Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Nou govern, noves tasques.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Religió, societat i educació.
El debat sobre la diversitat religiosa adquireix cada cop més importància en la nostra societat. Un dels motius rau en l'arribada de la immigració recent, que introdueix un element afegit a la complexitat del debat ja existent entre laïcisme i religiositat. I probablement és en aquesta època, al tombant d'any, quan la reflexió sobre el tema adquireix una rellevància especial.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El Nadal a l'escola.
Festes i celebracions constitueixen esdeveniments de dimensions comunitàries que generen identitat i que són una característica específicament humana. Ordenem les nostres vides segons les festes, aquestes marquen la cronologia (el descans setmanal, l'aniversari, les activitats civicoreligioses), ja que formen part de la nostra distribució del temps. És així, doncs, que l'escola té el deure de fer conèixer les celebracions com a part del patrimoni cultural, alhora que aprenem de les aportacions de les persones nouvingudes i hi participem.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Optar per una escola confessional.
El fet religiós és present en tota realitat sociocultural. Les escoles, en una societat plural, es poden posicionar davant el fet religiós de tres maneres igualment legítimes: des de la confessionalitat, des de la laïcitat o des de l'aconfessionalitat. La confessionalitat d'una escola es traduirà en la seva vida quotidiana i també en el moment de celebrar festes de caràcter religiós, però sense oblidar el pluralisme de significats que avui pot tenir qualsevol festa, incloses les religioses.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Nadals interculturals.
A continuació, us presentem un exemple d'escola que treballa la interculturalitat mitjançant aprenentatges basats a educar el coneixement de la diversitat. El Nadal és una ocasió per conèixer les diferències i educar per aprendre a respectar-les.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El sentit de la celebració del Nadal.
L'esperit de la combinació de les arrels socials, culturals i religioses del nostre centre i del seu entorn està en el fons i en la forma del plantejament de la celebració del Nadal. L'objectiu és donar sentit educatiu i formatiu a la celebració, des de la ferma creença del fort contingut humanista del missatge nadalenc, i compartir, amb les alumnes i els alumnes, la reflexió i l'acció com dues parts indivisibles de l'aprenentatge.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
És possible un Nadal intercultural?
Cada centre, en funció de les necessitats del seu alumnat, ha de decidir la millor manera d'incorporar la dimensió intercultural al projecte educatiu i al currículum del centre. Si es fa així i s'actua en conseqüència, Nadal serà intercultural perquè ho seran tots els dies del curs escolar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La mediació com a procés educatiu.
La mediació és una eina eficaç de pacificació social, responsabilitzadora de les accions personals i que genera beneficis a totes les persones que hi participen, perquè les fa conscients de les conseqüències dels seus actes i els ofereix una via reparadora, així tota la ½comunitat educativa+ queda enfortida i més legitimada en la seva funció socialitzadora primordial.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Model de gestió de les polítiques locals d'atenció a la infància 0-3.
Per convertir un objectiu polític i una eina tècnica en un sistema públic d'atenció a la ciutadania, és imprescindible que hi hagi un model de gestió. El model de gestió és el que articula totes les peces i n'assegura la sostenibilitat econòmica, la coherència i l'homogeneïtat, com també la consistència organitzativa a llarg termini. En el cas dels serveis d'atenció a la infància de zero a tres anys i a les seves famílies, aquesta qüestió és la que està més poc treballada i és també la que provoca més maldecaps als responsables locals. Així doncs, el treball de camp s'ha centrat, amb una intensitat especial, en l'àmbit de la gestió.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La diversitat a la LOE.
En aquest article, presentem una mirada a la LOE pel que fa al tema de la diversitat, aspecte de gran importància en el debat pedagògic actual. Hi fem un repàs a partir de tres vessants: el context legal, les orientacions i els efectes de la diversitat al sistema educatiu i una reflexió crítica sobre el que caldrà atendre en la pràctica docent.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una conversa amb Joaquim Carbó i Sebastià Sorribas, dos senyors escriptors.
L'any 1966 es van publicar La casa sota la sorra, de Joaquim Carbó, i El zoo d'en Pitus, de Sebastià Sorribas. La coincidència temporal ha motivat la celebració del quarantè aniversari d'aquestes obres, dues de les més llegides de la literatura infantil i juvenil catalana. A la redacció de GUIX ens complau afegirnos a la festa i per això hem convidat els dos autors a reflexionar sobre el que han significat, per a les escoles i per als infants i adolescents del nostre país, l'aparició de les seves novel·les i, de manera més general, recollir les seves valuoses opinions sobre com va evolucionar la literatura en català a partir de la dècada dels seixanta.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
GUIXdos núm. 130: Amb hort o sense. Som-hi?
Per contra del que ens evoca el títol del present Guixdos, el fet de no tenir cap hort al vostre centre educatiu no és una condició sine qua non perquè no pugueu dur a terme les activitats que us presentarem en aquesta proposta didàctica. Amb tot, però, potser us servirà per animar-vos a muntar-ne un en algun raconet del vostre pati..., qui ho sap! Les activitats que tot seguit us presentem són per a alumnes de cicle inicial de primària. La primera i la tercera poden ser útils per a l'aula d'acollida, a causa del seu caràcter experiencial i oral que promouen.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Viure el Nadal en una Catalunya pluricultural.
La història cultural de la humanitat està íntimament vinculada a referències de caràcter religiós. Referències espirituals, ètiques i, per descomptat, de calendari de festes i celebracions. A Catalunya, vivim avui en una realitat que canvia contínuament amb l'arribada de persones d'altres llocs del món. Per tant, uns i altres, autòctons i nouvinguts, han de fer un esforç d'adaptació a la nova realitat.