Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Comunitat professional
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Models organitzatius per a l´atenció a la diversitat
El número 4 dels objectius de l’Agenda 2030 de Desenvolupament Sostenible subratlla, entre altres, un antic dret educatiu: «garantir una educació inclusiva i equitativa de qualitat».
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Júlia Garcia: «Dels meus viatges he après que no hi ha un tipus únic de pedagogia ni una sola manera de transmetre coneixements ni d´aprendre»
Segons el diccionari, viatjar és traslladar-se d’un lloc a un altre, generalment llunyà, per qualsevol mitjà de locomoció, però per a la Júlia Garcia viatjar representa molt més que això. És gairebé una activitat de primera necessitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Lideratges que transformen l'escola
L’escola sola no pot, ni tampoc una direcció escolar, compartir els lideratges que aconsegueixen implicar-hi uns altres actors i unes altres instàncies i que transformen el centre educatiu, però hi ha diverses maneres d’aconseguir-ho. Des del que coneixem per investigació del lideratge, aquest article vol ser un marc per als casos de quatre escoles que, cadascuna en el seu context, han aconseguit transformar l’educació oferta.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
ADN Santo Ángel: l´emoció i el lideratge compartits
Moltes vegades la realitat educativa d’un poblet s’explica a través d’una petita escola. En situacions màgiques aquesta realitat ens col·loca en la culminació d’un somni minúscul viscut a l’engròs. Al final d’aquestes línies podrem comprovar que sí, que es pot. Es pot aspirar a somiar en gran fent coses petites. Això sí, no pretengueu cercar fórmules màgiques. La màgia es troba en la planificació i, sobretot, en les persones que porten a terme aquesta planificació, aquest somni.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Escola Octavio Paz: si es vol, es pot
Us presentem un exemple de transformació pedagògica d’una escola pública que ha volgut actualitzar la seva manera d’entendre l’educació situant els interessos de l’alumnat i l’escolta de les necessitats del segle XXI al centre de la seva acció, i fonamentant el projecte educatiu en les relacions humanes. La formació i el lideratge distribuït són els dos elements clau per avançar i compartir el propòsit d’innovació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
De la meva escola a la nostra escola
Escrivim el present article amb el desig d’esbossar i compartir una experiència d’aprenentatge en espais de direcció a l’escola pública. Procés que ha passat de l’aspecte plural a l’aspecte singular i de l’aspecte individual a l’aspecte col·lectiu, i que ha valorat el lideratge compartit com a eina eficient que permet generar sinergies amb la intenció de proposar i encarrilar reptes nous dintre de la comunitat educativa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Un col·le rural: llaurar el present per somiar el futur
Les escoles rurals constitueixen una part de l’ànima dels pobles. Són l’esperança de l’aprenentatge, de la convivència, del foment dels costums i les tradicions, de la trobada amb el món modern, amb l’avantguardista, amb el futur, en definitiva, amb la supervivència. En el present article hi descrivim el paper que desenvolupa el nostre centre en un context rural, en una educació inserida en la vida, però també per a la vida.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les possibilitats de ser
Com a mestra d’educació infantil vaig tenir la sort de compartir, amb un grup d’infants i les seves famílies, l’experiència d’acompanyar l’inici del trànsit d’un menor trans. M’agradaria que el fet de presentar aquesta vivència ens animés a reflexionar sobre la importància del nostre paper com a docents en el desenvolupament de les persones que formen part de la nostra societat actual i futura.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El llop ens ha visitat! Pot quedar-se a viure als Pirineus?
La notícia d’un diari amb una fotografia d’un llop als Pirineus orientals inicia un projecte d’investigació sobre l’hàbitat d’aquest animal amb alumnes de cinquè de primària. De manera contextualitzada i recollint evidències --tal com actuen els científics--, es fan evolucionar les idees dels infants sobre el concepte d’hàbitat per poder donar resposta a una pregunta tècnica d’actualitat: «Pot haver-hi una població estable de llops al Pirineu?».
