primària
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Jugar
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Antoni Benaiges. Una memoria desenterrada
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Trobades i convocatòries
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Milena i la pau
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.