Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L’avaluació, eina clau per a l’aprenentatge
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Notícies d'interès
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Fer bona lletra?
Al «Fòrum» del número anterior, hi vàrem publicar l’opinió de Montserrat Fons arran de la polèmica que va suscitar la notícia que ens arribava de Finlàndia sobre la supressió de l’ensenyament amb la lletra lligada. Heus ací les aportacions que hem recollit sobre aquesta qüestió.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Compte amb el determinisme
En aquest article d'opinió, Ana Cobos ens recorda que amb mitjans és possible superar determinismes i que el repte del sistema educatiu del segle XXI és la transformació social i la qualitat per a tothom.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La necessària trobada entre escola i comunitat
En aquest article d'opinió, Antonio Alcántara reflexiona sobre la necessitat de traspassar les parets de les institucions per generar espais nous on la comunitat adquireixi el protagonisme de la seva pròpia educació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Andreu Adell, mestre de l'espai neorural La Terreta (Tremp). Imagine
Diuen que les primeres experiències professionals són determinants i ens empenyen cap a un camí o cap a un altre. Imagineu-vos que, la primera vegada que treballeu de mestres, us haguéssiu de desplaçar a 400 quilòmetres de casa, que el lloc on anéssiu a parar no s’assemblés gaire al tipus d’escola que tenim al cap, però sí al tipus d’escola que tenim als somnis...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
(Inter)(Trans)disciplinarietat en formació de mestres
L’article mostra un projecte al grau de Primària de la UdL basat en l’aprenentatge intertransdisciplinari a través de l’art. Tot i tenir un pla d’estudis fragmentat per matèries, des de la universitat, es poden mostrar metodologies de treball intertransdisciplinari que, si es reforcen en el marc de les pràctiques, permeten que els futurs mestres concretin accions globalitzades més enllà de les parcel·lacions curriculars.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La consciència fonològica: amb petites dosis n'hi ha prou
La consciència fonològica ha entrat amb força a les aules, i la rapidesa mateixa amb què s’implementa genera molts dubtes als docents. En aquest article, hi resseguim alguns punts fonamentals per treballar la consciència fonològica i presentem diverses activitats destinades a infants de primer i segon de primària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ruta literària sobre Màrius Torres
Aquest article presenta l’experiència d’una ruta literària que tenia com a eix vertebrador el poeta Màrius Torres. El recorregut es feia per la ciutat de Lleida, amb alumnat de cicle mitjà de l’escola Joc de la Bola d’aquesta ciutat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La teoria de les intel·ligències múltiples
Tenim una ment meravellosa que pot comprendre i comunicar amb tipus diferents de símbols. La podem estimular (i ho hem de fer). Aquesta perspectiva ens ha portat a construir, aplicar i estudiar els resultats d’una estratègia basada en l’enfocament de les intel·ligències múltiples (IM). Aquesta estratègia està formada per tipus diferents de tècniques que potencien l’atenció, la memòria i la comunicació mercès a la forja de rutes de pensament que treballen en infusió amb els continguts.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
De la realitat al joc simbòlic i del joc simbòlic a les matemàtiques
Aquesta experiència té com a objectiu principal usar el sistema monetari (l’euro) en una situació contextualitzada (la botiga escolar). Les activitats que s’hi presenten segueixen un cicle d’aprenentatge que permet relacionar la realitat amb les matemàtiques, utilitzant el joc simbòlic com a eina d’aprenentatge. La seqüència s’emmarca dins la Setmana Cultural del centre, on es proposen diferents tallers que aprofitarem per practicar-la.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Coneguem Salvador Espriu
Aquest article presenta l’experiència de la realització, a diferents escoles de Catalunya, d’un taller didàctic sobre Salvador Espriu destinat a alumnes d’educació primària. Tot i que, al començament, l’activitat va ser projectada per ser duta a terme al llarg de l’any 2013, centenari del naixement de l’escriptor, la bona acollida que va rebre ens ha animat a continuar-la, de manera que la portem a tots aquells centres que ens ho demanen, perquè el poeta mai no deixa indiferent.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ús del temps per part de la infància i l´adolescència