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Un taller d´estimulació sensorial per a alumnat amb TEA
Al present article s’hi descriu un taller d’estimulació sensorial que s’ha dut a terme a l’aula de comunicació i llenguatge d’un centre públic de la provincia de València.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Viu la teva escola. Atreveix-te a canviar, un projecte de transformació social des de la participació
Teixint cultures, confeccionant el futur és un projecte d’innovació social que forma part del projecte global Viu la teva escola. Atreveix-te a canviar. Neix per engrescar les famílies a participar en la vida del CEIP Ramiro Soláns i s’ha transformat en un projecte d’emprenedoria tèxtil de caràcter social. Quan un centre educatiu obre portes i genera xarxes de treball col·laboratiu les possibilitats es multipliquen.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una llegenda amb sorpresa
Aquesta proposta exposa les característiques metodològiques principals del treball per projectes. Parteix de la motivació inicial d’un alumne, el regal d’una llegenda, que comparteix amb el grup. A partir d’aquí es genera un procés de treball diversificat que sorgeix dels interessos dels infants i que els fa els protagonistes principals del seu procés d’aprenentatge, amb un acompanyament acurat per part de les mestres.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Taules de programació: Una llegenda amb sorpresa. Un tomb pel Timbaler del Bruc
Aquesta proposta exposa les característiques metodològiques principals del treball per projectes. Parteix de la motivació inicial d’un alumne, el regal d’una llegenda, que comparteix amb el grup. A partir d’aquí es genera un procés de treball diversificat que sorgeix dels interessos dels infants i que els fa els protagonistes principals del seu procés d’aprenentatge, amb un acompanyament acurat per part de les mestres.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Per què algunes coses diem que són «bones»?
Ens trobem en una classe de cicle mitjà. És el tercer any en què els nens i nenes fan filosofia. Topem amb una expressió de la lectura on ens encallem perquè hi apareix l’expressió «coses bones».
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El nostre clima, el nostre entorn, la nostra responsabilitat
Som part del problema, però també som part de la solució. Cal que replantegem el nostre model econòmic i el nostre estil de vida, basat en el creixent consum d’energia procedent dels combustibles fòssils. Tenim l’oportunitat d’actuar i també la capacitat de fer-ho, canviant la manera de viure. Encara hi som a temps.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Scratch i Makey Makey: un duet amb un potencial altament educatiu
Scratch i Makey Makey són dos recursos amb infinites possibilitats per realitzar el treball interdisciplinari. Ajuden, entre altres coses, a potenciar i utilitzar la creativitat com a mitjà d’expressió digital desenvolupant el pensament divergent, la cooperació i el pensament computacional que implica la resolució de problemes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Etern Rodari: Cent anys del seu naixement
El 23 d’octubre de 2020 farà cent anys que va néixer Gianni Rodari, per aquest motiu s’organitzaran moltes celebracions entorn d’aquesta efemèride i serà una temporada plena d’iniciatives per recordar un dels autors més creatius i que més va fer per dignificar l’educació dels infants.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Cervell, cor... Acció!
Al CEIP Pasico Campillo, de Lorca (Múrcia), hem creat un projecte meravellós, els resultats del qual arriben més enllà de la pròpia escola. Es tracta d’una iniciativa d’aprenentatge servei compartida pel conjunt del centre i en què participen tots els nivells educatius que hi ha a la nostra institució.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Què és l´educació STEM o STEAM? Per què ens hi hem de posar?
La perspectiva de l’educació CTIM (ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques), més coneguda com STEM (d’acord amb les seves sigles en anglès) o STEAM (quan s’hi integren també les humanitats, particularment les arts), ha anat prenent rellevància en els darrers anys. Per aquest motiu encetem aquesta secció a la revista.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Conquerint els espais del nostre col·le
L’experiència que portem a terme a l’escola Arcadia està basada a aconseguir que cada nen i cada nena de qualsevol etapa educativa sigui capaç de triar de manera autònoma on vol ser i què vol fer durant l’estona d’esbarjo.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els projectes interdisciplinaris
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Autoestima saludable
Sabem que hi ha coses que funcionen. Volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomanacions de Bibliomèdia. Hem llegit. Trobades i convocatòries
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Milena en qüestió
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.