Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
A la Marta Mata, en el nostre record
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'alfabetització científica a la infància.
L'alfabetització científica constitueix un dels processos educatius bàsics al qual tota persona té dret en la societat actual. La classe d'educació infantil té una funció imprescindible en l'aproximació inicial dels escolars a les perspectives científiques sobre la realitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Quan un centre d'educació ambiental entra a l'escola.
El centre es va especialitzar en temes d'agroecologia en zones de muntanya, aplicant una proposta de didàctica ambiental configurada entorn dels conceptes de sostenibilitat i conservació de la biodiversitat, com a principi bàsic rector de qualsevol acció.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Experimentant amb l'aigua.
L'objectiu principal del projecte que presentem aquí era treballar la ciència en educació infantil, modificar la idea que la ciència és per a ½persones grans+ (de primària en endavant), aplicar el que s'ha après de tots els cursos de formació, reflexionar sobre la nostra pròpia pràctica educativa i implicar-hi tota l'escola (educadores, mares, pares, personal de serveis, EAT, etc.), però fonamentalment els infants de primer cicle (de zero a tres anys).
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El pati de l'escola: un bosc ple de vida.
El projecte que presentem té diverses intencions amb els nens i les nenes: conèixer la biodiversitat del nostre pati; conservar, perquè els menuts entenguin que els éssers vius (els animals, les plantes i les persones) compartim i interactuem amb el medi (la terra, l'aire, l'aigua i el sol) i evolucionem o ens alterem quan canvien les condicions ambientals, i sostenir, descobrint la influència negativa que tenen sobre el medi algunes activitats de l'ésser humà i com podem evitar o pal·liar aquest ½saqueig+ de recursos naturals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recursos per a la pràctica: Com ens fascina el medi natural.
A l'escola Eiximenis, des de fa temps, s'hi tracta una part de l'àrea de coneixement del medi natural basant-se en el mètode experimental. Tota la comunitat educativa el coneix amb el nom de Projecte de Ciències Naturals. Aquest projecte pretén assolir els objectius finals, que es poden resumir en els aspectes següents: a) desenvolupar la curiositat i el gust per investigar i pensar, b) formar en el raonament científic seguint el procés d'observació directa, de plantejament de preguntes i de formulació i comprovació d'hipòtesis, c) fomentar actituds de respecte i estima envers el medi natural.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Amb les famílies: Les famílies porten experiències a l'escola.
El centre al qual va assistir el meu fill gran és el mateix on va actualment el petit de la casa. És un lloc on sempre s'ha convidat les famílies perquè s'hi sumin de forma activa aportant-hi idees i executant-les dins de la classe. Jo he tingut la fortuna de participar en alguna. En concret, una que es va dedicar a presentar les possibilitats que tenim de realitzar música i fabricar, amb les nostres mans, instruments musicals, ajudats d'elements que utilitzem de forma rutinària amb un altre destí molt diferent. No només pel fet de reproduir o imitar sons, sinó més aviat per experimentar i estimular la curiositat dels nens i les nenes, buscant un sentit lúdic a descobrir una utilitat diferent per a objectes quotidians per a uns altres d'estranys o inusuals. Com a exemple, l'elaboració d'un divertit slide whistle (una flauta d'èmbol) amb una xeringa de veterinari, de les que es fan servir per curar vaques. O alguna cosa tan fàcil i clàssica com tocar, mitjançant una cullera, una senzilla cançó infantil amb diversos vasos, en els quals, prèviament, s'hi hauran col·locat gotes de diversos colorants alimentaris, perquè, quan els omplim d'aigua, obtinguem l'efecte màgic del canvi de color en cadascun. La sorpresa esta garantida.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Pistes per a l'avaluació: Pistes per avaluar els aprenentatges.
Com podem comprovar que, a més de passar-s'ho bé, de fer moltes activitats, han après?, què funciona, què no funciona? És imprescindible tenir un disseny previ sobre què avaluarem, quins aspectes observarem, quins interrogants ens poden ajudar a reflexionar, a comprovar que els infants han anat més enllà del joc, quins indicadors buscarem i anotarem.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Per arrodonir: Per saber més sobre ciències.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Jugar per aprendre: joc del tresor.
Amb aquest joc, els infants realitzen operacions d'afegir i de treure mentre aprenen els signes del més i del menys i l'associació entre quantitat i grafia, tot buscant i compartint estratègies per guanyar.