Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'assessorament, una retrospectiva de fa vint anys.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una qüestió pendent i urgent.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Com organitzar una sortida de ciències socials per gaudir i aprendre.
En l'àmbit de les ciències socials, les sortides són un recurs fonamental que hem de saber plantejar i rendibilitzar. Una sortida ha de servir per desenvolupar procediments, en conseqüència, s'ha de plantejar com un treball de camp en el qual l'estudiant pugui dur a terme diferents tipus d'estratègies d'aprenentatge. En la mesura que sigui possible, la visita es pot complementar amb una activitat de tipus taller, on, amb l'ús de diferents materials, es completi la tasca d'anàlisi i observació realitzada. Les visites taller que es porten a terme al castell de la Santa Creu de Calafell són un exemple de l'aplicació d'aquest plantejament.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Pastar fang: arquitectura, tradició i didàctica.
La construcció amb fang té una llarga tradició, que es remunta a la prehistòria, en una bona part del món. Aquest tipus de construcció presenta molts avantatges, ja que el material és abundant, econòmic i per utilitzarlo no es requereixen grans coneixements tècnics. Proposem, com a activitat didàctica per a l'alumnat de primària, treballar el fang al pati de l'escola per fer toves i revestiments.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'arxiu local com a centre de recursos per a l'escola.
L'article presenta una experiència innovadora en el camp de la didàctica de la història, la qual està basada en la utilització de fonts de tipus arxivístic amb la finalitat d'introduir l'alumnat de secundària obligatòria en el mètode d'anàlisi d'aquesta disciplina. L'experiència parteix de la base que, per introduir els nois i noies en un procés de recerca en història cal disposar de fonts primàries.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La utilització dels recursos dels museus virtuals i d'altres exposicions «online» a l'aula.
La museografia virtual ens ofereix la possibilitat de treballar els diferents recursos tal com havíem fet fins ara. No cal que esperem que els museus desenvolupin programes específics, quaderns virtuals, etc., nosaltres en podem aprofitar les diferents informacions ½retallant i enganxant+, tal com la nostra professió ha fet sempre amb les enciclopèdies, els llibres, etc. La tècnica, però, canvia una mica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una proposta per al menjador escolar.
La creixent incorporació de la dona al mercat laboral ha fet augmentar considerablement el nombre d'alumnes que dinen a les escoles. La insuficient regulació del servei de menjador per part del Departament d'Ensenyament pot ser compensada mitjançant el control que duguin a terme els pares i les mares a través de l'AMPA i del seu representant en el consell escolar. Aquest control ha de tenir com a objectiu detectar les possibles deficiències del servei de menjador i proposar-hi solucions.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una proposta de programació per al desenvolupament del tercer nivell de concreció.
La programació, aquest gest quotidià entre el professorat, pot servir d'eina de reflexió que ens ajudi a progressar en la definició de l'activitat quotidiana a les
aules que representa el tercer nivell de concreció. Alhora, s'utilitza com a instrument que homogeneïtza la formació dels membres del claustre i la seva tasca. En aquest article expliquem com s'ha realitzat tot el procés.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'aula d'idiomes: estratègia per treballar l'expressió oral a primària.
A l'article s'explica l'elaboració d'una aula d'idiomes per poder treballar amb racons d'autoaprenentatge i a la vegada poder aprofitar les diverses destreses. S'hi treballa, de manera individual i autònoma, l'escriptura, l'audició de cintes, la visualització de vídeos, les lectures i els jocs. Aquests últims es fan per poder treballar l'expressió oral amb el mestre o la mestra. Els alumnes i les alumnes se senten més segurs i més motivats, ja que treballen sols, s'autocorregeixeni ells mateixos s'adonen del seu nivell d'aprenentage i dels seus propis errors. L'ensenyant també aprofita aquesta hora per poder treballar l'expressió oral amb un grup reduït d'escolars.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una manera barata d'obtenir un corrent elèctric.
copsar-lo. Us presentem una experiència amb la qual podem ½veure+ el corrent elèctric generat per camps magnètics variables en el temps, de manera que els
nois i les noies participin d'una manera activa en la descoberta i la consolidació conceptual del fenomen.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El currículum.
La reforma impulsada per la LOGSE va comportar un canvi fonamental en el procés de disseny i desplegament del currículum, el qual va ser considerat com a element prioritari per millorar la qualitat de l'ensenyament.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Educar a partir de les pèrdues.
En aquest article es reflexiona sobre els processos de dol davant pèrdues significatives. Pèrdues en general, dins les quals, la mort hi ocupa un lloc molt especial. S'hi ofereixen també algunes reflexions i suggeriments d'aplicació pràctica en l'educació d'infants i adolescents, per tal de preparar-nos i preparar-los per a la vida.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
GUIXdos, núm. 84: El reciclatge dels residus.
En aquesta proposta adreçada a l'alumnat de secundària de segon cicle pretenem dur a terme una aproximació al coneixement de les accions per evitar l'augment d'escombraries.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les ciències socials i els espais d'aprenentatge.
El present article reflexiona sobre la contradicció que representa l'efervescència de les ciències socials en els contextos no formals d'ensenyament-aprenentatge i la manca de dinamisme que experimenta l'àrea en la docència formal. D'altra banda, es proposa la manera d'articular un diàleg fluid entre espais formals i no formals, i la manera com es poden traslladar a l'ensenyament reglat els últims avenços experimentats en didàctica, difusió i divulgació fora de les aules.