Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Parlem d'autoritat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'acrosport a l'escola.
L'acrosport és una disciplina tan innovadora com antiga,
i a l'escola Camps Elisis l'hem apropat més als nens i
nenes de primària segons els seus interessos.
Es tracta d'una activitat inclusiva de l'àrea d'educació
física, des d'on es treballen valors com la cooperació,
la companyonia, la confiança, la creativitat... de forma
interdisciplinar i amb el recolzament i l'esforç de
tothom. En aquest document donem una idea de com es pot
plantejar, coordinar i avaluar l'acrosport seguint la
línia de la nova llei i aconseguint que el treball a
l'escola no doni mai l'esquena a la societat actual.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Música i discapacitat.
Fer música amb persones amb discapacitat auditiva o
visual, amb sordceguesa o amb paràlisi cerebral no vol
dir posar el so a un volum elevat, utilitzar imatges
ampliades o modificar físicament un instrument musical.
Cal ser conscient de les necessitats de cada grup,
percebre els requeriments d'una situació i buscar
activitats inclusives i creatives que es puguin portar a
diferents nivells d'entrega i complexitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Veus per la pau i la integració.
En poc temps, l'associació Veus i Música per la
Integració s'ha convertit en una bandera de solidaritat i
d'integració. A través de l'ensenyament musical i de
l'activitat artística, permet que infants i joves
immigrants i locals de cinc a quinze anys trobin un espai
on puguin conviure sota el lema de la tolerància i
l'acceptació, gràcies al qual s'aconsegueixen objectius
comuns i es millora la seva qualitat de vida i la de les
seves famílies.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Festival Artescape, percussió i «hip hop» per un canvi de rumb juvenil.
El projecte pretén millorar la situació social del
collectiu de joves nouvinguts adolescents dels barris del
Poble Sec i Sants de Barcelona, mitjançant l'art com a
instrument d'educació i integració. Vol aportar-los eines
per millorar les mancances degudes al desconeixement dels
recursos disponibles, inculcar-los el valor de la
constància, crear ponts entre els agents socials i
vincles sòlids amb la comunitat d'acollida. En
definitiva, ajudar-los a desenvolupar el seu potencial
humà.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Centre de les Arts de l'Hospitalet. Un instrument municipal per a la participació comunitària.
El Centre de les Arts de l'Hospitalet de Llobregat genera
un seguit d'activitats artístiques amb l'objectiu que
ciutadanes i ciutadans de totes les edats i de tots els
bagatges culturals trobin en les arts un dels vehicles
per construir la seva comunitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les trobades de corals de secundària a Catalunya.
La força del jovent, la força de la música i la novetat
del lloc on es realitzen. Tot plegat, unit, crea un
impacte social extraordinari. Això, doncs, és el que
provoquen les trobades de corals de secundària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les Cases de la Música, un projecte transformador.
Aviat farà cinc anys de la posada en marxa a Mataró d'un
model pioner al nostre país, tant pel que fa als
objectius que persegueix com a la relació entre les
administracions públiques i els agents privats. Passat
aquest temps, les Cases de la Música avancen plenament
consolidades, convertides en un nou referent de l'escena
musical catalana i amb presència a cinc ciutats del
nostre país (Salt, l'Hospitalet de Llobregat, Terrassa i
Manresa, a més de Mataró).
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Associació cultural DJs contra la Fam: la música com a instrument per al desenvolupament de la comunitat.
L'associació sociocultural DJs contra la Fam és una organització no lucrativa que coordina i utilitza projectes culturals i socials com a instrument per aconseguir el canvi social. Organitzem, promovem i gestionem accions culturals i creatives de tipus urbà i contemporani. La nostra producció de so i tallers de discjòqueis són exemples de programes de música comunitària que donen suport i promouen el desenvolupament de la comunitat a Barcelona.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Mediació. Contribució a la convivència d'un centre.
Afavorir la convivència en una escola requereix una
aposta de tot el claustre i diferents mesures de detecció
i d'actuació davant les conductes antisocials. Una
d'aquestes mesures és la mediació. En el nostre cas,
mediació mitjançant alumnes mediadors i treball amb els
continguts de l'estructura mediacional des de l'àrea
d'educació física.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Problemes de context real a les classes de matemàtiques.
En el marc del Grup Educació Matemàtica Crítica
treballem, des de l'any 2005, al voltant d'activitats de
matemàtiques que promoguin competències de participació i
de pensament crític a l'aula de secundària. En aquest
escrit, hi donem exemples d'algunes activitats que
darrerament hem dut a terme i hem validat. Cada professor
les haurà de particularitzar d'acord amb les
característiques dels seus grups classe.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Deu anys de formació i animació lectora.
L'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú prioritza la lectura
com a element clau en la formació i l'èxit acadèmics. És
amb aquest objectiu que, durant el curs escolar
1998-1999, neix el Pla d'Animació a la Lectura, projecte
que avui us presentem i que, al llarg d'aquests deu anys,
ha anat creixent i evolucionant fins que ha arribat a
consolidar-se com una activitat fixa dins el calendari
dels centres d'educació primària de la ciutat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'Escola Municipal de Música de Gelida: un procés nascut del compromís.
La tradició musical i la implicació de la comunitat
educativa amb l'Administració local han fet possible
l'Escola de Música de Gelida. L'article ens detalla les
vivències experimentades al llarg del seu procés de
construcció i la realitat actual del centre. Aquesta
experiència pot servir per a uns altres municipis.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'escola Riera Ribes, una proposta d'actuació donant cabuda a les idees i projectes individuals i col·lectius.
En aquest article, us hi presento l'exemple d'una escola
que intenta organitzar el currículum per competències
tenint en compte les persones, que crea contextos en què
la comunicació és l'eix fonamental i l'objectiu
prioritari és la interpretació i la comprensió del món.
Sobretot, n'esmentaré aspectes i situacions que
afavoreixen l'aprenentatge de les competències des de
l'autonomia i la iniciativa personals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Treball a l'aula en contextos multilingües.
A partir de la descripció d'una experiència en el context
del Canadà, en el present article, s'hi fan una sèrie de
consideracions i reflexions que duen a plantejar-nos
alguns reptes en el nostre àmbit en relació amb la
diversitat lingüística i cultural.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
GUIXdos, núm. 160: Sol-Fem. Joc de preguntes musicals.
Com en tants i tants altres centres, la nostra escola, el CEIP Font d'en Fargas, de Barcelona, mostra un gran interès pel foment del coneixement i la sensibilitat musical entre el nostre alumnat. És així com el mestre de música, des de la seva especialització, imparteix classe a tots els nivells de l'escola, des dels tres anys d'educació infantil fins a sisè de primària. La programació anual es complementa, a cada nivell, amb activitats específiques, com ara la festa de tardor i la castanyada, el concert de Nadal, les coreografies de les comparses de carnaval i la Setmana Cultural, les danses de la festa de final de curs, la participació en la Cantània a l'Auditori de Barcelona i en la Cantata del Districte d'Horta-Guinardó, l'assistència a concerts o a la interpretació d'altres obres musicals fora del centre, etc.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomanacions de BBM.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Música i acció comunitària, un territori que cal conquerir.
Aquest article pretén mostrar les possibilitats, els àmbits i els recursos de la música en l'acció comunitària. Amb aquesta finalitat, s'hi descriuen experiències i iniciatives dutes a terme en aquest camp en el nostre país i també a Anglaterra, on aquest tipus de treballs estan fortament arrelats. De resultes d'aquestes intervencions, s'hi plantegen algunes necessitats formatives específiques en els cursos dedicats a aquest camp.