Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Y tú ya te cuidas? ¿Nos cuidamos?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Va de...: El primer contacto con las familias: Las entrevistas
Del que dic i penso que faig… al que en realitat faig. Del que diem fer en equip… i fem. De fer sense pensar… a pensar el quefer.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Juego libre, instrucción directa o juego guiado?
La defensa feroç per la llibertat i el respecte pels ritmes naturals de les nenes i els nens sovint es confonen amb l’opció de no intervenir durant el joc. Però és així com assegurem una llibertat més gran?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Jordi Prats, psicólogo: «La crianza compartida aún tiene que normalizarse»
Per a Jordi Prats, psicòleg, expert en teràpia de parella i formador dels tallers sobre noves paternitats que organitza l’Ajuntament de Lleida, cal valorar els avenços que s’han aconseguit i felicitar els homes que tenen clar el rol de pare, «però la criança compartida encara s’ha de normalitzar».
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Psicomotricidad: por qué, cómo, qué, quién y dónde formarse
El present article mostra la necessitat ineludible de formar-se en el camp de la psicomotricitat i com aquesta disciplina, amb les seves finalitats i continguts, coincideix plenament amb el que s’assenyala en el nou currículum d’Educació Infantil.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Futuros maestros y maestras acercan la psicomotricidad a la escuela 0-3
El present article pretén donar a conèixer la col·laboració entre dues escoles bressol i la Universitat Autònoma de Barcelona, cosa que ha permès participar en la formació inicial dels futurs mestres i que ha significat una transferència d’experiències i de coneixements molt valuosa per als centres participants.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Escenarios de juego corporal en el segundo ciclo de educación infantil
Es presenta una experiència realitzada a la formació inicial de mestres en Educació Infantil, durant la qual els nens i nenes d’una escola propera venen a jugar al gimnàs de la Facultat. Les pròpies estudiants són les encarregades de preparar-hi diferents escenaris de joc corporal i d’acompanyar les criatures a desenvolupar el seu joc lliure i espontani.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Con las familias: La psicomotricidad y las familias
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Pistas para la evaluación: ¿Es necesario observar las sesiones de psicomotricidad?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recursos para la práctica: Qué es y qué no es la psicomotricidad
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Para redondear: Psicomotricidad
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
«¡Hola!, ¿Cómo estás?»
Als centres, les primeres reunions solen dedicar-se a «coses grosses»: horaris, recursos, objectius, programacions... Quan ens trobam amb cada infant, amb cada pare i amb cada mare, aquelles «coses grosses» passen a ser un escenari en què vivim i necessitam concentrar-nos en les coses més properes: amb cada infant, amb les relacions del grup...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El ropero de la escuela
En aquest article centrarem la nostra atenció en la proposta que desenvolupem amb la roba. Segur que al final de la nostra història es fa patent tot el que aquesta idea sosté: els grups heterogenis, la lliure circulació pels espais, la vida a l’exterior, la relació amb les famílies i la comunitat o la confiança en les possibilitats de les nenes i els nens.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
InspirAcción
En aquest article es descriu una activitat feta en el mòdul Didàctica de l’Educació Infantil, que pertany al cicle formatiu de grau superior d’Educació Infantil del CIFP d’Àvila. Per al seu disseny, la secció «Del que diem al que fem», de la revista Guix d’Infantil, ha servit d’inspiració; amb la seva posada en pràctica s’ha mirat de promoure una actitud reflexiva cap a la futura actuació del tècnic superior en educació infantil.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Saltando el muro: las salidas al entorno
Les escoles, en molts casos, estan d’esquena al que passa en el seu entorn. Els seus murs i les seves tanques creen una frontera invisible que separa la realitat escolar de la realitat social, natural i cultural.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Conciencia fonológica: ¿Una nueva trampa?
Són les 10.30 del matí. Després de les rutines de benvinguda i acollida, cada nen i cada nena s’ha distribuït segons els seus interessos a les diferents zones de l’aula. Un grup de nens i nenes juga amb les fustes de construcció a la catifa, un altre discuteix al voltant d’un llibre, un altre ha decidit preparar una llista dels animals que ens trobem habitualment als passejos. Quan aixeco la mirada em veig reflectit al mirall de l’aula i al mateix temps em sento dir pa-pa-lloooooo-na, davant la qual cosa el Pablo respon: «Ja ho sé, és la de l’Anton!». A continuació, escriu una cosa semblant a una n. El Pablo, com la resta de nens i nenes, ens demostra que és capaç d’elaborar les seves pròpies hipòtesis sobre el llenguatge escrit, així que d’on ve aquest èmfasi per artificialitzar la nostra parla? Quina imatge d’infància hi ha al darrere d’aquestes conductes?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Qué nos dice la investigación científica?: Las metodologías lúdicas favorecen la predisposición del cerebro para el aprendizaje
Aprendre de manera lúdica possibilita que el cervell es relaxi i augmenti l’atenció, la qual cosa ajuda a crear relacions entre els nous continguts i els aprenentatges previs, de manera que es forma o reforça el que coneixem com a xarxes o esquemes de coneixements i es potencia la memòria.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La evidencia en la práctica: Las metodologías lúdicas favorecen la predisposición del cerebro para el aprendizaje. Aprendemos jugando
L’escola ha d’oferir espais lúdics per compartir vivències i experiències que aportin aprenentatges significatius als infants.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Explorando las expresiones de la cara con Lombriz y conejo
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La estela de... Lev Vygotsky: el Mozart de la educación
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Compartimos: Rincón digital: Manifiesto Infancia y Pantallas
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Cuentos: Dos ardillas y una piña
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Cuentos: Mira por la ventana
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Cuidar a quien nos cuida
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Encuentros. Convocatorias