Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El món no gira mai del revés, encara que s'intenti aturar-lo
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Notícies d'interès
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
EN LÍNI@: Innovació en l'avaluació
La premsa s'ha fet ressò d'una experiència d'avaluació dels aprenentatges, desenvolupada per una trentena de centres, en la qual l'alumnat pot consultar Internet i altres fonts d'informació per realitzar alguns exàmens. La notícia ha saltat als diaris per la novetat que representa, ja que posa en dubte alguns principis que semblaven consubstancials amb l'avaluació escolar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La música a les seves butxaques
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La mirada del moment
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Cécile de Visscher, cofundadora de Nexe Fundació. Per una vida millor
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Llegir en pantalles, una lectura multimodal. "Connectant" esferes d'aprenentatge lletrat
La lectura en pantalles ha crescut en els usos quotidians. Moltes vegades, de manera no del tot conscient, fem lectures multimodals. Avui en dia, amb els suports digitals i l'accés a les fonts d'Internet, llegir és més complex, més ric i més interessant. D'aquesta manera, llegir implica una posició activa del lector, que defineix la lectura que fa. Des d'una visió crítica, en determina la veracitat i la funcionalitat per al seu creixement i desenvolupament personals i socials. Llegir bé és important per ser competent per aprendre.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'institut al Facebook
La lectura escolaritzada i la lectura digital se solen concebre com a pràctiques lletrades antagòniques que competeixen. Aquest article explora l'impacte que l'univers acadèmic té al món del Facebook del nostre alumnat i suggereix que els seus entorns en línia són sensibles als processos d'aprenentatge escolars. L'estudi analitza dues interaccions al Facebook de dos companys de classe en les quals la vida acadèmica era un element central de la comunicació escrita.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprendre a llegir en l'era digital. La lectura amb altres persones en el procés de desenvolupament de la competència lectora
Després de recordar el caràcter après i complex de la competència lectora i d'explorar les diferències entre els textos en els suports paper i digital, l'article planteja que, per aprofitar les potencialitats del text digital --i permetre l'ajust a la diversitat de lectors--, és necessària la participació del mediador, algú una mica més expert que l'aprenent. S'ofereixen tres exemples d'ús de mediació entre alumnes per a la millora de la comprensió lectora en contextos digitals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una visita d'estudi al Jyväskylä Institute of Adult Education. Flexible learning paths through profesional highways
El present article es basa en la informació recollida durant una visita d'estudi realitzada al Jyväskylä Educational Consortium, Jyväskylä Institute of Adult Education, a Jyväskylä (Finlàndia) durant el mes d'abril de 2011. En aquest cas, la visita d'estudi estava centrada en la formació professional per a persones adultes, tot i que també es va discutir sobre diferents aspectes del sistema educatiu finlandès.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El voluntariat en un programa de tutoria entre iguals per a la millora de la lectura
L'article presenta una pràctica de participació de voluntaris per completar la implicació de les famílies en el marc d'una actuació inclusiva, com és el programa «Llegim en parella». L'objectiu és aconseguir una millora en els resultats de la comprensió lectora de l'alumnat mitjançant la tutoria entre iguals, portant-ho a la pràctica a les aules amb els nens i les nenes i a la llar amb les famílies o els voluntaris.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El bosc com a inspiració. Un taller d'art contemporani a secundària
El present article descriu un taller d'art contemporani a l'institut Corbera durant l'Any Internacional dels Boscos. Lluny de l'art pour l'Art, es va reflexionar sobre la importància patrimonial dels boscos en dues fases. Primer, vam desenvolupar una sessió teòrica de la història del bosc com a inspiració, suggerint les relacions canviants entre l'ésser humà i l'entorn. Després, es va desenvolupar un taller consistent en una exposició que mostrava el bosc des de perspectives i llenguatges artístics contemporanis diferents.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Projecte: posar a punt la farmaciola
Descripció de l'experiència viscuda amb el projecte portat a terme al cicle inicial sobre posar a punt la farmaciola de l'escola. S'hi fa una reflexió de la metodologia de treball amb projectes i una contextualització de les activitats a la vida real, la qual cosa es considera una feina rica, motivadora, innovadora i amb significativitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Organitzar el suport escolar personalitzat
