Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'estrès, altre cop a debat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'ensenyament de la religió com a possibilitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Problema laboral?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Coneixement del medi social i cultural. Problemes i perspectives.
El conreu de l'esperit científic i del mètode científic és fonamental a qualsevol edat, també a primària i també a socials. Durant decennis, les socials, tant a primària com a secundària, s'havien concebut com un instrument d'adoctrinament ideològic lluny de qualsevol coherencia científica. Hom podria pensar que aquesta etapa ja ha passat, però fets com ara tot el moviment generat arran del decret d'humanitats indiquen que hi ha poders públics que encara pensen que la finalitat de les socials és formar ½patriotes+.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprendre a estimar les matemàtiques.
Estimar les matemàtiques no ha de ser el resultat de conèixer aquesta ciència, sinó el pas previ per entrar-hi. Per això aquest article reclama una atenció més gran envers les dinàmiques que afavoreixin l'aprenentatge de les matemàtiques. S'hi fa veure que això és possible i necessari i s'hi donen recomanacions sobre com cal fer-ho.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els reptes de futur de l'educació ambiental en el sistema educatiu formal.
Què passa en el món de l'educació ambiental? Quins són els reptes de futur que s'hi plantegen? Com i qui els planteja? Acabem de cloure un procés de participació en què professionals de l'educació ambiental (EA) hem consensuat les directrius del que per a nosaltres ha de significar l'inici del nou mil·lenni (Fòrum 2000 d'EA), i aquest passat mes de desembre s'han començat a reunir diferents sectors socials rellevants per a l'educació i la comunicació ambiental dins del marc de l'Estratègia catalana d'educació i comunicació ambiental. Aquest article vol presentar els reptes de futur que marquen aquests dos processos en el sistema educatiu formal.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
És possible educar en valors?
La intervenció en educació en valors a l'escola gira al voltant de tres feines prioritàries: Una, esforçar-se per aconseguir una bona relació personal entre alumnes i mestres. Dues, dedicar temps per treballar de forma específica i sistemàtica temes de valors. I tres, dissenyar un conjunt d'activitats que facin possible la creació de la comunitat escolar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Desplegament curricular. Eina de reflexió, de planificació, d'actuació.
Aquest treball té per objecte aportar una experiencia en el camp del desplegament curricular, des de l'àmbit del disseny de les actuacions educatives, per tal d'impulsar, dins del centre, un nivell de concreció cada cop més ajustat a les diferents necessitats amb què ens trobem de manera quotidiana i anant una mica més enllà del que consideraríem un desplegament habitual.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Dificultats de càlcul i resolució de problemes a educació primària. Proposta d'unes pautes d'observació.
responen a objectius que cal assolir en finalitzar l'etapa d'educació primària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Cos, sexualitat i reproducció.
A cada un dels cursos treballen les parts de l'aparell sexual masculí i femení i la seva funció, amb el grau d'aprofundiment adient per a cada edat. S'ajuden de material imprès (llibres de text, llibres de lectura i material que ens envia el CIM) i de vídeos del servei de préstec del CEP (Centre de Professors).
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'alumnat juga a futbol americà: el joc del pre-flag.
Cooperació, interrelació, treball en equip. Aquests són els objectius més característics quan juguem a futbol americà. No n'hi ha cap que sigui únic en aquest esport, perquè quan es practica tots adquireixen una gran rellevància. El futbol americà és un esport en el qual l'èxit personal no té lloc si no és aconseguit i compartit amb tots els jugadors i jugadores de l'equip.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una societat multicultural: un currículum pluricultural?
La multiculturalitat creixent del nostre entorn ens obliga a plantejar-nos, des de fa temps, moltes qüestions arran dels continguts curriculars i les practiques educatives per desenvolupar-los. Pensem que aquesta necessitat és una oportunitat educativa per aprofundir reflexions i millorar allò que fem amb el nostre alumnat, sigui quina sigui la seva identificació sociocultural. Us convidem a encetar el debat a partir d'algunes posicions sobre les qüestions que segueixen.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'educació de la racionalitat.
convenientment adaptada, pot ser útil a uns altres nivells.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
GUIXdos núm. 75: Diversificar el càlcul mental.
La proposta de treball que es presenta va adreçada a alumnes de primària i primer cicle d'ESO. L'objectiu principal que es vol aconseguir és que l'estudiant treballi el càlcul mental. Tots els exercicis han estat generats amb el full de càlcul Excel i en el marc del projecte FT (generació dinàmica de fitxes de treball).
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'autonomia a les escoles de primària. Un requisit imprescindible per millorar la qualitat de l'ensenyament.
Calen propostes que puguin ser assumides per tots els sectors de la comunitat educativa, ja que sense el consens entre ells i la seva implicació no és possible avançar, a la vegada que es fan necessaris canvis en les polítiques de l'Administració que facilitin i estimulin l'assumpció de cotes més elevades d'autonomia en tots els nivells de decisió.