Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La màgia a les nostres mans.
L'experiència que volem que conegueu a través d'aquest article va sorgir en el desenvolupament d'un curs de psicomotricitat, una de les parts del qual tractava sobre el massatge Shantala.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Experiència viscuda: una visita inesperada a l'aula
La meva experiència professional al llarg dels darrers anys m'ha demostrat que els nens i les nenes d'educació infantil tenen ½curiositats+ en relació amb el món que els envolta. Hem descobert junts una pila de coses positives que, d'altra banda, en la vida més rutinària de la classe no s'hauria pogut produir espontàniament.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El nostre esquelet Ignacio. Projecte de treball en un aula de tres anys.
El projecte realitzat sobre l'esquelet va sorgir en una activitat quotidiana: l'assemblea. L'interès pel tema va ser immediat i l'equip va comprendre que hi podíem investigar sense desmarcar-nos del currículum proposat per a l'etapa. I encara més, ens vam convèncer que aconseguiríem els objectius i que ampliaríem amb escreix els continguts marcats de bon començament.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Jugar, investigar, descobrir.
A la nostra classe hi ha nou criatures d'entre dotze i divuit mesos. Durant uns quants dies, ens hem dedicat a decorar capses de cartró de mides diferents: de sabates, de bombons, de galetes... Primerament, les hem omplertes de papers de diari per fer-les més resistents, després, les hem folrades amb diversos tipus de paper (xarol, seda, gomets, cintes adhesives de color...) i les hem cobertes amb Aironfix. Tot d'una, els nens i les nenes s'han trobat amb un munt de possibilitats per experimentar, explorar, apilar, muntar, desmuntar...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Sóc massa tolerant o massa estricte? Valorar el paper de les normes i els límits en la convivència familiar.
Les normes esdevenen una font d'aprenentatge i faciliten el desenvolupament de l'autonomia, la responsabilitat i el sentit crític. Ara bé, a l'hora d'establir els límits, acostumen a sorgir molts dubtes sobre quantes normes hem de marcar. Convé posar-ne moltes o és millor que no en siguin gaires? He de castigar l'incompliment de les normes? Quant de temps he d'esperar que obeeixin abans de fer complir les conseqüències?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Tecnologia i diversitat.
Què caracteritza la nostra societat tot just acabat d'estrenar el segle XXI? Si ens aturem a observar els nostres carrers, veurem persones que parlen amb el seu telèfon mòbil, a les empreses l'ús de l'ordinador esdevé imprescindible, dintre de les llars hi trobem diversos televisors, ordinador, videoconsoles, etc., tant els espais públics com els privats estan afectats per les tecnologies de la informació i la comunicació. Formem part d'un consum de productes tecnològics que són alhora element de comunicació interpersonal, fórmula d'oci, accés a manifestacions culturals, etc.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Joguines d'abans, joguines de sempre. Joguines als museus.
L'article analitza el paper dels jocs com a transmissors de la història i el passat individual i col·lectiu d'un grup humà i repassa les col·leccions de joguines conservades als museus bascos, per acabar amb una mirada crítica al joc de l'actual societat de la tecnologia i la informació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Àlex i Sara.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El ioga amb els més petits.
A l'escola Es Mussol, de Ciutadella de Menorca, es va dur a terme aquesta experiència de ioga per a infants d'entre dos i tres anys.