Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La transferibilitat de les evidències a la pràctica educativa
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Llengua de l'alumnat, llengua de l'escola
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les llengües a l'escola
Al llarg d’aquest recorregut a través de les aportacions de la sociolingüística sobre el paper de les llengües a l’escola, reflexionem sobre les implicacions socioeducatives de la manca de reconeixement de les varietats lingüístiques i de la distribució desigual dels recursos lingüístics a l’aula, i proposem el mètode de la conscienciació com a recurs per revertir-les.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El jardí lingüístic de l'aula
A les pàgines que segueixen plantegem la importància de conèixer, respectar i valorar la diversitat lingüística present a les aules, així com de reflexionar sobre el paper que els usos lingüístics tenen en la construcció de les identitats individuals i col·lectives, per proposar a l’alumnat nous tipus d’expressió apropiats a unes altres situacions de comunicació que també es produeixen a la vida social dintre i fora de l’escola.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una mirada al llenguatge des dels repertoris, els registres i els recursos dels parlants
En el present treball expliquem la importància de pensar la diversitat lingüística a l’escola en termes de repertoris, registres i recursos, amb l’objectiu de visibilitzar les maneres com els estudiants utilitzen el llenguatge en diferents pràctiques socials. Aquestes nocions ens poden ajudar a combatre el discurs del dèficit cap a l’alumnat de contextos vulnerables, que assumeix certs usos del llenguatge com a característiques intrínseques dels parlants.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Llengües, migracions i escola
El repte actual de l’escola és articular la realitat lingüística de l’alumnat amb propostes adients per a l’aprenentatge de llengües i formes de comunicació institucionals. En aquest article partim de la complexitat dels repertoris i dels usos lingüístics de joves d’origen migrant a Barcelona per proposar una didàctica del plurilingüisme que situï l’alumnat com a agent i expert.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La perspectiva sociocultural de l'aprenentatge de llengües
La perspectiva sociocultural de l’aprenentatge de la llengua implica llançar una mirada al context social d’aprenentatge. Entendre’l i participar-hi és clau per mobilitzar la comunitat educativa. La necessitat de readaptar els projectes educatius als nous contextos comunicatius, multiculturals i multimodals evidencia la necessitat de replantejar les metodologies que empren els docents. Al present article s’hi mostren les experiències i les reflexions viscudes per la comunitat de l’escola la Sínia, de Vic.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El desenvolupament oral a l’aula de preescolar
En el present article s’hi exposa el resultat d’una investigació sobre el desenvolupament oral a preescolar a partir d’una estratègia de joc i la seva convergència en la reflexió pedagògica. La interacció dialògica és la base conceptual de l’estudi. S’hi identifiquen les interaccions comunicatives entre infant i infant i entre infant i docent, com també els suports pedagògics per afavorir el desenvolupament del llenguatge oral a l’aula.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
De l’ús i la menció a la consciència de la llengua
En aquest text s’hi mostra la complementarietat dels conceptes teòrics de lingüística, metalingüística, cognició i metacognició. El propòsit és establir la relació entre ells i les decisions didàctiques que fusionen la reflexió sobre el funcionament de la llengua i el control metacognitiu que els estudiants van elaborant del seu propi procés d’aprenentatge.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
@Piulalite, literatura a cop de tuit
El present article mostra una experiència didàctica adreçada al segon cicle d’ESO i al batxillerat que té com a objectiu treballar la creació literària de microrelats fent ús de la plataforma Twitter. Aquest projecte d’escriptura creativa digital cerca el foment de l’expressió escrita, l’esperit crític i literari i l’interès per la lectura del relat breu en l’alumnat del segle xxi.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Materials per a la comprensió lectora
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprenentatge cooperatiu i processos d´indagació col·laborativa
Consigna de l'evidència: construir una organització social cooperativa dels contextos d’ensenyament i aprenentatge, a més de vertebrar l’activitat en aquests contextos mitjançant processos d’indagació col·laborativa sobre preguntes i problemes rellevants personalment i col·lectivament.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'evidència en la pràctica: Aprenentatge cooperatiu i processos d'indagació col·laborativa. Practicar la reflexió metalingüística entre iguals amb el
A l’aula universitària l’alumnat corregeix i explica errors lingüístics d’oracions proposades pels companys i les companyes a través del xat de Teams.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
En context: Un programa de ràdio per revelar notícies falses
Presentem un projecte l’objectiu del qual és que els estudiants elaborin un programa radiofònic en el qual desvelin una notícia falsa i expliquin les claus per distingir les notícies veritables de les que no en són.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recursos per a l'aula: Spreaker: la comunicació oral en viu
El treball que us presentem atorga visibilitat a la comunicació oral a la classe de llengua castellana i literatura i, al mateix temps, implementa la tasca col·laborativa com a metodologia activa. En aquest cas, es recorre a eines TIC (Spreaker i Drive) que faciliten el procés d’afavorir l’aprenentatge i l’adquisició de continguts en un entorn virtual.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recursos per a l'aula: Seqüència didàctica a partir d´un curtmetratge sense diàleg
La proposta didàctica gira al voltant d’un curt d’animació. L’alumnat treballa, activa vocabulari i repassa conceptes gramaticals en anglès, a més de reflexionar sobre els valors del curt Soar. El producte final és un còmic.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ressenya: DidàcTICs. Projectes de llengua i literatura per a l´aula de secundària
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ressenya: Projectes per aprendre literatura: Interpretació i creativitat a l´aula
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ressenya: Fer de mestre quan ningú no sap per a què serveix
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Trobades
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.