Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Reformes, reformes...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Model educatiu estatutari.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els límits del que és educable, des de la estructura, el discurs i les configuracions familiars.
La qüestió de l'eficàcia de l'acció pedagògica constitueix un problema de màxima actualitat per a tots els agents de l'activitat docent: professorat, alumnat, mares, pares, polítics, polítiques, professionals de la psicologia, psicoanalistesà En totes aquestes persones hi ha la consciència que la pedagogia no aconsegueix els èxits esperats i que els assoliments no corresponen als esforços de tothom. Tot això fa percebre que existeixen obstacles greus i creixents. Quelcom s'hi interposa, és a dir, quelcom fa símptoma.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Alguns temes crucials per repensar la funció educativa.
La confiança és un aspecte fonamental per fer emergir el vincle docent. Esdevé determinant per al desenvolupament i el sosteniment dels intercanvis pedagògics i, per tant, per a la construcció del coneixement. Però, malauradament, el vincle docent i la confiança estan fortament debilitats. Aquesta vulnerabilitat de la relació educativa té molt a veure amb les condicions de desconfiança que imposa l'època actual. Abordar el desconcert que travessa el món de la docència des de la perspectiva de la confiança i del discurs que la pot promoure, pot ser una petita contribució al necessari debat que cal plantejar en relació amb l'educació escolar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Entre el desig d'aprendre i l'ideal d'educació.
Actualment, la funció de les persones educadores en els centres docents es veu moltes vegades frustrada per la presència d'una quantitat de factors que els impedeixen desenvolupar la seva tasca adequadament. Podem dir que l'alumnat, l'Administració i les famílies, juntament amb altres factors personals i socials, són alguns dels elements que afecten directament mestres i professors.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Rebre, acollir, escoltar.
El present article explica un projecte d'aula d'acollida per a alumnat nouvingut a l'ESO, i està basat en el treball psicològic del tractament dels dols. El treball és en xarxa amb els diferents organismes que col·laboren en un IES. L'objectiu que es vol aconseguir amb la seva realització és la prevenció de les conductes disruptives per a una bona integració personal, gràcies a l'elaboració, per la via de la paraula, dels seus conflictes emocionals. Si són ben acollits, potser seran bons acollidors.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una mirada "advertida" sobre els conflictes escolars.
Aquestes ratlles proven d'explicar el perquè d'aquest neguit actual davant dels conflictes escolars. En l'àmbit de la mediació, l'estudi del conflicte es presenta sempre com una confrontació entre unes parts implicades, que poden ser dues o més, per uns interessos, unes necessitats, uns valors... diferents. Per centrar-nos en els llaços socials, des de la psicoanàlisi, s'han triat dues maneres possibles d'estudiar el conflicte: la intersubjectivitat (visió sincrònica i estructural) i el discurs dominant (visió diacrònica).
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Associar-se: una proposta per tractar el malestar a la institució escolar.
El malestar, la queixa, la responsabilitat, són conceptes associats entre si que es manifesten sovint als centres escolars, i és a les escoles on s'ha de trobar la via per resoldre tots aquells factors que fan de la convivència un conflicte. Es tracta de substituir la queixa per l'associacionisme, a fi de tractar el malestar produït per les condicions de l'època en què vivim.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La imatge, l'educació visual, artística i emocional a l'ordinador: "allò que + m'estimo".
Són iguals els alumnes i les alumnes que tenim avui dels que teníem fa uns quants anys? Els docents i les docents, ensenyem de la mateixa manera ara que temps enrere? Tenim nous mitjans? Tota societat canvia (tant si ens agrada com si no) i moralment estem obligats a ajudar el nostre alumnat a guanyar competències en el món on els toca viure.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Tots iguals tots diferents.
L'experiència que exposem en aquest article està emmarcada en un ventall més ampli d'activitats destinades al treball conjunt i cooperatiu de l'aula d'acollida amb l'aula ordinària. Es tracta d'una activitat engrescadora i profitosa per a tothom, que pretén trobar punts de contacte entre les persones, sigui quina sigui la seva procedència, al mateix temps que s'hi treballa el currículum de llengua catalana i s'hi utilitzen noves tecnologies.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
"Eduquem més enllà de l'horari lectiu". Un model que funciona.
Fa gairebé cinc anys, la gent de la Fundació Catalana de l'Esplai vàrem seure amb els amics de la FAPAC, la Federació de Pares i Mares d'Alumnes de Catalunya, per pensar junts i compartir reflexions sobre la millora del que en vam dir ½l'altre temps educatiu+. Ens reunia l'interès per l'educació dels infants i els adolescents, i, en particular, sobre com calia abordar millor aquells espais que no es troben dins del sistema reglat, però que formen una part molt important de la seva vida quotidiana.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'Espai de Família de Castellbisbal.
El curs 1998-1999, a iniciativa de la llar d'infants Nostre Jardí de Castellbisbal, neix l'escola de mares i pares adreçada a les famílies d'aquest centre educatiu privat, l'única llar d'infants de la població, que, per tant, acull tots els infants escolaritzats de zero a tres anys i uns quants dels de quatre i cinc anys.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
GUIXdos, núm. 121: "Fitness" al primer cicle de primària.
Aquesta unitat didàctica d'educació física, anomenada "Fitness en el primer cicle de primària" naix amb la intenció de fer un poc de llum a aquesta problemàtica i almenys els alumnes i les alumnes que la treballen en l'escola tindran unes eines i un bagatge en la seva memòria cognitiva i física per poder millorar la seua conducta.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'educació avui: límits, obstàcles i malestars.
Clínica i Educació és un seminari permanent de professionals de la pedagogia, la psicoanàlisi, la psiquiatria i la psicologia, que treballen en l'estudi i la reflexió contínua sobre els problemes de l'aprenentatge i l'educació dels infants i els adolescents, a partir de l'experiència que cadascun pot aportar als altres des d'aquests diversos àmbits d'atenció.