Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Cinta, gracias
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Las fiestas de Navidad en la escuela
Del que dic i penso que faig… al que en realitat faig. Del que diem fer en equip… i fem. De fer sense pensar… a pensar el quefer.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Qué imagen nos devuelve el espejo?
Sabem que l’etapa infantil col·loca pilars essencials per al desenvolupament humà i és un reflex de la sostenibilitat de les societats. No obstant això, tot sovint les persones que treballen en aquest important sector són vistes com a inferiors en comparació amb altres professions, i aquest desprestigi també es reflecteix en la remuneració econòmica. Ens cal reforçar la consciència de la tasca clau que milers de persones duen a terme en aquesta decisiva etapa, i unir esforços per restablir el valor i el prestigi de la professió.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Mo Queralt, orientadora familiar y pedagoga terapéutica: «Estamos delegando demasiado la crianza de nuestros hijos e hijas»
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Y se convirtió en...
«Juga més amb la capsa que amb la joguina». Quantes vegades hem sentit aquesta expressió? És una realitat que podem observar tot sovint en els nens i nenes que ens envolten. Tenen aquesta gran capacitat de transformar el que està al seu abast per donar resposta a les necessitats que els sorgeixen segons el moment evolutiu i de desenvolupament en què es trobin.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Quién soy?
El desenvolupament dels nens i nenes està format per diferents aspectes relacionats entre si (com ara el cognitiu, el social, el físic...). Des de ben petits desenvolupem la nostra identitat a través de la informació que ens aporten els altres i la imatge que creem de nosaltres mateixos. Com acompanyem aquest procés des de l’escola?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Hipoacusias conductivas adquiridas en la primera infancia
Segons dades de la Societat Espanyola de Puericultura (SEP, 2007), entre el 3 i el 6% dels nens en edat escolar presenten hipoacúsia, que influeix en el seu desenvolupament i rendiment escolar, de manera que és especialment important la detecció precoç de les pèrdues d’audició adquirides.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Agenda 2030 en el huerto escolar de educación infantil
La LOMLOE ens anima a treballar l’Agenda 2030 a les escoles; per això al CEIP Camp de Túria hem dut a terme una experiència innovadora en educació infantil a través de l’hort escolar (imatge 1). Aquesta iniciativa consisteix a conèixer i implementar els objectius de desenvolupament sostenible 3, 4, 12 i 15 des de l’aprenentatge servei (APS).
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Diez cosas para despedir de las escuelas infantiles
10 coses per acomiadar (i agrair abans) que hem de revisar urgentment. Amb la millor intenció de compartir una experiència i convidar a la reflexió de la comunitat educativa, revisem certes inèrcies que se succeeixen en el context escolar per promoure processos de canvi en benefici comú. I, a partir d’una nova consciència ecològica, elaborem el sentit del nostre creixement personal i col·lectiu també en els petits detalls, que són tan importants.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Diversos enfoques de los cuentos tradicionales
Estudiant els contes tradicionals des de diferents perspectives, trobem quatre enfocaments principals, sexista, emocional, arquetípic i evolutiu, i busquem en cadascun d’ells el que sigui valuós per a la nostra pràctica educativa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La lectura compartida
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Coeducar desde el principio
De vegades, conversant amb docents d’infantil i primer de primària sobre la importància de no renunciar a la tasca compensadora i preventiva de l’escola davant les actituds masclistes o misògines que es produeixen entre l’alumnat, percebo una certa estranyesa o distància, com si aquesta necessitat fos, potser, exagerada, un pèl descontextualitzada per a la primera infància. «És que aquestes coses no passen a les nostres aules, encara són molt petits».
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Qué nos dice la evidencia científica?: Interacciones dialógicas en torno al contexto digital en las aulas
Les interaccions que s’estableixen als grups interactius amb tecnologia acompleixen un paper fonamental en el complicat període d’aprenentatge digital, ja que possibiliten la construcció d’un futur digital entre professionals de l’educació, familiars, nenes i nens perquè aquests últims reflexionin, aprenguin a ser crítics amb la tecnologia i al mateix temps augmentin el coneixement instrumental i els valors socials. Les escoles que incorporen aquesta actuació d’èxit mostren una acceleració en els continguts escolars i el desenvolupament d’habilitats digitals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La evidencia en la práctica: Preparar el trabajo con pantallas sin pantallas? ¡Criaturas y familias conectadas pero desenchufadas!
Proposta seqüenciada per a tota l’etapa d’EI per preparar infants i acompanyar famílies per al futur treball amb tecnologia però sense dispositius ni pantalles.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Acompañamiento emocional y currículo en el aula 0-3
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Marta Mata, maestra de maestros
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Repensar la inclusión
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Luna
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Papá, por favor, consígueme la luna
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Jugar
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Montessori en un centro de calidad. La experiencia del Colegio Vizcaya
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Agenda
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.