Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Música 0-3 años
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Por qué promover la estimulación musical
L'estimulació musical afavoreix el benestar i el desenvolupament global de l'infant i li aporta beneficis socioemocionals, cognitius, psicomotors i sensorials. Aquesta estimulació és possible gràcies a la capacitat biològica del bebè i a la seva predisposició musical manifesta. L'anàlisi de diverses experiències de diferents agents ens aporta una visió més completa de per què és fonamental promoure l'estimulació musical.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Explorando emociones: timbre en 0-3
El timbre musical resulta crucial en la identificació de fonts sonores, gèneres musicals i emocions associades. El nostre treball consisteix en una aproximació a les potencialitats del timbre musical com a recurs emocional, juntament amb propostes didàctiques com a exemples per al treball del timbre en 0-3 per a enriquir l'experiència educativa i l'alfabetització emocional d'aquests alumnes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Canto dirigido y baby-talk en la escuela
El text aborda l'ús de baby-talk i cant dirigit a l'escola compartint una activitat desenvolupada amb les mares i els seus bebès, basada en la pràctica de cançons de bressol, converses i moviments corporals juntament amb moltes carícies i afecte. Pretén demostrar la importància dels primers anys de vida del bebè i els possibles vincles amb les mares i l'aprenentatge.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
«Canciones diminutas»: música en el día a día desde el inicio de la vida
Aquest article presenta el projecte «Cançons diminutes» destinat a l'etapa d'educació musical infantil de 0-3. Una recopilació de cançons compostes amb diferents objectius educatius i vivencials: acompanyar la rutina, reforçar el vincle familiar, activar emocions positives o educar musicalment. El projecte s'ha dut a terme gràcies a l'experimentació directa amb nens i nenes i les seves famílies, fet que ha permès compondre ajustant diferents elements musicals i artístics com l'elecció del tempo, la tonalitat, el tipus de text i frasejo, l'estructura i la durada de les petites peces. Les justificacions i els raonaments sobre la presa de decisions respecte a aquests elements es discuteixen en el present article.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
(En)claves de la formación musical de los docentes en educación infantil
El present article planteja alguns eixos de debat que busquen traslluir la complexitat que comporta la formació musical dels docents en educació infantil. Ens centrarem en les característiques d'aquesta educació durant els estudis universitaris i també en la necessitat de la formació contínua com a resposta als canvis i dinàmiques constants que viu el camp educatiu musical.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El proceso del aprendizaje musical
La Music Learning Theory (MLT) de Edwin Gordon suposa un canvi de paradigma en l'educació musical. Aquest canvi comença per donar un veritable valor i propòsit al fet que els nens siguin exposats a un ambient musical ric des del naixement. Les classes de bebès basades en la MLT suposen una peça clau, sense precedents, perquè els nens surtin del «balboteig musical» en edats primerenques i puguin aprendre a tocar el piano o el violí, quan arribi el moment, estant veritablement preparats per a això.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Música para ser feliz de 0 a 3 años
El període de 0-3 anys és fonamental en la formació musical dels infants, per entendre's que és en aquesta etapa quan comencen a establir-se les bases dels processos sobre els quals es desenvolupa la música i, per tant, de la construcció dels coneixements musicals. En tot això, les intervencions dels pares, les persones del seu entorn familiar pròxim, juntament amb les quals es realitzen en el centre educatiu, han d'oferir moltes i variades possibilitats per a ajudar-los a descobrir el seu entorn sonor i la música que forma part del seu món pròxim. La realització d'activitats de percepció auditiva, visual i sensorial-tàctil, al costat de les d'expressió vocal, instrumental i del moviment, servirà d'escenaris i contextos per a afavorir aquest descobriment. Però, sobretot, aquest conjunt d'accions ha de contribuir al fet que les nenes i els nens gaudeixin, somriguin i siguin feliços, per a d'aquesta forma contribuir al seu benestar personal.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Propuesta de instalación exterior en una escuela infantil
Es presenta una experiència de disseny i construcció d'una instal·lació als patis d'una escola infantil l'objectiu principal de la qual és transformar un espai extern com a lloc d'aprenentatge integrat per a alumnes de primer i segon cicle. Aquest tipus de formació facilita el desenvolupament de múltiples coneixements i àrees a través de jocs i activitats amb les quals nens i nenes poden fomentar la creativitat, buscar solucions, enriquir el coneixement artístic i desenvolupar les seves capacitats cognitives.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Qué nos dice la investigación científica? La importancia de la formación permanente del profesorado
El treball del professorat és la clau més important per aconseguir els millors resultats possibles en educació. Per tant, és fonamental que el professorat rebi la millor formació disponible, la que està basada en evidències científiques d’impacte social, que són les evidències publicades a les principals revistes de la comunitat científica internacional i que mostren les accions i els programes que possibiliten les millores per assolir resultats des de les altes expectatives per a tot l’alumnat i en tots els contextos.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La evidencia en la práctica: Transformación del aula a partir de la formación docente
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Propuestas para trabajar las cualidades del sonido y su expresión emocional
Es presenta una tasca de reflexió, audició, reconeixement i ús de qualitats del so i el seu ús com a elements d'expressió emocional. Al seu torn, inclou tres activitats, l'última de les quals és avaluable com a producte final en el qual els alumnes han d'emprar les qualitats del so amb una finalitat expressiva emocional determinada en un grup instrumental format per lamines, tubs sonors, bateria, calaixos i pegat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Gridmic
Valorem el projecte Gridmic com a eina interactiva de lectura rítmica musical.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Más que baile
A partir del treball dels materials sobre pensament computacional i intel·ligència artificial, es proposen activitats centrades en la creació, l'enregistrament i l'edició d'un audiovisual a través de l'ús de les Tecnologies de l'aprenentatge i coneixement. Els materials es presenten en un format interactiu i s'agrupen en 6 seccions entrellaçades que corresponen a cadascuna de les fases de creació d'una videodanza. S'inclou una secció extra. Les activitats que trobem en cada secció són de diferent naturalesa, cobrint en el seu conjunt diferents blocs de contingut de les matèries de Música, Educació Física, Tecnologia i Educació Plàstica Visual i Audiovisual.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Creación de un Lipdub: "Unid@s contra la violencia de género"
La situació d'aprenentatge «unid@s contra la violència de gènere» es presenta com un espai d'aprenentatge de marcat caràcter interdisciplinari que promou la trobada entre la música i l'escola. S'origina per a ajudar l'alumnat a afrontar dos dels principals desafiaments educatius per al segle XXI: d'una banda, entendre els conflictes com a elements connaturals que han de #resoldre de manera pacífica i, per un altre, cooperar i conviure en societats obertes i canviants variant la diversitat personal i cultural. Amb aquesta finalitat, pretenem aconseguir un producte final artístic basat en la creació d'un lipdub que es presentarà durant els actes de celebració del 25 de novembre (Dia Internacional de l'Eliminació de la Violència contra la Dona).
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Reseña: Propuestas didácticas para la educación musical de nuestros días
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Encuentros
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.