Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Escola inclusiva
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Trepitjar el dret a l´educació (inclusiva) o lluitar per aconseguir-lo
L’educació inclusiva és un dret fonamental basat en l’evidència científica, però afronta reptes significatius en el moment de ser implantada, a causa de resistències i dificultats pràctiques en el sistema educatiu. Entre els desafiaments que es produeixen en implementar-la, destaca la importància de l’acció col·lectiva per tal de promoure un canvi real cap a una educació més inclusiva i equitativa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
En dansa per la inclusió
Parlar d’inclusió educativa és parlar de drets. I d’oportunitats. I de justícia social. Però parlar d’inclusió educativa és, també, parlar de reptes pendents, de neguits, de fatiga...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La lletra petita de la inclusió: introducció a tres experiències
La nostra mirada com a educadors i educadores ha canviat radicalment. Després d’una darrera dècada de formació, de contextos normatius nous, d’avenços acadèmics recents i d’una mirada sobre la realitat comprensiva i estimuladora, ja no som els mateixos professionals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La inclusió des del CEE Siloé
El Centre d’Educació Especial Siloé és una escola d’àmbit comarcal que atén alumnes amb necessitats específiques de tipologies diferents. En aquest article expliquen amb quina mirada treballen per garantir una escola de tothom i per a tothom.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
FEDAC Salt: Una SIEI a secundària
En aquest article s’hi explica com aborda la inclusió l’escola FEDAC Salt, un centre on tots els aspectes de la diversitat són ben presents durant les activitats quotidianes que s’hi duen a terme. La implementació d’una aula SIEI ha estat un dels factors determinants per poder atendre la perspectiva inclusiva a secundària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Projectes de col·laboració entre centres ordinaris i centres d´educació especial: un camí més cap a la inclusió.
L’escola d’educació especial Crespinell ha desenvolupat projectes de col·laboració amb altres centres educatius ordinaris (una escola d’infantil i primària i tres instituts de secundària), amb l’objectiu prioritari de potenciar una educació inclusiva.
Tot i que es tracta de projectes amb característiques ben diferents, comparteixen la mateixa finalitat: impulsar una escola inclusiva i crear vies de col·laboració entre centres d’educació especial i centres ordinaris.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Entrevista a Lidón Gasull, presidenta d´AFFAC
Ja han passat cinc cursos des que es va publicar el Decret 150/2017 de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu. Així mateix, l’actual LOMLOE (LO 3/2020) promou una educació inclusiva normalitzada dins dels centres educatius regulars, a més d’escoles específiques d’educació especial. Creiem que és moment d’escoltar la veu de les famílies, i per aquest motiu ens hem reunit amb les Associacions Federades de Famílies d’Alumnes de Catalunya (AFFAC) i hem parlat amb la seva directora, Lidón Gasull, amb qui hem analitzat l’estat de la inclusió educativa des de la visió de les famílies.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Xarxes de suport i amistats valentes per prevenir la violència als centres educatius
La violència i l’assetjament escolar afecten profundament la salut i el benestar de les víctimes i l’entorn que n’és testimoni. Fomentar processos deliberatius en l’elaboració de normes de convivència entre tota la comunitat educativa, afavorir el posicionament actiu i permanent de tolerància zero davant la violència i l’assetjament, a més de promoure la socialització preventiva de la violència entre iguals, es destaquen com a claus d’èxit per superar la violència als entorns educatius.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Evidència en la pràctica: Tots a una per crear espais segurs, també en la organització escolar
El Club de Valents Violència Zero es concreta a cada centre aplicant les claus basades en les evidències científiques.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.