Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Nou curs: responsabilitat social, lideratge i compromís
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Va de... Davant d'una pandèmia... la possibilitat
Del que dic i penso que faig… al que en realitat faig. Del que diem que fem en equip… i que fem. De fer sense pensar… a pensar el quefer.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
No hi ha cap èxit individual
Ens sentim sols per afrontar els grans reptes de l’educació i tendim a pensar: «Seré capaç de sortir-me’n?».
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Pilar Grau Vendrell: «Aquesta situació de pandèmia ens ha mostrat que les ràtios actuals d´alumnat i els anys de retallades als serveis públics essenc
Ja hem passat l’estiu i les circumstàncies actuals continuen sent tan desconcertants com abans. Ara tot gira entorn de l’excepcionalitat de la situació, i aquesta conversa no podia ser diferent. Parlem amb la Pilar Grau, directora de l’Escola Teixidores de Gràcia, a Barcelona, inaugurada el curs 2017-2018. Volem conèixer com en aquest centre educatiu públic de doble línia, en el qual fins ara només han ofert educació infantil, entomaran aquesta atípica tornada i com preveuen l’estrena de l’etapa de primària en aquest curs que ara comença.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La primera infància en temps de pandèmia: desigualtats educatives i reptes per a un futur immediat
La cancel·lació de l’escola presencial per tal de reduir la propagació de la covid-19, tot i que parcialment substituïda per l’escola a distància, pot provocar un increment de la desigualtat educativa entre els infants més petits a partir de les disparitats en la connexió durant el confinament, però també per les diferències en els usos del temps per part de les famílies.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Infància en situació de pandèmia i diferents escenaris familiars
Després d’uns quants mesos de neguit i d’incertesa estem en un escenari que requereix visibilitzar la infància i les seves vivències en els diferents paisatges familiars. Des dels centres cal estar atents a acollir les criatures i les seves famílies amb l’alegria del retrobament, però amb el rigor que requereix aquesta professió tan clau per a la societat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Quins han de ser els requisits mínims de l´etapa 0-6?
Després de l’experiència viscuda arran de l’emergència sanitària provocada pel covid-19 que ha obligat a tancar els centres educatius, es plantegen des de la reflexió, des de la ment, però també des del sentiment, des de les emocions, les necessitats de les criatures de les primeres edats, que s’haurien de trobar resoltes a l’escola o als serveis de petita infància.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ser educadora en situació d´incertesa. La responsabilitat de ser-hi
Al llarg de l’estat d’alarma ens hem sentit abandonades, les cures han quedat a l’últim pla i la infància ha estat oblidada. Tot això ens ha portat a reflexionar sobre el que hem viscut com a professionals i com a persones, sobre la manca de lideratge de les distintes administracions i sobre el futur de les nostres escoles.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Cinc blocs de propostes per la qualitat pedagògica infantil ara
Innovació pedagògica és buscar respostes noves a les noves necessitats i a les noves circumstàncies. Es proposen cinc blocs de propostes: 1) la cura del cuidador i la reconstrucció del claustre; 2) l'acolliment i l'acompanyament ara de les famílies; 3) l'organització escolar (materials, activitats i espais) en temps de pandèmia; 4) intersubjectivitat, amistat i seguretat sanitària; 5) la presència de la mestra i l'alegria com a lloc de seguretat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Art i joc per tornar a l´escola
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Renaturalitzar l'escola per humanitzar la infància
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprofitar per transformar
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Som una escola de vida. I la vida ha canviat
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La tornada a les aules, quelcom més que un retrobament
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Quan la vida quotidiana esdevé l´escola
El passat 13 de maig de 2020, en ple confinament, l’escola Illa de Sabadell celebrava una trobada virtual amb la presència d’Eulàlia Bosch, Agustí Hurtado i Dolors Feixas, moderada per Oriol Vilapuig. El diàleg va constituir un escenari de reflexió conjunta sobre el fet de repensar els límits de l’escola i l’educació respecte al seu context proper. Va ser una invitació clara, després d’aquesta sacsejada sense moviment aparent, a obrir les portes dels centres educatius a l’entorn cultural i natural, i per tant, al món. Aquest article és un recull de les paraules de les persones participants mínimament acomodat a les formes del registre escrit, paraules que cal situar en el temps i en el context concret en què es va celebrar la trobada.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
A la consulta de pediatria en temps de COVID
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Bons aliments
Som part del problema, però també som part de la solució. Hem de replantejar-nos el nostre model econòmic i el nostre estil de vida, basat en el consum creixent d’energia procedent dels combustibles fòssils. Tenim l’oportunitat d’actuar i la capacitat de fer-ho. Encara som a temps.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El repte de començar a ser docent en els temps actuals
A continuació s'exposa la visió d'una estudiant que ha acabat el grau universitari d'Educació Infantil en la situació actual. Així, explica els temors i reptes que suposa ser docent i iniciar-se en aquesta professió, a la qual cosa se suma la delicada situació marcada per la COVID-19.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'estela de... Emmi Pikler. Contes. Llibres. Trobades i convocatòries
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Milena en qüestió
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.