Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Economia i educació en un món global.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Dèficit cero.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els tallers d'expressió: un àmbit de comprensió social.
En aquest article expliquem l'experiència dels tallers d'expressió corporal i plàstica que enguany hem iniciat al CEIP Collaso i Gil, situat al barri del Raval, a la ciutat de Barcelona. Aquests tallers són fruit de les reflexions que, com a educadors i educadores, hem fet al voltant de la diversitat afectiva, lingüística i conductual del nostre alumnat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les arts, llengua vehicular en educació intercultural.
A ½Les arts, llengua vehicular en educació intercultural+ hom planteja el treball a l'aula amb obres d'artistes actuals d'arreu del món. Creacions recents que, fugint dels tòpics, enriqueixen el panorama d'allò que anomenem ½la nostra cultura+ i ½les altres cultures+, i que ens aboquen a la reflexió i el diàleg sobre el valor i els valors de la societat que estem construint. Una variabilitat de propostes possible de realitzar a totes les edats, dins i fora de l'escola.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Educació visual i plàstica a secundària. Un multiculturalisme expressiu per a la interculturalitat.
L'article reivindica una de les tradicions més clares que sempre han tingut lloc a les aules d'educació visual i plàstica: l'habitual acceptació de les diversitats i les multiculturalitats aportades, tant materials com expressives, de manera individual o grupal, pel seu alumnat a totes les obres que s'hi creen.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recursos multiculturals en educació física.
Educar per a la interculturalitat és cada dia més necessari a la nostra societat. Pel que fa a aquest objectiu, l'educació física pot ser una àrea de gran utilitat, perquè pot adaptar continguts propis. Jocs motrius i de taula provinents d'altres països, esports poc coneguts al nostre àmbit cultural o danses d'arreu del món poden servir per conèixer i valorar altres cultures.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El joc de tauler d'arreu del món.
En el present article tractarem la interculturalitat mitjançant un recurs poc utilitzat dintre del context escolar, com és el joc de tauler d'arreu del món. Des de la construcció dels propis taulers fins a la pràctica del joc, podem emprar aquest com a eina per desenvolupar els aspectes cognitius, afectius i socials d'una forma lúdica. En aquest article exemplificarem dos dels jocs amb més tradició i difusió, juntament amb els escacs, com són l'aualé africà i el go xinès.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El món de Sebastiao Salgado a través de la mirada dels xiquets i les xiquetes.
El setembre passat, el nostre centre va visitar una exposició dels èxodes captats pel fotògraf Sebastião Salgado. Davant d'aquest treball fotogràfic, l'escola
sencera va assumir un projecte que ens ajudà en la nostra tasca contínua de formar persones amb una visió crítica i reflexiva.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Avui... treballem per racons!
En aquest article explicam de quina manera la tutora i la mestra de suport hem organitzat el treball per racons a l'aula de quart de primària. L'objectiu principal
d'aquesta estratègia metodològica ha estat diversificar els aprenentatges de tots els alumnes i les alumnes de l'aula.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Equip Cuidem-nos. ICE de la UAB.
Som un grup de treball multidisciplinari (pedagogia, psicologia, magisteri, psicopedagogia, química, història...), de docents de diferents àmbits i etapes que, des de l'ICE de l'Autònoma, ens hem plantejat reflexionar sobre el benestar del professorat. Des de la nostra experiència i des del coneixement de moltes realitats de centre, aportem vies d'actuació cap a una vivència positiva del fet de ser ensenyants.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
«Tants caps tants barrets». Una evidència anomenada "diversitat".
Un dels eixos del Fòrum és la diversitat cultural. Com es pot entendre aquesta diversitat? Tenim prou clar què significa? Què entenem quan parlem de diversitat? Heus aquí unes notes per a la reflexió.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La Inspecció durant el temps franquista.
La inspecció a les escoles és un tema del qual es parla sovint fent referència al seu caràcter orientatiu i avaluador. L'etapa franquista es caracteritza per ser un període en què la funció primordial de la inspecció és la repressió. El control ideològic s'exerceix quasi exclusivament entorn dels temes de coeducació, llengua catalana i educació religiosa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Eduquem amb estereotips?
Reivindiquem el dret a la diferència, a la diversitat, a trencar models i que tots siguin considerats vàlids. L'ensenyament-aprenentatge ha de resultar atractiu, àgil i connectat amb la realitat. Lluitem contra el pensament únic cap a la discrepància i la creativitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
GUIXdos, núm. 102: Programant la parla.
El CP Mas d'Escoto, de Riba-roja de Túria (Camp de Túria) porta endavant un projecte d'immersió lingüística (PIL) des de fa més de deu anys, ja que gran part de l'alumnat procedeix de famílies castellanoparlants. En aquell moment, les mestres haguérem de reciclar-nos i acostarnos a les diferents metodologies que ens duien al fet que a les nostres aules s'aprenguera una llengua desconeguda per a molts xiquets i xiquetes d'una manera activa i sense que suposara cap angoixa per a ells. Això ens portà a començar a programar l'oralitat als primers nivells i a anar donant importància, cada vegada més, a l'acte de la parla.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'educació intercultural.
Sovint, a la pràctica educativa, la interculturalitat s'entén com una realitat problemàtica que es deriva de tenir aules plenes d'alumnat procedent de cultures diferents de la nostra. Aquí plantegem com l'educació intercultural és l'únic marc en què es pot concebre l'acció docent en l'actualitat per arribar a aconseguir una veritable ciutadania conscient d'aquesta realitat. Vivim en una societat pluricultural i, per tant, tothom ha de realitzar l'aprenentatge d'unes competències que possibilitin la relació i la convivència entre les persones que en formen part.