És amb l'objectiu de millorar els resultats educatius que es presenta el suport escolar personalitzat per abordar el tractament de les dificultats d'aprenentatge des del moment que es detecten, en les primeres etapes d'escolarització.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una escola connectada: una ciutadania que aprèn
En aquest article, us expliquem com s'ha dut a terme un projecte telemàtic realitzat a partir d'unes necessitats concretes i com aquest ha contribuït a millorar l'aprenentatge dels alumnes i les alumnes que hi han participat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Mestres, una docusèrie televisiva. El rol de mestres que juguem constantment
La sèrie documental Mestres (casualment amb el mateix títol que la que s'emet aquests dies per TV3) gira al voltant del paper d'ensenyant que adopta un reguitzell de personatges molt variat, en espais i en situacions de tot tipus, on es donen processos d'ensenyament i aprenentatge. Una família de ramaders, la cuina d'un bar, un esbart dansaire o la tradició de la forja ens ofereixen les visions, sovint intercanviables, de qui aprèn i de qui ensenya.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Entre grans i petits
L'escola Santa Fe de Medinyà, que pertany a la ZER Baix Ter, és una escola rural on nens i nenes viuen l'aprenentatge agrupats per cicles i on es té una cura especial a teixir una intensa xarxa de relacions entre infants. En el marc d'un projecte global de centre, des de l'àrea de plàstica, s'hi organitzen tallers on alumnes de totes les edats comparteixen activitats.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Mates i cinema
La matemàtica és un llenguatge que busca sistematitzar, endreçar i interpretar fenòmens de la realitat. Buscar aquesta connexió entre les classes de matemàtiques i les vides del nostre alumnat no sempre és fàcil. Us proposem l'ús del cinema com un recurs ple de possibilitats per tal de comprendre com alguns components de les matemàtiques són més que presents a les nostres vides.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Pòsters digitals (glogster.edu) i l'educació musical
Us presento l'eina Glogster EDU, que permet fer pòsters digitals interactius en línia. Per elaborar-los, podrem utilitzar tot tipus d'elements: textos, imatges, sons, vídeos, dibuixos, etc. i, a més, ens ofereix una gran galeria de formats i de colors per decorar-los. Aquesta possibilitat de combinar tants elements diferents li concedeix una gran riquesa i utilitat en el procés d'ensenyament-aprenentatge de l'alumnat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Melmelada demà i ahir. El tractament del temps en la literatura infantil i juvenil
Les lectures que els infants segueixen amb més complaença tenen un ritme temporal similar al nostre. Les accions se succeeixen l'una darrere l'altra d'acord amb un ordre lineal vertical. El temps passa i els personatges van fent les coses seguint un fil, les comencen i les acaben. En general, són lectures fàcils.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
"Aquest nen no para ni un moment!" Com es pot detectar un possible trastorn per dèficit d'atenció amb hiperactivitat o sense (TDAH)
«El meu nen no para ni un moment, contesta malament i no m'obeeix, això porta problemes a casa i amb la seva germana. Només vol parlar ell i quan li parlo jo sembla que no m'escolti i moltes vegades té un comportament desafiador. Ara m'ha cridat la seva mestra per parlar amb nosaltres, ja que té problemes d'atenció, no acaba les tasques escolars i evita fer algunes feines que requereixen un esforç. No és pas un TDAH el meu fill?».
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Un entrepà de piràmide
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Material per a l'alumnat: Un entrepà de piràmide
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Estima'ls tal com són!
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomanacions de Bibliomèdia. Carta a companys i companyes. Trobades. Convocatòries. Web
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Viatge: L'aurora Boreal, tot un espectacle
Tots els éssers humans tenim alguna «dèria», la meva ha estat sempre pujar, com més amunt, millor! Però d'una manera diferent de la que entenem en un món on la competitivitat és a l'ordre del dia i on el fet d'ascendir va acompanyat de l'acció de trepitjar a tort i a dret. En aquest cas, parlo d'alçada, de muntanyes., de llocs amb atractius naturals, on l'entorn provoca sentiments de felicitat i de goig.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La tira
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
De la pantalla al significat
La disseminació d'Internet i de les TIC ha causat canvis importants en les pràctiques lectores contemporànies. Llegir és una activitat ben diferent avui, amb ordinadors, portàtils i mòbils. Llegim documents multimodals, al núvol, en diverses llengües, amb molts recursos tecnològics. Més enllà de les diferències superficials, la lectura ha guanyat dificultat: és més fàcil accedir a la informació, però és més difícil saber-li donar significat.