Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Indignació, Londres i més
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Notícies d'interès
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
EN LÍNI@: Videojocs: apocalíptics o integrats?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Quins criteris seguim en política educativa?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Pot l'escola passar d'ocuparse del 15-M?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Nélida Zaitegi, ex inspectora. Obrir camins
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els dinosaures com a excusa
En aquest article, s'hi exposa el treball realitzat per l'alumnat i el professorat de primer de primària d'Orereta Ikastola, durant el desenvolupament d'una unitat didàctica. Un dels nostres objectius ha estat que l'alumnat millori la seva competència lingüística plurilingüe a través de situacions d'investigació i aprenentatge dintre d'un projecte interdisciplinari. Al seu torn, les bases que sustenten la programació són les competències bàsiques, com a eixos per promoure el desenvolupament integral de l'escolar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
The young scientists or investigate, discovering and communicating in English
L'article que presentem a continuació planteja l'evolució del projecte de llengua anglesa de l'Escola del Mar de Barcelona en els darrers deu anys. Pretenem mostrar-hi la importància de les decisions pedagògiques, de la reflexió i la formació, per aconseguir uns objectius clars i compartits per tota la comunitat docent, a fi de millorar la qualitat educativa del nostre alumnat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
AICLE: integració de llengua estrangera, continguts i competències
La posada en marxa de programes educatius que utilitzen la metodologia AICLE, d'aprenentatge integrat de llengua i continguts, comporta una oportunitat única per millorar la competència comunicativa de l'alumnat. Això no obstant, per desenvolupar-ne tot el potencial, cal assumir un enfocament de treball que integri i desenvolupi les competències bàsiques que apareixen en el currículum.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La inclusió educativa, un dret
L'atenció a la diversitat de l'alumnat, un fet a totes les aules, és possible amb una metodologia didàctica i uns currículums no uniformadors. La inclusió educativa dels infants amb discapacitat a l'escola ordinària és un dret reconegut per la Convenció de l'ONU sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat i ratificat pel nostre país. Parlar d'educació inclusiva és parlar d'una educació de qualitat, de l'escola que aposta pel progrés de tots els infants.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Fer cerca d'informació a l'escola
Aquest article és un intent de definir què és la cerca d'informació i donar pautes per treballar-la a l'escola amb l'explicació d'una activitat pràctica. El tema va sorgir després d'observar que, a les escoles, sovint es demanava als alumnes que fessin la cerca amb el Google i els problemes que això plantejava als docents i al mateix alumnat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Projecte Festa Major
Durant el curs 2007-2008, entre els docents de l'escola Sant Llorenç, de Guardiola de Berguedà, va sorgir la inquietud de treballar conjuntament tot desenvolupant un projecte interdisciplinari a nivell de centre. Es tractava d'una proposta engrescadora que ens illusionava molt.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Joan Vaello. "No hi ha problemes, hi ha reptes. El problema t'atura mentre que el repte t'estimula"
Fa trenta-dos anys que em dedico a l'ensenyament. Hi vaig començar com a mestre; després, vaig fer de professor de filosofia a secundària; a continuació, de director d'institut i de caporal d'estudis; més tard, d'inspector, i ara, treballo com a orientador. Això m'ha ofert una visió molt àmplia del món educatiu. I no ha deixat d'entusiasmar-me!
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Coneixement i pràctica a les aules
Durant aquest curs, anirem publicant escrits de mestres disposades i disposats a compartir amb tu, lectora o lector, les seves pràctiques d'aula. Pràctiques reflexionades cercant unes altres persones que hagin influït en la nostra activitat quotidiana de l'escola.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ensenyar la comprensió
Totes i tots volem una escola inclusiva. Edgar Morin, quan ens parla d'ensenyar la comprensió, ens en dóna força pistes i ens fa adonar que desenvolupar la comprensió demana un canvi de mentalitats. Nosaltres pensem que, quan aprendre està molt vinculat a comprendre, eduquem una ciutadania més democràtica i ètica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'alfabetització: Un dret per a tothom
Aquest escrit tracta sobre l'experiència educativa del programa «Parlem-ne», promogut pel Consell Comarcal de l'Alt Penedès i centrat en l'alfabetització de persones adultes nouvingudes a la comarca de l'Alt Penedès.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Rebots que eduquen
El Vinyet de Solsona és una escola de nova creació arrelada al seu entorn, propera a les famílies i preocupada per mantenir un esperit innovador permanent davant dels reptes de futur. Una escola on la illusió i l'entusiasme de tota la comunitat reboten amb tanta energia que omplen l'espai intern i s'escampen amb força cap a l'exterior.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les normes culturals en l'entrevista educativa
Una entrevista ha de respectar els principis generals de les converses: saludar-se quan es comença la trobada i quan s'acaba; contestar quan se'ns fa una pregunta; que les parts diguin la veritat o que hi aportin la informació necessària, si la tenen.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Espurnik, proposta educativa en tres dimensions
Presentem Espurnik, un nou entorn virtual d'aprenentatge en tres dimensions basat en Open Sim.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'efecte persistent de les cebes. Sobre la lectura de la premsa a l'aula
Una de les funcions de l'escola és ajudar l'infant a conèixer els pensaments i les pautes de comportament que ens fan més sociables, més educats i més bones persones. I per això ens valem dels sabers que perduren, dels sabers que vénen de lluny, profunds i estables, pensant en els nois i les noies que algun dia seran persones adultes i creient que la seva formació humanista ha de ser ferma i sòlida.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ús dels indicadors de centre
Des del curs 2007-2008, tots els centres de primària i de secundària de Catalunya --tant públics com privats concertats-- apliquen el «sistema d'indicadors de centre» (SIC). Cada vegada més, els centres van incorporant en la seva cultura l'ús de la informació dels indicadors com a element catalitzador d'un debat constructiu per incidir en la millora dels resultats de l'alumnat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els drets dels infants a través dels contes
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Material per l'alumnat: Els drets dels infants a través dels contes
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Respiració i moviment: No esperis a sortir de classe per recuperar la serenitat
La respiració i el moviment són dues eines excellents per accedir als estats emocionals que desitgem assolir --des de la calma fins a la concentració o la sensació de vitalitat-- i ens en podem servir en qualsevol moment i en qualsevol lloc, també a l'aula.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomanacions de Bibliomèdia. Trobades. Convocatòries. Notícies. Web
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Lectura: Indigneu-vos!
Un fantasma en forma de pamflet recorre Europa. A França, se n'han venut un milió i mig d'exemplars. Aquí, ha estat un dels èxits del Dia del Llibre. Es tracta d'una lectura obligada per als ensenyants.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La tira
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Referents per a la selecció de situacions d'ús i aprenentatge de les llengües
Ser competent consisteix a saber mobilitzar, de manera estratègica i integrada, aquells recursos que es necessiten per resoldre les situacions problema de la vida. La selecció de les famílies de situacions i, dintre d'aquestes, de les situacions problema significatives i autèntiques que connectin amb la vida present i que ajudin a preparar-se per a la vida adulta, és clau en el plantejament de l'educació basada en competències. Centrant-nos en concret en les competències lingüístiques, l'objectiu d'aquest article és contribuir a reflexionar sobre la resposta a aquesta qüestió: Quins són els referents per seleccionar aquelles situacions d'ús de les llengües que poden esdevenir més adequades per assolir les competències lingüístiques?