Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Pacte educatiu
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Notícies d'interès
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Hi ha ganes de canviar
En aquest article d'opinió, l'autora reflexiona sobre la importància dels centres com a motor de canvi, de renovació de la nostra educació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aules sense homofòbia: aprenent a transeducar
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Es comenta a la Xarxa...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Malú Orta Cano, moviment Conspiració Educativa. "Som persones humils i amb una gran força: el nostre cor"
La Malú Orta Cano i els «conspiradors» somien una escola bella, acollidora i real, molt connectada amb el món: «una escola on els nois i les noies vagin feliços a compartir i a aprendre».
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Quan l´escola és de tothom i tothom és l´escola
Quan l’escola es troba en un context d’alta complexitat, el treball que s’hi faci haurà de partir de la convicció que tota la comunitat ha de tenir un interès comú per l’aprenentatge dels infants. El projecte de centre ha de vetllar per assolir la qualitat docent a partir de la rigorositat i la innovació, seguint una estratègia clara de creació de la comunitat educativa comptant amb tots els actors implicats des de la igualtat. Aquesta és la línia de treball de Germanes Bertomeu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La diversitat com a valor
Fa gairebé tres dècades que es va crear el CEIP Nuestra Señora de la Asunción de Salamanca. Vam néixer defensant que diversitat no pot ser mai sinònim de manca d’oportunitats o de desigualtat. La resposta escolar ha de ser planificada, sistemàtica i intencional. Qualitat, prestigi i satisfacció han d’anar units a l’èxit escolar, però abans cal tenir en compte el valor de la felicitat: benestar, participació i pertinença.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Absentisme local enfront de mobilitat internacional
St. Mary’s, escola pública catòlica situada en un barri popular de Dublín, posseeix una doble realitat a les seves aules. D’una banda, és un centre receptor d’alumnat fruit de la mobilitat internacional i, d’una altra, rep el fort impacte que ha exercit la crisi sobre les classes populars. El present text ens mostra elements del seu projecte i recursos estratègics per fer front a aquest doble repte.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L´aprenentatge servei a l´escola rural
L’aprenentatge servei (ApS) és una proposta educativa que fon intencionalitat pedagògica i intencionalitat de transformació social com a elements bàsics que estimulen la cohesió dels diferents agents educatius de la comunitat i el territori. Els trets pedagògics de la comunitat educativa rural i la seva capacitat de vertebració territorial constitueixen un medi adient per iniciar i impulsar propostes didàctiques d’aprenentatge servei.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L´escola s´obre a l´entorn
L’article recull l’experiència d’educació en valors duta a terme conjuntament per alumnat de cinquè i sisè de l’escola Els Pins (Castelldefels). Mitjançant el treball inicial del valor de l’ajuda, un grup de nens i nenes va visitar dues residències de gent gran de la ciutat per conèixer com és la vida de les persones que hi viuen, a més de compartir una estona de jocs i conversa amb els residents.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
ArTree, a different point of view
Aquesta experiència educativa interdisciplinària es portà a terme durant el curs 2014-2015 a l’escola Pax, de Tarragona, amb l’alumnat de sisè de primària, amb la finalitat d’augmentar-ne el nivell d’exposició a la llengua anglesa. Partint de l’anàlisi de creacions artístiques diferents que se servien dels arbres com a font d’inspiració, els infants van desenvolupar la seva creativitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
[Re]Pensar i organitzar la tutoria per a un pràcticum professionalitzador en la formació de mestres
La formació incial de mestres es caracteritza pel seu tarannà professionalitzador. A més dels coneixements sorgits de la recerca, el saber fer o els coneixements derivats de l’experiència hi són fonamentals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprendre a treballar en equip
