Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Globalització del coneixement i educació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Què s'ha d'aprendre sobre, de, amb i per a les TIC a l'educació infantil?
L'escola Diagonal Mar és un centre públic de nova creació situat al barri del Poblenou de Barcelona. La classe que ha dut a terme l'activitat que explicarem és un grup de nens i nenes de quatre anys.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les TIC a les aules d'educació infantil.
El CEIP Les Glòries Catalanes, de la ciutat de Barcelona, ha començat a funcionar durant el curs 2003-2004. Volem que cadascun dels infants de l'escola pugui ½Pensar per un mateix, millorar i ser feliç+, títol del pla estratègic que ens ha estat concedit i que defineix, en una sola frase, el que volem per als nens i nenes que estudien al nostre centre. En el pla, i malgrat que no apareix de forma explícita al títol, les tecnologies de la informació i de la comunicació (TIC) hi tenen un pes específic important.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El tractament de les TIC com a eix transversal a l'ensenyament infantil i primari.
L'elaboració del primer nivell de concreció i de la seqüenciació de continguts en les competències bàsiques de les tecnologies de la informació i la comunicació ens ha de portar a una intensa reflexió sobre el tractament que hem de fer d'aquestes eines als centres educatius. Una utilització descontextualitzada d'aquestes eines ens portaria a assolir només una petita part de les possibilitats educatives que ens ofereixen.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'organització de les TIC als centres educatius de primària.
Tots els aspectes organitzatius han d'anar adreçats a aconseguir el màxim d'integració possible de les TIC en l'estructura física i social dels centres i a garantir que l'alumnat assolirà uns coneixements mínims en l'ús de les tecnologies. L'escola ha de garantir una alfabetització digital universal, tot evitant la ruptura entre els nois i les noies que hi poden accedir sempre i els més desfavorits socialment.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les TIC a l'escola, quotidianitat?
Ja fa uns quants anys que educadors i experts parlem dels ordinadors i el vídeo a l'escola. Fa molt de temps que parlem de la gran revolució de l'educació que impliquen els mitjans d'informació i comunicació als nostres centres..., però aquesta revolució, aquest ½canvi educatiu+ no
acaba d'arribar.És quotidià i normalitzat l'ús de les TIC a l'escola?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La biblioteca escolar i el tractament de la informació a l'escola.
Aprendre a tractar la informació és, per al centre docent, un objectiu pedagògic cabdal. En termes curriculars, l'escola té un encàrrec important que afectarà tot el procés d'aprenentatge de cada estudiant.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les tecnologies de la informació i de la comunicació i l'atenció a les diversitats.
En aquest article, a partir d'una contextualització del concepte de diversitats, es comenta la necessitat de respectar-lo i la importància de tenirlo en compte en l'àmbit socioeducatiu. A partir de la consideració de les TIC com a eines i recursos facilitadors de la comunicació, l'expressió, l'aprenentatge i l'accés a la informació i a la cultura per part de l'alumnat, es presenten alguns perifèrics, dispositius de comunicació, i ajuts i adaptacions tècniques que poden ser
útils en l'educació i la comunicació d'alumnat amb diferents tipus de discapacitats psíquiques, sensorials o motòriques.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El dictat: una proposta de sistematització.
El tractament de l'ortografia a primària és complex. Els infants aprenen i desaprenen amb facilitat les normes treballades. Dels molts recursos que hi ha per practicar-la, el dictat n'és un, i sovint no se li treu el profit suficient. Treballar-lo de manera sistemàtica, planificant la sessió, permet obtenir un rendiment més bo dels escolars i alhora facilita la correcció i la valoració de l'ensenyant.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una gran lliçó de democràcia.
Un recurs fonamental per a l'aprenentatge del coneixement social i per a la formació d'un pensament crític és relacionar els continguts de les ciències socials amb els esdeveniments de l'actualitat, ja que es tracta d'una eina molt potent per engrescar l'alumnat en el coneixement del món que ens ha tocat viure.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Autoshiatsu per a docents.
Fins ara, la medicina occidental sempre havia tractat el símptoma sense pensar gaire en la causa. El que pretén la medicina preventiva és evitar els símptomes
a través de l'eliminació de les causes o l'actuació sobre aquestes causes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Què trobaran els nois i les noies al Fòrum.
Presentem algunes de les actuacions del Fòrum que els nois i les noies podran trobar-hi si van a visitar-lo. A la pàgina web www.barcelona2004.org es poden veure també classificades per edats i amb més detall.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una proposta per a la renovació de l'ensenyament de les llengues a l'escolaritat obligatòria.
resta dels sistemes universitaris de la Unió Europea. Els estudis per a la formació inicial del professorat de l'escolaritat obligatòria es veuran immersos en
aquesta reestructuració en un moment en què es fa evident que els canvis socials, culturals i lingüístics que es produeixen a la nostra societat afecten profundament els nostres sistemes escolars.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
A l'escola amb les emocions.
Les emocions condicionen l'aprenentatge i les relacions entre els infants i entre persones adultes i infants. A mesura que els infants es van fent grans i cap als darrers cursos de primària, cada vegada els deixem menys temps i menys espai per a la conversa, per gestionar els seus conflictes i les seves emocions.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Carta a companys i companyes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
GUIXdos, núm. 105: Jocs de mesura per a nens i nenes de 6 a 12 anys.
Aquest GUIXDOS és la continuació de dos monogràfics anteriors en què s'han presentat jocs per treballar altres blocs temàtics de la matemàtica: el raonament logicomatemàtic (Alsina,2002a) i el càlcul (Alsina, 2002b). En aquesta ocasió, s'ofereix un petit ventall de recursos lúdics que poden facilitar i fer més motivador l'aprenentatge de diverses magnituds contínues a l'etapa d'educació primària: longitud, superfície, capacitat, massa, monedes i temps.En primer lloc, es presenta una breu aproximació al concepte de mesura, quines són les principals competències que, a parer de l'autor, s'haurien d'anar assolint a l'etapa d'educació primària i algunes orientacions metodològiques fonamentals. En segon lloc, i com és habitual en el GUIXDOS, s'hi presenten diversos recursos per ser aplicats directament a l'aula.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Què s'ha d'aprendre de les tecnologies de la informació i de la comunicació a les escoles?
Es suggereix un canvi terminològic i conceptual de les anomenades tecnologies de la informació i de la comunicació (TIC) a l'educació, que alhora comporta un canvi educatiu i curricular, en el sentit de potenciar més l'àmbit d'ús i aplicació, que el tecnològic. Per això, es proposa parlar d'Educació en Comunicació i en Gestió de la Informació (ECGI), i per tant, el que cal a les escoles és aprendre de, amb i per a l'ECGI. A més, es descriuen els principals elements d'una competència en ECGI contextualitzada, tot criticant els enfocaments més tecnològics i instrumentals, i reflexiona sobre la importància de la seva integració curricular.