Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Llibres de text nous?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els llibres de text formen escriptors?
La divulgació dels baixos resultats obtinguts en
competència escrita dels nostres joves i la divulgació
dels resultats de la recerca didàctica sobre composició
escrita remarquen la responsabilitat de l'escola en els
processos d'ensenyament i aprenentatge de l'escriptura.
La publicació dels nous currículums per a l'ensenyament
secundari obligatori entoma aquesta responsabilitat i
ofereix orientacions per dissenyar i avaluar activitats
focalitzades en els processos d'escriptura. En aquest
article, ens interessa apropar-nos a la situació de
l'escriptura a les aules de secundària utilitzant el
currículum i els llibres de text com uns dels indicadors
del pes i l'orientació que tenen les pràctiques
d'escriptura a les aules i valorar-ne el paper en la
formació dels nostres alumnes com a escriptors i
escriptores competents.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Anàlisi comparativa de la coordinació sintàctica.
Aquest article ofereix una mostra breu dels resultats
d'un estudi sobre el plantejament de l'ensenyament
gramatical de la coordinació sintàctica en una mostra
significativa de llibres de text de tercer d'ESO.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El tractament dels conceptes gramaticals en un llibre de text de sisè de primària.
L'anàlisi que es presenta en aquest article centra
l'interès en l'ensenyament de la gramàtica en els llibres
de text. En aquest escrit, s'hi exposen els resultats de
l'anàlisi descriptiva d'un llibre de text de sisè de
primària pel que fa al tractament dels conceptes
gramaticals al llarg de tots els apartats de gramàtica,
tenint en compte les relacions entre els conceptes i la
manera com hi són descrits. Els resultats d'aquesta
anàlisi aporten dades per comprendre millor les
dificultats dels alumnes per aprendre gramàtica i
s'apunten maneres per resoldre-les.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Unitat o diversitat en el model de llengua dels llibres de text valencians.
La diversitat de formes en la llengua vehicular dels
llibres de text valencians és un fet constatat els
darrers anys. La manca de consens en el model de llengua
respon a una valoració heterogènia dels criteris de
correcció, adequació, propietat i representativitat. El
particular procés de normativització i normalització del
català al país ha provocat certa inestabilitat en
l'establiment d'un registre formal escrit. Diverses
propostes per als models d'estàndard oral i escrit no han
considerat prou l'equilibri entre la identificació dels
usuaris i la facilitat de la comunicació formal per tot
el domini lingüístic. La persistència de tendències
diverses ha contribuït a establir la proliferació
innecessària de variants en aquests textos. D'altra
banda, el reconeixement normatiu de formes usades en la
llengua oral ha provocat interferències en la
terminologia dels llenguatges especialitzats dels llibres
de text.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Llibres de text i digitalització de les aules: parlem-ne.
En aquest article, hi presentem els resultats d'un
qüestionari adreçat a docents de llengua sobre els
llibres de text i les TIC. En primer lloc, hi exposem de
manera sintètica les respostes, identificant-ne punts de
coincidència i divergència. En segon lloc, hi relacionem
aquests punts amb idees desenvolupades per treballs
teòrics de signe divers. El punt de partida del nostre
escrit és que el debat sobre els llibres de text i la
digitalització de les aules no ha de sostreure's del
debat més ampli sobre els processos implicats en
l'ensenyament i l'aprenentatge.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recursos alternatius al llibre de text: creant i compartint a la xarxa.
La present recopilació pretén ser un exemple del material
que podem trobar referent a les àrees de les llengües
catalana i castellana d'ESO a la xarxa. La classificació
d'aquest recull és orientativa, per tal de facilitar-ne
l'ús, i respon a models pedagògics molts diversos.
L'evolució del material digital a la xarxa ha anat
derivant des dels primers continguts estàtics i merament
informatius, passant per activitats autocorrectives en
línia, fins arribar a projectes collaboratius en xarxes
d'aprenentatge. Tot això amb la inclusió d'una bona
diversitat d'elements audiovisuals. El valor que tenen
alguns dels materials que ressenyem aquí és que conviden
el professorat a crear ells mateixos el seu propi
material.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ensenyar ortografia i aprendre'n.
En aquest article, s'hi presenta una experiència de
treball cooperatiu per ensenyar ortografia i aprendre'n
en el cas d'uns alumnes de quart de primària. Es va
dissenyar un estudi on, partint d'una avaluació inicial,
es van establir uns objectius d'intervenció per a cada
infant. Seguidament, es va elaborar un conjunt
d'activitats didàctiques per practicar l'ensenyament i
l'aprenentatge de l'ortografia mitjançant el treball en
grups cooperatius dins de l'aula. També es va dur a terme
una avaluació continuada del progrés dels escolars
mitjançant tutories individualitzades i instruments
d'autoavaluació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La Educación como industria del deseo.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.