Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Joc a dues bandes: el professorat de religió.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Cal apropar els escolars al fet religiós?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'escola de la ciutat educadora.
El grau de complexitat de les societats urbanes actuals fa imprescindible que s'estableixi un compromís de la ciutat amb les seves escoles i els seus instituts, per tal que puguin exercir plenament la seva tasca educadora. La ciutat i els seus territoris han d'emprendre accions per compensar els desequilibris socials, perquè només així l'escola pot ser efectiva com a principal agent de cohesió social i de garantia d'igualtat d'oportunitats.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El llibre de Vilassar de Mar. Un projecte municipal de participació educativa.
El projecte del Llibre del Poble es va plantejar amb la finalitat fonamental que aquesta obra havia de respondre a tot allò que infants, joves i grans de Vilassar de Mar volien conèixer de la seva vila. Tot aquest procés parteix del principi de la participació ciutadana com a mètode per realitzar un projecte municipal a fi d'aconseguir anar creant una xarxa educativa del poble.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La guía "Intro", experiència de l'Hospitalet de Llobregat.
El nostre punt de partença és la guia ½Intro+, la qual, des de fa cinc cursos, esdevé un bon recurs que facilita el coneixement dels processos educatius que tenen lloc a la ciutat. Així ens ho demostra el nombre creixent de proveïdors que proposen accions educatives a la població de l'Hospitalet de Llobregat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Un projecte que relaciona l'escola i la ciutat: el Museu de les Mines de Cercs.
L'Ajuntament de la Vila de Cercs s'ha adherit amb il·lusió al fòrum L'Escola i la Ciutat per tal d'aconseguir un doble objectiu: per aprendre en aquest marc de reflexió i debat, i també per donar a conèixer el projecte del Museu de les Mines de Cercs, que s'impulsa des del món local en un municipi de 1.450 habitants situat a l'Alt Berguedà.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Debat obert: l'escola i la ciutat.
Durant els darrers deu anys, molts ajuntaments han treballat a fons les relacions entre l'escola i la ciutat, creant programes que posen l'entramat institucional i associatiu de la ciutat al servei de l'escola. El fòrum L'Escola i la Ciutat vol obrir un espai de reflexió i debat que reculli aquesta experiència i la projecti de nou des dels reptes de la comunitat educativa: l'escola de l'èxit, l'escola de l'educació en valors, l'escola de la societat de la informació. La finalitat d'aquest procés és la de produir un coneixement compartit, plasmat en la declaració final del fòrum, que serveixi per orientar l'acció educativa en temes relatius a les relacions
entre l'escola i la ciutat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Representació artística i desenvolupament de la capacitat creadora.
L'experiència que es presenta en aquest article es fonamenta en el desenvolupament dels diferents factors de la creativitat i del seguiment del procés creatiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La resolució de conflictes de convivència a l'ESO.
Els conflictes de convivència són cada cop més freqüents a les aules dels centres d'educació secundària. Aquesta situació distorsiona l'acció educativa i provoca el malestar docent, la inquietud en molts pares i mares i un ambient negatiu als instituts. Trobar-hi vies de solució és una tasca de totes i tots dintre d'un adequat clima de respecte i de consens entre els sectors implicats.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
És un esforç rendible preparar la realització de les proves escrites?
En aquest article destacarem algunes de les característiques de les proves escrites com a instrument en la pràctica docent a les classes de matemàtiques, i en
particular l'interès pedagògic de la seva preparació a l'aula, prenent com a referència les dades empíriques corresponents als qüestionaris i a les entrevistes realitzats amb el professorat de matemàtiques, i als enregistraments en vídeo de classes de matemàtiques en les quals es van utilitzar aquestes proves.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'atenció a la diversitat i les matemàtiques.
La resposta oferta habitualment pel sistema escolar a l'alumnat amb dificultats d'aprenentatge consisteix a suposar que aquestes són degudes a les seves limitacions, discapacitats o deficiències, i es dóna per fet que les dificultats rauen en els mateixos nois i noies. L'objectiu consisteix a determinar quin és el
problema, a fi de decidir quines mesures cal adoptar per millorar aquestes situacions.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Llums i ombres de la reforma educativa.
La reforma del sistema educatiu ha estat una de les operacions socials, polítiques i culturals més interessants i transcendentals de la democràcia espanyola. Com tota gran transformació social, són moltes les llums i també les ombres que s'hi poden detectar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'aprenentatge de les matemàtiques també és intercultural.
En aquest escrit es manté que l'educació matemàtica pot contribuir, i ha de fer-ho, a construir un marc general d'educació intercultural a l'escola. Tradicionalment s'ha cregut que no existia una veritable relació entre cultura i matemàtiques. Malgrat això, la cultura és una condició fonamental per assolir una alfabetització matemàtica amb èxit. A continuació s'il·lustren algunes de les reflexions introduïdes a través de pautes d'actuació a l'aula de matemàtiques.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
GUIXdos, núm. 81: Històries sense explicar. Els retrats de Cindy Sherman
Les diferents propostes, amb els exercicis corresponents, estan organitzades al voltant de dues actituds bàsiques: l'observació i la reflexió. Els continguts estan relacionats els uns amb els altres i és aconsellable seguir l'ordre proposat per tal que s'estableixi un itinerari des de l'experiència directa de l'escolar cap a la reflexió a través de la recerca.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'escola en xarxa.
En aquest article es pretén desenvolupar la idea que l'escola del segle XX respon a les necessitats i al model cultural definit per la societat industrial, mentre que en aquests moments està naixent, no sense grans dificultats i contradiccions, un nou model de centre docent, més adequat als canvis en el nostre model de societat; centre docent que anomenaré ½escola en xarxa+, que té en el seu contacte i contracte amb la resta d'agents educatius del territori, un dels seus trets més definidors.