Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les altres infàncies...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les pautes, les normes i els límits a l'escola bressol.
En aquest article parlarem sobre per què i com contribuïm des de l'escola bressol a l'educació de les pautes, les normes i els límits en les criatures.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'escola, un espai per aprendre a viure i a conviure.
Per poder viure i aprendre a l'escola, esdevé necessari disposar de normes que regeixin les actuacions de persones adultes i d'infants. Establir-les és quelcom complex, ja que s'han de tenir en compte les finalitats educatives i totes les variables que hi incideixen.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recursos per a la pràctica: Com fer-ho?
El plantejament adequat de les pautes, les normes i els límits, en l'educació d'un infant i d'un grup, requereix, des de les primeres edats: Treball d'equip: El treball de reflexió, concreció, anàlisi, avaluació i modificacions oportunes, per part de l'equip educatiu y de coordinació i de coherència durant tota l'estada de la nena o el nen a l'escola d'educació infantil. Relació entre l'escola i les famílies: L'apropament, el diàleg i la coordinació entre els professionals de l'escola i les famílies.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Amb les famílies: Fer de pares i mares.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Pistes per a l'avaluació: Normes, límits, regulacions..., interrogants per a la reflexió.
Les normes, els límits, les regulacions... que fem funcionar, són pertinents, justes i assumibles?, potencien el progrés, les relacions i la participació (activa, competent i creativa) en el món? A continuació, concretem alguns indicadors per a la reflexió i l'autoregulació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Per arrodonir: Posem límits?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Entrar i sortir puntualment.
La impuntualitat en els horaris genera situacions semblants a les nostres escoles. Si analitzem els motius d'aquest malestar, veiem que tothom té ½raons de pes+ per sentir-se així.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La tertúlia gastronòmica des de la perspectiva dialògica de l'aprenentatge.
La tertúlia gastronòmica representa un aprenentatge de les persones adultes basat en el diàleg i procura, entre altres aspectes, trencar el distanciament històric entre la família i l'escola.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La mirada de...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'escolarització, una realitat creixent entre les famílies gitanes.
L'autora, a partir de la seva llarga experiència amb nenes, nens, associacions i famílies gitanes, n'analitza la presència a l'escola infantil. Defensa l'escolarització en edats primerenques de les criatures de cultura gitana, proposa observar l'escola des del punt de vista de les famílies gitanes i aporta pautes metodològiques per aprendre a conviure amb la diferència.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Plastilina feta a casa.
Un dels materials transformables més utilitzats a l'aula és la plastilina. Però a la llar d'infants sempre se'ns ha resistit, és massa dura, els fillets no tenen prou força per estovar-la. Fa uns quants anys, una companya que havia treballat al Canadà ens va fer arribar la fórmula ½màgica+ per fer plastilina casolana i mai més no hem deixat d'utilitzar-la.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El bon tracte a la classe. Indicadors de qualitat.
Per a les professionals i els professionals de l'educació infantil és important conèixer quins són els indicadors que marquen la diferència entre una atenció de qualitat a la classe i una altra de no tan bona. Això ens permetrà situar-nos davant la nostra realitat i arbitrar canvis per millorar-la.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Àlex i Sara.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Per què és tan difícil posar límits?
Se senten queixes reiterades des dels diferents sectors que atenen els infants: manca de motivació, dificultats per atendre, comportaments disruptius. Es reclama la necessitat d'oferir límits i normes que minvin aquests comportaments. Per fer-ho, abans caldria analitzar quins són els factors que provoquen aquestes respostes.