Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El valor de la palabra
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Currículo inclusivo
L’educació del segle XXI ha de ser una educació que garanteixi la inclusió, l’equitat i la qualitat, però també una educació que promogui oportunitats d’aprenentatge al llarg de la vida i així es preveu a l’Agenda 2030.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Xavier Rubio: «Más que de gamificar soy partidario de explicar los contenidos con un juego»
Entendre el que ha fet i fa aquest barceloní, nascut en 1981, no és senzill. Els seus estudis en Enginyeria en Informàtica i la seva capacitat d'incorporar les noves tecnologies a l'aprenentatge del passat, fan que es mogui en àmbits desconeguts per a persones no doctes en la matèria.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Oralidad y escritura, una relación de ayuda mutua
Una de les vivències més màgiques de cada família és el moment en què un infant comença a enraonar, quan diu les primeres paraules. Un altre aprenentatge espectacular i amb molt de reconeixement social s’esdevé quan el nen o la nena aprèn a llegir i a escriure. A poc a poc, desenvolupa un conjunt de processos cognitius i d’estratègies comunicatives que li permeten arribar a expressar-se oralment amb fluïdesa també fora de casa. De retruc, l’escriptura se’n beneficia: si la criatura parla amb claredat, aprèn a escriure abans i millor. Perquè és evident que, com més alt sigui el domini del llenguatge oral, més l’ajudarà a desenvolupar el llenguatge escrit. I, alhora, la precisió i el lèxic de l’escriptura li permetran de parlar amb més efectivitat en contextos formals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Hablar antes de escribir y pensar antes de hablar
Es presenten situacions d’aula (2n de primària) –escriptura col·lectiva del resum d’un conte i exposicions orals a partir de guions– en què l’actuació docent propicia el desenvolupament de la competència oral formal de l’alumnat establint vincles entre oralitat i escriptura.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
«De mayor quiero ser...». La argumentación oral (y escrita) paso a paso
L’article presenta una experiència sobre l’aprenentatge de l’estructura argumentativa bàsica a tercer de primària amb alumnes d’un nivell sociocultural mitjà. Es parteix d’una tesi relativament fàcil de defensar («De gran vull ser...»). Mitjançant un treball cooperatiu i l’estructura d’una seqüència didàctica, els infants aprenen a defensar el seu punt de vista.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Posibilidades de YouTube para la enseñanza de la lengua oral
Radio School Solano TV és el nom del canal que té a YouTube l’escola San Francisco Solano de Montoro (Còrdova). S’hi inclouen vídeos relacionats amb diferents aspectes i matèries escolars i, entre ells, els que corresponen a una activitat anomenada Brigada ortogràfica, que combina el treball sobre llengua oral amb el de continguts ortogràfics i la dramatització en un disseny de tasques que integra la pràctica de diverses habilitats comunicatives amb l’ús de les tecnologies.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El asesoramiento, ¿reto o necesidad?
Moltes escoles estan immerses en processos de transformació i millora amb l’objectiu d’aconseguir un sistema educatiu de qualitat i equitatiu, gràcies al qual s’aconsegueixi l’educació integral de l’alumnat i l’aprenentatge no tan sols millori la seva expectativa vital en capacitat i benestar, sinó que també reverteixi en una societat més cohesionada i capaç de donar resposta als reptes globals mitjançant la formació d’una ciutadania lliure i responsable.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Hacemos arte con los artistas locales
Aquest projecte d’innovació que durem a terme per tercer curs consecutiu al CEIP Azorín es troba consolidat gràcies al treball cohesionat que es realitza al centre des de fa anys. La participació activa d’alumnat, de mestres i de nombrosos artistes locals propicia que l’escola explore els múltiples punts de connexió que hi ha entre el procés de creació i el procés d’aprenentatge.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Abordamos el reto de la hoja en blanco: exploramos la técnica del desbloqueo
Presentem una proposta per assumir el desafiament del full en blanc i explorar la tècnica del desbloqueig com una oportunitat per tal de vèncer i superar la por inicial a l’hora d’escriure. Així mateix, pretenem fomentar l’escriptura creativa i promoure el gust per escriure tot incentivant la creativitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Caminos escolares: construir la ciudad desde la infancia
Els camins escolars promouen itineraris d'anada de casa a l'escola i de tornada de l'escola a casa més segurs, acollidors i educatius per a l'alumnat i sense necessitat d'acompanyament adult. L'experiència de Cerdanyola del Vallès (Barcelona) està protagonitzada per l'alumnat de 4t, 5è i 6è curs de tres escoles d'educació infantil i primària i mostra la importància que té la implicació de diferents agents i actors de la ciutat per al seu èxit. Allí els camins escolars han generat oportunitats educatives, facilitant una mobilitat autònoma, millorant la relació amb l'entorn, desenvolupant hàbits saludables i transformant zones de la ciutat en benefici dels drets de la infància i del bé comú.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Competencia digital en un aula DUA
