Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Com mostrem l'escola?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Notícies d'interès
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Interfereixen les famílies en els processos de l´escola?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
En líni@: Interfereixen les famílies en els processos de l'escola?
Comentaris rebuts a la web a partir de l’article d’Eva Harana.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Patrícia i Daniel..., mestres de circ. L'escola sobre rodes
Quan et prepares una entrevista a uns mestres de circ, penses en algú que ensenya als infants a fer malabars, tombarelles i altres activitats de la faràndula. I t’imagines que deu ser una vida meravellosa, allunyada de la burocràcia escolar i en contacte constant amb la diversió que es desprèn del circ.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Teixint amb el teler també s´aprenen matemàtiques
Teixir amb el teler és una experiència agradable per a infants entre 3 i 6 anys que afavoreix l’assoliment de la noció de nombre. En teixir, tenen la possibilitat de comptar i de comparar quantitats.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Desmuntar per conèixer
Aquest article descriu una experiència sobre un taller de jocs matemàtics realitzat en aules d’educació infantil. Dintre del taller, s’hi utilitzen jocs amb continguts de geometria, tridimensional i plana, orientats a desenvolupar els processos matemàtics de composició i descomposició. S’hi proposa l’experiència com a exemple d’articulació de les necessitats de les criatures amb la integració al currículum infantil d’idees matemàtiques importants.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recursos per a la pràctica: Matemàtiques: numeració i geometria
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Pistes per a l'avaluació: Com hauria de ser l´avaluació de l´educació matemàtica infantil?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Amb les famílies: Decàleg «Compartir l´educació matemàtica amb les famílies»
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Per arrodonir: Matemàtiques a l´educació infantil
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Hi ha maneres d´apaivagar el malestar de mestres i criatures a l´escola?
Molts mestres es pregunten sovint si és possible treballar amb menys angoixa i reduir el malestar propi i el dels infants que tenen al seu càrrec. L’escola no és un àmbit neutral ni aïllat, sinó un espai en el qual es posen en escena les incerteses, les ansietats i el malestar d’alumnes, professors i famílies.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les famílies a l´aula des d´una perspectiva sistèmica
La història i el context familiar en el qual es desenvolupa cada infant condicionen la possibilitat, o no, d’aprendre a l’aula. Cal un canvi de «mirada» per part del professorat perquè, a més de tenir en compte els continguts curriculars, en la pràctica docent s’inclogui d’alguna manera el que l’infant porta del seu sistema familiar, obrint així una porta a l’aprenentatge.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aules temàtiques a P5
A partir d’un treball a la classe per racons i d’una anàlisi de la pràctica educativa, les autores es plantegen les aules temàtiques com a resposta a qüestions no resoltes en el treball per racons.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Llegir i escriure en una aula d'educació infantil
Les experiències diàries dels nens i les nenes d’una aula d’educació infantil esdevenen una oportunitat única que val la pena aprofitar per treballar el llenguatge. Són una eina immediata d’una gran mal·leabilitat i motivadora com poques altres.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
LLegeix-li el conte. No li expliquis
Al Mikel, sempre li ha agradat llegir. Llegeix el seu llibre electrònic i en paper, llegeix les notícies i els rètols de les convocatòries que li interessen. La seva filla Ainhoa té sis mesos i, amb ella, gaudeix inventant històries i passant les pàgines dels àlbums de fotografies familiars. Aquest matí, ha preguntat a la mestra sobre l’interès de llegir per a la seva filla tan petita i sobre quins poden ser els llibres més adequats per a ella.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Experimentar de 0 a 6
Les futures mestres del grau d’Educació Infantil de la Fundació Universitària del Bages (UVic-UCC), després d’una formació teòrica al voltant del concepte d’experimentació, planifiquen una proposta d’experimentació sobre un pensament científic, dissenyen i construeixen el material que necessiten i, un matí de dissabte, presenten els seus plantejaments als nens i nenes, moment en què enceten el treball a la ciutat de Manresa. Els infants, acompanyats dels seus familiars, accedeixen a l’espai firal i poden gaudir de les propostes lliurement. La fira també és oberta a la visita de persones adultes interessades en educació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Canvi de mirada
Sabem que hi ha coses que funcionen. Nosaltres volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Llibres. Trobades. Webs
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Experiència: Conto contes perquè sóc mestra o sóc mestra perquè conto contes?
Els mestres i les mestres som com «escàners» humans, farcits de detectors, sensors i antenes que recullen la informació del nostre entorn en tot moment.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Frato
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.