Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Sentir les veus dels centres.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
GUIXdos núm.149: La tortuga mediterrània, una espècie en perill.
Mitjançant aquesta unitat didàctica, volem donar a conèixer aquest rèptil tan simpàtic. Ens endinsarem en la biologia, l'alimentació i la curiosa manera que té de viure i de reproduir-se. Finalment, aprendrem quins són els factors que l'han duta a estar protegida per la llei i quines accions s'estan duent a terme per tal que no desaparegui del nostre territori.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Alguna cosa més que motxilles, bosses i carteres.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Construir una comunitat professional d'aprenentatge.
En aquest article, intentaré exposar-hi com podem impulsar el procés de construcció d'una comunitat professional d'aprenentatge, i ho faré a partir d'una reflexió i d'una acció compromeses amb la pràctica. Construir una comunitat de mestres, cohesionar-la, fer que treballi en equip, és un aspecte clau per aconseguir una millora en els aprenentatges i en el clima del centre docent.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La comunitat d'aula, una xarxa que s'autogenera.
Quan parlem de millorar l'escola, sovint es posa la mirada en els continguts i, en el millor dels casos, en la didàctica i en els recursos per portar- los a terme. Però la comunitat que es genera segons el que afavorim que passi a cada aula i a cada escola actua de manera invisible en la formació de cada criatura. I és que, per a prop que ho tinguem, sovint només veiem el que sabem.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Comunitats de pràctica o l'aprenentatge compartit.
Tot i que el concepte de comunitats de pràctica (CoP) és antic, l'expressió apareix per primera vegada l'any 1991. Una experiència de l'empresa Xerox il·lustra a la perfecció en què consisteixen les CoP i quins són els beneficis que comporten. Les noves tecnologies han permès millorar-ne el funcionament i que se n'estengués l'interès.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Comunitats virtuals.
Els membres d'una comunitat virtual es relacionen entre ells a través de la pantalla d'un ordinador connectat a la xarxa. En aquest article, caracteritzarem aquest tipus de col·lectius en línia tenint en compte que es tracta d'una comunicació mediada per l'ordinador (CMC), assenyalant els nous tipus d'associacions que possibiliten i caracteritzant el tipus d'imaginari comunitari que comporta.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una experiència amb tallers d'expressió oral.
El CEIP dels Camps Elisis de Lleida ha dut ha terme una experiència de desenvolupament de la competència comunicativa al cicle inicial de primària a través de tallers d'expressió oral amb agrupacions de diversos nivells. Aquest article en descriu el plantejament, el desenvolupament i l'avaluació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Cooperació entre la família i l'escola: "Juguem amb les matemàtiques".
Aquesta experiència es troba integrada en un macroprojecte de relació entre família i escola. Es desenvolupa de forma interdisciplinària en les àrees de matemàtiques i educació física amb el nom de ½Juguem amb les matemàtiques+, i es realitza amb les mares, els pares i l'alumnat de primer cicle de primària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Viure el passat.
L'escola Sant Vicenç, de Sant Vicenç de Castellet, planteja la seva setmana cultural com un projecte de recerca en què participa l'alumnat i el professorat del centre. El tema triat en la darrera edició va ser el de les civilitzacions.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
"Pinzellades": la fusió de dos llenguatges, el musical i el plàstic, en un espectacle.
D'un cafè pres a mitja tarda, durant el mes de juliol, va sorgir una idea, la d'unir dues passions: la música i la plàstica. Mentre parlàvem sobre com podíem enllaçar aquests dos llenguatges, el musical i el plàstic, s'anava gestant Pinzellades.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
A l'escola, fem teatre.
Si heu pensat a fer teatre amb els nens i nenes però no ho veieu gaire clar, us oferim unes orientacions que podeu trobar interessants per començar. Enfocarem el treball seguint un ordre cronològic.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Relacions entre escola i comunitat. La transformació cap al concepte de comunitat.
Viladecans és una ciutat que està vivint un marcat i sostingut procés d'expansió, tant a nivell urbanístic com a nivell demogràfic i d'escolarització amb importants constrastos socioeconòmics. Aquesta realitat ha comportat que, en els darrers cursos, entre Ajuntament i Generalitat de Catalunya, s'apostés per diverses iniciatives de cooperació educativa (Projecte Educatiu de Ciutat, Pla Educatiu d'Entorn, Projecte Òrbita...), a fi de donar una resposta cada dia més integrada i comunitària a les necessitats educatives del jovent.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Principis de la LOE: algunes reflexions.
Totes les lleis, tant si són educatives com si no, miren de justificar-se a si mateixes i per això solen desenvolupar un preàmbul més o menys extens en funció de la importància, l'oportunitat, el context, etc. En el cas que ens ocupa, una bona part del preàmbul de la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, està dedicat precisament a exposar els grans principis que la inspiren.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Oportunitats d'una llei de país.
En ple debat sobre el Projecte de Llei d'Educació de Catalunya, l'article fa una valoració de la significació i d'algunes oportunitats que aquesta llei pot tenir des de la perspectiva dels moviments de renovació pedagògica. El propòsit d'aquesta llei ha de ser la de fer possibles les millores ûque s'apunten a l'articleû del sistema educatiu, els seus centres, els seus professionals, i que tothom qui està treballant en educació (en el seu sentit més ampli) s'hi vegi reflectit. Això ho pot fer una llei de país.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
En memòria de Xesús R. Jares
En aquest article, s'hi dóna a conèixer la trajectòria professional de Xesús R. Jares, impulsor de la creació de la cultura de pau.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El paper i el valor de les comunitats: un marc de referència per a la múltiple aplicació a l'educació.
En aquests moments, hi ha una colla de propostes educatives que giren al voltant del concepte de comunitat. En aquest monogràfic, hi trobareu exemplificacions molt actuals sobre com s'estan concretant abordatges de diferents plantejaments de comunitats orientades vers la comunicació i l'aprenentatge, que sens dubte ens ajudaran a gaudir d'una vista panoràmica més àmplia del valor i la rellevància que tenen. En aquest primer document, hi trobareu una reflexió més general que dóna suport al que aquestes pràctiques apliquen, amb molt d'èxit, en els seus contextos educatius.