La tecnologia mai pot ser un contingut a les aules. La tecnologia és un instrument més que, acompanyada d'una metodologia activa, és la parella perfecta per a una inclusió real i efectiva. Us presentem la dinàmica d'un dia normal en una aula on s'apliquen metodologies actives acompanyades per tecnologia, emocions, respecte a les intel·ligències múltiples, treball cooperatiu i una mica de màgia.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Tinkering: de la mano al pensamiento
En la proposta de tinkering es presenten eines i materials diversos de lampisteria, fusteria, electricitat... per a explorar fenòmens STEAM. Part de la necessitat de la infància d'experimentar amb els diferents elements del seu entorn, sentir-los, fer-los seus, transformar-los, jugar amb les eines i els materials, descobrir directament fenòmens a través dels sentits, acollir reptes i desafiaments, pensar amb les mans i construir coneixement.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Material complementario. Tablas de programación: Tinkerin: de la mano al pensamiento
En la proposta de tinkering es presenten eines i materials diversos de lampisteria, fusteria, electricitat... per a explorar fenòmens STEAM. Part de la necessitat de la infància d'experimentar amb els diferents elements del seu entorn, sentir-los, fer-los seus, transformar-los, jugar amb les eines i els materials, descobrir directament fenòmens a través dels sentits, acollir reptes i desafiaments, pensar amb les mans i construir coneixement.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Material complementario: Modelo de cuaderno de aprendizaje. Tinkering: de la mano al pensamiento
En la proposta de tinkering es presenten eines i materials diversos de lampisteria, fusteria, electricitat... per a explorar fenòmens STEAM. Part de la necessitat de la infància d'experimentar amb els diferents elements del seu entorn, sentir-los, fer-los seus, transformar-los, jugar amb les eines i els materials, descobrir directament fenòmens a través dels sentits, acollir reptes i desafiaments, pensar amb les mans i construir coneixement.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Renovar nuestra vocación pedagógica
En aquesta secció es tracta de llevar la pols a textos i idees poc o molt conegudes i que estan presents en el debat i en la pràctica educativa actuals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Extendamos la voz: comuniquemos nuestras acciones
Som part del problema, però també som part de la solució. Hem de replantejar-nos el nostre model econòmic i el nostre estil de vida, basat en el creixent consum d'energia procedent dels combustibles fòssils. Tenim l'oportunitat d'actuar i també la capacitat de fer-ho, canviant la manera de viure. Encara som a temps.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Glogster, más que un póster y una infografía
Glogster és una aplicació de la web 2.0 que permet la realització de pòsters multimèdia interactius. Això fa que es puguin incorporar molt fàcilment textos, imatges, icones, enllaços a pàgines web, àudios i vídeos.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
#ProjecteJunts
El #ProjecteJunts és un projecte d'ApS que vincula l'educació ambiental a un canvi de mirada cap a l'estigmatització de les persones amb malalties mentals. És un projecte realitzat per alumnat de primària de l'Escola Font d’en Fargas i jardiners (persones usuàries) de la Fundació Els Tres Turons.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Inspira STEAM: un proyecto de la Universidad de Deusto, uniOVI y centros de primaria
Inspira STEAM és un projecte pioner per al foment de la vocació científic-tecnològica entre les nenes, basat en accions de sensibilització i orientació, que imparteixen dones professionals del món de la recerca, la ciència i la tecnologia. És la primera vegada que s'utilitza la tècnica del mentoring grupal en un projecte de foment de les STEAM (entre estudiants de primària).
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Las plazas de las escuelas en Cardedeu: punto de encuentro familiar
A Cardedeu, població de la província de Barcelona, s'ha intentat que cada escola pública tingui al costat una plaça, ja que són punts de trobada per a establir relacions de convivència, per al joc dels nens i per a generar vincles de proximitat amb la gent del poble.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El trabajo en el aula con grupos estables de convivencia (I)
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Educamos en red... o no educamos. Respuestas saludables
Sabem que hi ha coses que funcionen, volem gaudir del treball i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Biblioteca de Aula. Encuentros y convocatorias
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Milena en cuestión
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.