Els temps extraescolars d’infants i d’adolescents són objecte de reflexió i de controvèrsia social. El debat és recurrent, amb veus favorables i amb veus contràries a la jornada contínua i a la saturació d’agenda amb activitats fora de l’àmbit escolar reglat. Prenent com a punt de partida la necessitat de temps lliure que té el jovent, al present article, hi proposem la recerca d’equilibri entre aquest i el dedicat a l’activitat acadèmica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
«Llebres» i «tortugues»: una oportunitat per atendre la diversitat a l´aula
Com són contemplades les diferències entre l’alumnat a l’escola? Amb incomoditat? Com quelcom ineludible? Com a oportunitats per practicar la interacció i l’aprenentatge? L’article és fruit del treball col·laboratiu entre una mestra sensibilitzada pel tema i l’observadora i assessora externa que l’ha acompanyada en el procés de reflexió i de canvi de mirada.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Esport solidari
L’escola Rosella, de Viladecavalls, es defineix com un centre públic obert a la participació i amb voluntat d’educar per la justícia, la solidaritat i la no-discriminació. Cada curs escolar, organitza una jornada solidària en què combina esports i participació i que és oberta a tota la comunitat docent. L’objectiu que persegueix és recollir diners i oferir-los de manera solidària on es decideixi.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprenent dansa amb música pop
Sovint, tant a la classe d’educació física com a la de música, s’utilitzen les danses tradicionals locals i d’altres parts del món, fins i tot els balls de saló. Però no és tan habitual introduir els infants a la dansa amb la música pop actual.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Codis QR per a tothom
La lectura de codis QR a l’escola obre un ventall molt interessant de possibilitats. En aquest article, s’hi presenta un exemple pràctic per conèixer el centre escolar, la seva història i treballar, a partir d’aquí, unes altres possibilitats amb els mitjans digitals de què disposem. Tot això per conèixer més el col·legi i animar les nenes i els nens a utilitzar les TIC.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Qui caça, el lleó o la lleona?
A l’escola 11 de Setembre, de Sant Quirze del Vallès, des de la biblioteca escolar, intentem oferir històries, treballar-les, comentar-les i permetre que les nenes i els nens expressin les pròpies opinions. Creiem que una bona manera d’educar és fer-ho a partir de la lectura dels bons àlbums il·lustrats de què disposem.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Gestió dels indicadors per a una avaluació trans-formativa
L’avaluació de centre mitjançant els indicadors té una dimensió formativa per a la institució docent com a organització, aporta idees i planteja propostes per a la presa de decisions en un procés de millora contínua d’una organització que és capaç d’aprendre i de transformar-se.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Mapes conceptuals per aprendre a pensar
La proposta pretén ajudar l’alumnat a avançar en un aprenentatge dels mapes conceptuals de manera que se’ls puguin anar apropiant per fer un ús reflexiu i regulador de la creació de coneixement. Al present article, es planteja un treball dels mapes de manera infusionada amb la resta de continguts (al voltant de les colònies), des de la idea que, mentre aprenem a confeccionar mapes, també aprenem sobre el que sabem en referència als temes que aquests tracten.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Material per a l'alumnat: Mapes conceptuals per aprendre a pensar
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Treballem amb nosaltres mateixos per millorar l´entorn laboral?
Sabem que hi ha coses que funcionen. Volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des de l’aspecte personal com col·lectiu. La fortalesa i el creixement interior tenen una repercussió en el benestar individual i en el comunitari.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomanacions de Bibliomèdia. Hem llegit. Trobades. Convocatòries. Webs
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Actitud: Viure en l’ara per celebrar que som vius
Som aquí per celebrar que viure no és només respirar, que volem ser escultors dels nostres dies embarcant-nos en mil i un projectes vitals motivadors.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La Tira
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La relació entre l’escola i la universitat esdevé fructífera quan tots dos agents creen espais de reflexió i actuació on puguin actuar recíprocament. En aquest article, s’hi mostra alguns d’aquests espais en què l’escola i la universitat troben punts de convergència: la recerca, la innovació docent, la construcció d’una nova cultura acadèmica i la creació de grups de treball i de jornades on participen tant representants de l’escola com de la universitat.