Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Escuela y multiculturalidad.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Arrencar els vincles afectius als repetidors i repetidores.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les ciber@ules, un espai de trobada familiar a l'hospital.
L'atenció socioeducativa a les necessitats dels infants hospitalitzats i de les seves famílies ha plantejat impulsar un nou recurs dins l'àmbit hospitalari: la ciber@ula. La ciber@ula possibilita i potencia les relacions intrafamiliars i interfamiliars, així com la comunicació amb l'entorn. En aquest article es presenta l'experiència pilot portada a terme amb la col·laboració de l'hospital de la Vall d'Hebron de Barcelona, dins un projecte de la Fundació ½la Caixa+.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les relacions interfamiliars i entre la família i l'escola en el procés de transició de primària a secundària.
Quan es parla de les responsabilitats de la institució educativa i de les dificultats que hi ha en aquests moments (problemes de conducta, d'aprenentatge, de socialitzacióà, en síntesi, problemàtica escolar), especialment a secundària, sovint l'anàlisi adquireix una direcció d'exigència cap a la família en termes de falta de responsabilitat, dimissió i poca participació en els processos de motivació i aprenentatge. En aquesta anàlisi no es contemplen les possibles característiques de cadascuna de les famílies i els recursos que puguin tenir. Tampoc no es valoren amb profunditat les veritables causes de la problemàtica de l'alumnat i els canvis en els rols educatius i d'ensenyament del professorat i de la pròpia institució escolar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Família en transformació: Proyecto Crisálida.
El present treball és una experiència pilot amb famílies en risc i que, com a objectiu, pretén, a través de continguts formals, analitzar, revisar, aprendre i assimilar actituds i estils de vida saludables per facilitar la integració de l'infant a la seva família biològica, tenint en compte les especificitats de la situació d'acolliment familiar i, a més, per mitjà de continguts transversals, promoure, enfortir i implementar habilitats psicosocials i factors de protecció en la família.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els acolliments familiars d'urgència.
Els acolliments familiars són uns dels nous recursos dins l'àmbit de protecció a la infància i constitueixen uns espais on la mainada estableix una relació i una comunicació dins un entorn familiar aliè. Aquí presentem l'experiència dels acolliments familiars d'urgència desenvolupada la Catalunya i Andalusia.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les relacions familiars i les noves tecnologies de la informació i la comunicació (NTIC).
La nostra vida quotidiana, els nostres estils de vida, l'ús del temps lliure, com també la manera que tenim de relacionar-nos i de comunicar-nos amb les altres persones, actualment és determinada, en gran part, per les noves tecnologies de la informació i la comunicació (NTIC).
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els jocs de punteria: una proposta lúdica per a l'aprenentatge de la numeració.
Aquesta experiència vol mostrar una alternativa a un enfocament tradicional de la numeració. Partint d'una activitat lúdica, s'arriben a conceptualitzacions i representacions numèriques molt complexes: descomposició numèrica, confecció de taules, utilització de graelles en format de producte cartesià..., però també
es facilita la descentració, l'autonomia, l'intercanvi de punts de vista i la interacció entre els infants.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El tractament de la interculturalitat a través de la música.
No és la primera vegada que es parla d'interculturalitat, però sí que sembla que és ara quan adquireix el seu significat plenament. A les escoles som cada vegada més els infants i mestres que compartim espais comuns i també costums, visions, maneres de fer d'altres cultures, així com els coneixements que cadascú duu de casa seva, de la seva família, dels seus avantpassatsà
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El treball de les rutines en un centre d'educació especial.
L'article presenta una proposta pràctica de com podem treballar les rutines a classe, i pretén generar la reflexió de com aquestes es poden interrelacionar dintre de les diferents àrees curriculars. Partim de la consideració que una rutina és l'hàbit de fer alguna cosa de manera sistemàtica i contínua al llarg de la jornada escolar i en el transcurs dels dies.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Educació postural a l'escola
El jovent, cada cop més sovint, acusa el mal d'esquena. La causa rau en l'adquisició de mals hàbits posturals des de la infància. A la família i a l'escola es podria inculcar l'ús de models ergonòmics i d'hàbits posturals correctes, per tal de reduir l'aparició de trastorns a la columna vertebral dels nostres escolars.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Relacions entre la família i els centres educatius.
Família i món educatiu no són microcontextos dicotòmics, són complementaris. Per entendre la complexitat de les interrelacions entre la família i els centres educatius, hem de reflexionar sobre les transformacions socials i els canvis en els models familiars, educatius i socioculturals actuals. La col·laboració i l'apropament entre família i centres educatius passa per trobar noves formes d'enteniment i de relació, tot revisant els estils de comunicació i els models de participació i cooperació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els infants, la pau, la guerra, i, allà lluny, el Fòrum.
La proposta general del Fòrum 2004 és la de treballar en els eixos del diàleg i el desenvolupament sostenible com a condicions per assolir la pau; una resposta bàsica a les qüestions de la guerra. I aquesta resposta-proposta general es vol presentar als infants a través del coneixement, i el reconeixement entre ells mateixos i entre ells i els personatges del seu imaginari, en els diversos suports, oral, escrit, audiovisual, informàtic. L'objectiu és que els nens i nenes puguin intercanviar respostes, fer-ne de col·lectives, i veure'n d'arreu del món.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Educar més enllà del calendari escolar.
A vegades sembla que la dita ½A l'estiu tota cuca viu+ la transportem a la quotidianitat educativa familiar i la paraula vacances pot significar que ½a l'estiu tot s'hi val+, o sigui, màxima laxitud o també, al contrari, màxima exigència per aprendre tot allò que les mares i els pares creiem que els infants haurien d'haver après al curs escolar i no ho han fet. No creieu que potser ni una cosa ni l'altra? No és millor aprofitar les vacances per conviure, parlar, conversar i fer coses junts o no fer res junts?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
GUIXdos, Núm. 96-97: Aprenem amb la vista.
La proposta que presentem a continuació va dirigida a l'alumnat de cicle inicial de primària com a eix transversal en tot el cicle. Aquests continguts estan estretament relacionats amb el desenvolupament de les habilitats bàsiques que fonamenten un aprenentatge eficaç de la lectoescriptura. D'altra banda, ens permetrà fer un enfocament preventiu de possibles alteracions en el procés lectoescriptor.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Reptes, conflictes i noves oportunitats per a la família.
No hi ha dubte que la família ha canviat d'imatge en la societat actual: mares o pares que eduquen les seves criatures en solitari, parelles que hi aporten fills i filles d'unions anteriors per formar una nova família, parelles que adopten o que acullen infants, parelles homosexuals, famílies d'altres cultures i races, etc. Aquests canvis visibles van acompanyats d'uns altres que són més ½intangibles+ i que poden passar desapercebuts per a la majoria. Això no obstant, aquests canvis són els que afecten la naturalesa de les relacions familiars i dibuixen el nou paper que desenvolupa la família en la societat actual. La família necessita suports per afrontar els nous reptes plantejats i, d'aquesta manera, aprofitar les oportunitats de canvi que se li ofereixen.