Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Reflexions entorn de la direcció actual
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els reptes de la direcció educativa en tres aproximacions
L’article presenta els reptes de la direcció educativa a Catalunya mitjançant tres aproximacions complementàries entre si. La primera s’enfoca en les funcions que el marc normatiu català preveu per a les direccions. La segona esbossa els reptes que comporten els àmbits en transformació a causa de l’evolució de les idees, les necessitats socials i les polítiques educatives. La tercera aborda la identitat directiva com a repte. Aquestes tres mirades se situen en el context del model de direcció que correspon al marc d’autonomia de centres educatius. Posen sobre la taula que hi ha aspectes que s’han desenvolupat i d’altres que han quedat aturats i que, per tant, el model encara està obert.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
De la innovació docent a la transformació sistèmica
La transformació educativa requereix trencar amb les limitacions de l’aula-ouera, l’horari en graella i el processament per lots; impulsar xarxes formals i informals d’intracentres i transcentres que ens permetin intercanviar pràctiques de millora dels aprenentatges. La transformació digital de l’educació és avui més rellevant i molt més urgent que la transformació escolar, i s’ha convertit en un instrument imprescindible per a la tan necessària personalització. L’impuls de la innovació ha d’emergir de les direccions i els equips docents dels centres educatius, més que no des de la llunyania de les administracions.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La Coordinació de Projectes
Defensem en aquesta comunicació la creació d’un nou càrrec unipersonal adscrit a l’equip directiu d’un centre educatiu definint-ne les funcions com a vinculades al desenvolupament i seguiment dels projectes presents al centre, i n’analitzem breument la utilitat a partir d’un cas pràctic esdevingut a l’IES Terra Alta de Gandesa durant el decurs de l’any acadèmic 2021-2022.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La relació entre les direccions escolars i les famílies
La relació entre els centres educatius i les famílies de l’alumnat es considera un element clau per potenciar no únicament la col·laboració en el procés educatiu enfocada a la millora dels resultats acadèmics, sinó també com a mecanisme per facilitar la socialització de l’alumnat i la seva inclusió a la comunitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els ODS: detecció, implementació i disseny d’un itinerari pedagògic
Setembre del 2015. 193 líders mundials es comprometen amb 17 objectius mundials pel desenvolupament sostenible. Un compromís que, amb el llindar del 2030 com a horitzó, pretén acabar amb la pobresa extrema, lluitar contra la desigualtat i la injustícia i protegir el nostre planeta. L’educació és també al centre de l’agenda mundial de desenvolupament, però més enllà de repensar models que es focalitzin en la inclusió, l’equitat i la qualitat de l’objectiu 4, ens interpel·la a totes i tots pensar què podem fer des dels centres educatius per contribuir des de les aules, des dels lideratges i la gestió dels centres a l’assoliment d’aquest «món millor»?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Entrevista a Laura Alegre: «Tothom que exerceix ara la direcció té uns mínims abans impensables».
El dia 20 de juliol, a les dependències del Departament d’Educació, vam dur a terme aquesta entrevista a Laura Alegre Sanz subdirectora general de la Funció Directiva i Lideratge Pedagògic des del mes de març d’aquest any.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les persones que aprenen s´autoregulen
L’autoregulació metacognitiva, que se centra a estimular que l’alumnat prengui decisions al llarg del seu procés d’aprenentatge orientades a superar errors i dificultats, millora tant el seu nivell en l’assoliment dels sabers com en el desenvolupament de les seves capacitats per continuar aprenent.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Evidencia en la pràctica: Lectura comprensiva de texts literaris en el batxillerat amb l'exposició dels resultats
El repte d’entendre la paraula literària en el seu context ampli s’autoregula amb el d’expressar-ne les conclusions d’una manera multimodal.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.