Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Prácticas transferibles en secundaria
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Qué tiene que ver esto con…?
Sovint, alumnes, professorat i famílies ens preguntem què té a veure el que s’aprèn a classe amb la vida quotidiana. L’aspecte principal de l’educació no es troba en el que ens arriba sense més ni més en un moment concret, sinó en la manera com ens col·loca de cara al futur, en la pròpia història humana i, per tant, en la història de la humanitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El confinamiento: una oportunidad para la mejora digital
El confinament a partir de març de 2020 a causa de la covid-19 ha comportat un canvi radical en la metodologia i en la manera de treballar dels docents, especialment quan no comparteixen el mateix espai de treball que els discents (Ortí, 2020). La pandèmia ha provocat una actualització didàctica i una gran millora de la competència digital, tant per part de l’alumnat com del professorat. Alguns dels elements que han aparegut en el món acadèmic durant la pandèmia s’hi mantindran i continuaran sent d’ús quotidià una vegada aquesta estigui superada.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Mireia Pujol: «Los docentes deben sincronizarse con el ahora de la adolescencia. Los chicos y las chicas son presente y la persona adulta es pasado y
Amb la protagonista d’aquest mes entrem en un centre educatiu de secundària. Un espai on nois i noies en plena efervescència interactuen diàriament amb persones adultes. Un lloc on el conflicte està més que servit.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La transformación educativa desde las aulas
En aquest «En profunditat» especial hem seleccionat bones pràctiques transferibles a les aules de secundària, amb l’objectiu de valorar la interdisciplinarietat, el treball en equip, l’educació ètica, etc. des de l’experiència de les diferents disciplines que s’hi tracten.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Saben los estudiantes de secundaria argumentar sobre ciencia?
Aquest treball descriu la importància d’ensenyar a argumentar a estudiants de secundària i ofereix l’instrument d’avaluació CoRubrics per conèixer la qualitat dels arguments que produeixen. Com a exemple s’hi presenta una activitat sobre ciència en la qual s’ha d’explicar si existeix una relació entre l’aparició de càries dental i els bacteris.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Kamishibai, más que contar un cuento
Aquest article resumeix l’experiència interdisciplinària portada a terme amb alumnat de tercer d’ESO utilitzant el teatre japonès kamishibai i la metodologia d’aprenentatge servei com a fil conductor per treballar la llengua escrita, la lectura, la creativitat, el treball en equip i l’autoestima, amb l’objectiu final d’explicar contes amb aquesta tècnica japonesa a l’alumnat d’educació infantil.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
RadioPérez: ondas para la convivencia de una experiencia de radio escolar
S’hi descriu una experiència de cinc anys de ràdio escolar en directe durant els esbarjos que perseguia l’objectiu de millorar la convivència en un centre molt determinat per l’exclusió social. El projecte es basa en la participació i el treball en equip mitjançant una metodologia dialògica que situa l’estudiant al centre per projectar lideratges positius, individuals i de grup, amb la inclusió com a principi clau.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Transformarte, te quiero en colores
El projecte que presentem neix del desig d’unificar la consciència ecològica i l’art mitjançant pràctiques educatives artístiques des de la perspectiva de les creacions contemporànies. S’han ocupat els espais del centre amb diferents obres que procuren generar la interacció amb el públic per despertar la consciència cívica. Les intervencions han servit de tret de sortida per implementar-hi una campanya de neteja de totes les instal·lacions.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Desmontando los bulos sobre las vacunas frente a la COVID-19
Es presenta una proposta didàctica de lectura i anàlisi crítica de publicacions falses sobre les vacunes contra la covid-19 desmentides per fonts oficials. La tasca, realitzada amb alumnat de primer de batxillerat, implica avaluar la veracitat de la informació i decidir-ne la difusió o no. La majoria identifica adequadament les notícies com a falses perquè inclouen dades que no són reals, per la manca de fonts fiables i pel llenguatge emprat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Formación profesional sin límites
La formació professional és molt més del que solem pensar. Ofereix un bon grapat d’oportunitats per accedir al mercat laboral o per formar-se de manera pràctica en allò que realment interessi. Amb aquest article es pretén mostrar les infinites possibilitats de la formació professional, la seva versatilitat i la interacció que presenta amb altres estudis i amb el món laboral.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Francesco Tonucci: «Nuestros hijos e hijas son mucho más capaces de lo que pensamos»
«Mirar amb ulls d’infant» és una expressió que ens remet a Francesco Tonucci i a Frato, el seu alter ego. En tota la seva dilatada trajectòria es percep l’amor per l’escola, per l’educació i, especialment, per la mainada, que és el seu focus d’atenció. Coherència entre pensament i acció que interpel·la les persones adultes, ja sigui en la seva dimensió pedagògica, sociològica, familiar, política o social. Compartim amb vosaltres la conversa que hem mantingut amb l’entranyable Tonucci en aquests temps de confinament.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Sobreponerse a las «burbujas». ¡Felicitémonos! ¡Felicitemos! Respuestas saludables
Sabem que hi ha coses que funcionen, volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
No basta con decirles adiós
Quan escric, una bona part de les companyes i dels companys de secundària estan preparant comiats. Una part dels adolescents senten que «per fi... ja no hauré de venir a l’escola». També algun profe sentirà que «per fi els puc perdre de vista». Encara que sigui per pensar en el tema quan torni a començar el curs, avui escriuré sobre els «finals» adolescents obligats.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Océanos y clima. El cambio climático altera la vida marina
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Afrontando los retos educativos como profesora joven
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La recomendación de...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
The trial of the Chicago 7. Perversiones judiciales
Set homes foren jutjats per uns enfrontaments que van tenir lloc durant la convenció del Partit Demòcrata nord-americà a Chicago, l’any 1968. Se’ls acusava de delictes que no havien comès. El judici es va produir uns quants mesos després de l’arribada de Nixon a la presidència d’uns Estats Units que vivien un moment àlgid dels moviments a favor dels drets civils i de refús a la Guerra del Vietnam.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Fantasía flamenca y fantasía sirena
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.