En aquest article, després de fer una referència breu al procés de formació realitzat al centre sobre el Programa CA/AC («Cooperar per aprendre / Aprendre a cooperar), expliquem la importància i la necessitat d’ensenyar el nostre alumnat a treballar en equip. Hi mostrem, també, algunes estratègies que hem anat posant en pràctica per facilitar el desenvolupament de la tasca col·laborativa com un contingut que cal ensenyar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Com fer un préssec amb fang
En aquesta secció, hi presentem, de la mà del Grup IREF (Filosofia 3-18), retalls breus de diàlegs d’aula, aparentment simples i en tot cas espontanis i reals, que permeten que ens adonem de la capacitat reflexiva dels nostres nens i nenes si els oferim l’oportunitat d’expressar-se.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Comunicació oral: una qüestió d'actitud
Mostrar-se natural, obert i flexible ajuda a establir una relació cordial i de confiança amb els alumnes i en millora la predisposició a l’escolta a clase.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'escola intrusiva
El concepte d’"escola intrusiva" respon a un model de pedagogia alternativa que fuig dels paràmetres pedagògics tradicionals i que utilitza les TIC com a eina d’investigació, de col·laboració entre iguals i d’aprenentatge social.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una comunitat lectora: CRA Entreviñas
A causa de les dimensions de les escoles rurals, la comunicació que s’hi estableix entre famílies i mestres és més directa, més propera, i això facilita que s’hi comparteixin preocupacions i que les solucions als problemes plantejats hi siguin trobats de manera conjunta. En aquest cas, es va detectar una inquietud relacionada amb l’accés a la lectura. A causa d’això, es va posar en marxa un projecte com el de l’organització i el funcionament de la biblioteca del centre (préstec, conferències, sessions de contes, etc.).
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
No etiquetar, sinó conèixer
Classificar una criatura en funció de les capacitats o del caràcter que mostra provoca efectes en la construcció de la seva identitat. En el cas d’alumnes amb dificultats de regulació de conducta, la situació s’agreuja, perquè es tendeix a aplicar-los descripcions estandarditzades que en limiten el desenvolupament. Enfront d’això, els autors proposen realitzar una mirada global de la persona.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Conviu, valora i estima. Educació emocional i acció tutorial a l´educació primària
La postmodernitat ha contribuït a expandir i a revaloritzar el món emocional reivindicant-ne l’espai en un discurs pedagògic centrat majoritàriament en la categorització de la persona com a ésser pensant. Tot i que encara queda molt de camí per recórrer, aquest article té com a objectiu descriure una proposta d’ensenyament de les emocions a l’educació primària que es realitza mitjançant l’acció tutorial.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Material per a l'alumnat: Conviu, valora i estima. Educació emocional i acció tutorial a l´educació primària
La postmodernitat ha contribuït a expandir i a revaloritzar el món emocional reivindicant-ne l’espai en un discurs pedagògic centrat majoritàriament en la categorització de la persona com a ésser pensant. Tot i que encara queda molt de camí per recórrer, aquest article té com a objectiu descriure una proposta d’ensenyament de les emocions a l’educació primària que es realitza mitjançant l’acció tutorial.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Mes enllà de l’escola. Respostes saludables
Sabem que hi ha coses que funcionen. Volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomanacions de Bibliomèdia. Trobades. Convocatòries. Webs
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Passió
Una manera d’entendre l’educació possiblement sigui no com una acció que exerceixo respecte als altres amb la finalitat de formar-los o de transformar-los, sinó com una passió, per tant, com la possibilitat que el contacte amb l’altra persona em deixi petja, em conformi, és a dir, em formi juntament amb ella.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Humor
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les escoles han desenvolupat tradicionalment la seva tasca en entorns residencials estables i atenent les necessitats de poblacions en general poc diverses respecte a la seva composició sociocultural. En èpoques històriques i en contextos diferents, els desplaçaments d’alumnes s’han considerat des de la perspectiva de la no mobilitat com a norma. Avui, l’augment de desplaçaments diaris (laboral, familiar, de lleure, etc.) afecta un nombre molt elevat d’alumnes de l’educació obligatòria.